Ervaring stage1 JD
Ervaring stage1 JD
Hoi
Ben nieuw op t forum en wil mijn gti 5 op korte termijn ook laten tunen. Is er iemand waar ik zou kunnen voelen wat n stage1 voor strekt heeft?.
Ben woonachtig in Limburg.
Gr,
Roger
Ben nieuw op t forum en wil mijn gti 5 op korte termijn ook laten tunen. Is er iemand waar ik zou kunnen voelen wat n stage1 voor strekt heeft?.
Ben woonachtig in Limburg.
Gr,
Roger
- MK5GTI
- Type auto: Golf MK5 GTI
Re: Ervaring stage1 JD
Welkom.
Aan een rijervaring kan ik je niet helpen, woon niet in de buurt.
Wel kan ik mijn eigen ervaring met je delen.
Paar weken geleden mij Golf laten chippen bij JD, hij is uiteraard een stuk vlotter geworden, maar het gene wat mij het meest opvalt/verbaasd is dat hij een stuk soepeler rijd dan met de standaard software!
Dit is ook terug te zien in de grafiek:

Het is dus niet alleen vermogen wat je voor dat geld krijgt, maar ook een auto die lekkerder rijd!
Aan een rijervaring kan ik je niet helpen, woon niet in de buurt.
Wel kan ik mijn eigen ervaring met je delen.
Paar weken geleden mij Golf laten chippen bij JD, hij is uiteraard een stuk vlotter geworden, maar het gene wat mij het meest opvalt/verbaasd is dat hij een stuk soepeler rijd dan met de standaard software!
Dit is ook terug te zien in de grafiek:

Het is dus niet alleen vermogen wat je voor dat geld krijgt, maar ook een auto die lekkerder rijd!

Ex ride Golf MKV GTI 08' - JD 268PK & 384NM - AP Schroefset - 19" Phaeton Helios - Milltek Catback - Carbonio
ben ik het volledig mee eens.MK5GTI schreef:
hiervoor een golf 5 1.4 GT 170 pk gehad, deze gechipt tot 210.
het zijn niet alleen de pk's, je krijg een heel andere auto.
alles ging veel soepeler. lang verhaal kort, de auto in zijn geheel rijd stukken lekkerder is mijn ervaring.
groetjes, Danny.
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
Bedankt voor de relaties. Na de winter maar eens informeren. Gr
moest ge soms eens omgeving aalst komen
dan kan ik u een test ritje bezorgen
dan kan ik u een test ritje bezorgen

mk7 gti 325 pk 525nm
Ik blijf in een dillema zitten, of het die €599 wel waard is 

-
- Type auto: Passat CC TSI
Dat ben je snel vergeten als je terug rijd. 

Via het forum krijg je wel 10% korting [WINKING FACE]larsberg schreef:Ik blijf in een dillema zitten, of het die €599 wel waard is
There is no 'we' in GTI.
- radeondutch
- Type auto: Golf MK6 GTI
Ervaring stage1 JD
Ik vind zelf jd ook een beetje te erg de hemel in gepraat. Heb me later vertellen dat ze vooral goed zijn in de hogere stages maar voor stage 1 hoef je niet per de naar JD, maar naar een Tunex of Zipchuning voor 250 piek zou ik ook niet gaan. Laat wel software schrijven specifiek voor jouw auto helemaal als ie al wat jaartjes er op heeft zitten.
Ps: dat neemt niet weg dat JD erg goed is hoor, vriendelijke vakkundige mensen, maar wel erg duur. Beetje Apple van de tuning. Aanbeden en duur, maar wel goed.
Ps: dat neemt niet weg dat JD erg goed is hoor, vriendelijke vakkundige mensen, maar wel erg duur. Beetje Apple van de tuning. Aanbeden en duur, maar wel goed.
Laatst gewijzigd door radeondutch op 07 jan 2016, 17:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Boy

Boy

Kijk anders even wat voor jou dichtbij is, in Belgie heb je oa DVX zitten, welke ook erg goed is, en Heinz staat ook goed aangeschreven.
Bedenk je wel vantevoren wat je wilt, een CAT-mod is zo gepiept en levert nog wel betere resultaten op, zeker icm een ander inlaat-systeem! Zou zonde zijn als je 2e keer moet chippen omdat je later besluit toch nog wat aan te passen..
Bedenk je wel vantevoren wat je wilt, een CAT-mod is zo gepiept en levert nog wel betere resultaten op, zeker icm een ander inlaat-systeem! Zou zonde zijn als je 2e keer moet chippen omdat je later besluit toch nog wat aan te passen..
- radeondutch
Wat mag een catmod kosten op een standaard gti 6 uitlaat en wat voor een extra vermogenswinst geeft dat?
Met vriendelijke groet,
Boy

Boy

-
- Type auto: Passat CC TSI
Of zoals ik 3xBluepower schreef:Kijk anders even wat voor jou dichtbij is, in Belgie heb je oa DVX zitten, welke ook erg goed is, en Heinz staat ook goed aangeschreven.

radeondutch schreef:Wat mag een catmod kosten op een standaard gti 6 uitlaat en wat voor een extra vermogenswinst geeft dat?
Niets want je kan het ook zelf doen. Rond de 10 a 15 pk. Verschilt wel iets per auto, en of je een op maat tuning laat doen.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
Dennis, er zijn altijd uitzonderingen die er maar niet genoeg van krijgen, blijkbaar......Schippersss schreef:Of zoals ik 3xBluepower schreef:Kijk anders even wat voor jou dichtbij is, in Belgie heb je oa DVX zitten, welke ook erg goed is, en Heinz staat ook goed aangeschreven.

- radeondutch
ferry schreef:radeondutch schreef:Wat mag een catmod kosten op een standaard gti 6 uitlaat en wat voor een extra vermogenswinst geeft dat?
Niets want je kan het ook zelf doen. Rond de 10 a 15 pk. Verschilt wel iets per auto, en of je een op maat tuning laat doen.
En wat kost het+- ?
Met vriendelijke groet,
Boy

Boy

Laatst in een standard 5 gti van een maat gereden en daarna gingen we een stukje in mijn stage 1, het is echt een aanrader auto is soepeler, sneller, zelfs een beetje in de stoel gedrukt worden en de auto is zuiniger als je wat rustiger rijd, meer koppel dus je hoeft minder te doen om de zelfde snelheid te bereiken lagere toeren dus minder verbruik.
Kortom je krijgt er gewoon een andere auto voor terug zoals die eigenlijk al hoort te zijn vanuit de fabriek.
Kortom je krijgt er gewoon een andere auto voor terug zoals die eigenlijk al hoort te zijn vanuit de fabriek.
Golf mk v gti wide - cts turbo intake - jd stage 1 - gfb dv - rotiform (sold) - milltek R32 style - maintenance by xt motorsport.
- kaptino
- Type auto: Golf VII GTI perf.
60,- bij lynx car design, dus zal bij andere bedrijven ook rond die prijs zitten.radeondutch schreef:ferry schreef:radeondutch schreef:Wat mag een catmod kosten op een standaard gti 6 uitlaat en wat voor een extra vermogenswinst geeft dat?
En wat kost het+- ?
EX: GOLF VI GTI DSG, JD STAGE 2, DSG STAGE 1 294,9 PK - 440 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
JD is goed, eerder 2 auto's laten chippen. Enkel door JD chippen komen bij de dealer veel foutcodes bij het uitlezen van de auto bij een beurtje.
Ook geen garantie.
Deze keer op safe en tuning via de dealer van het Duitse OCT incl volledig behoud garantie
Ook geen garantie.
Deze keer op safe en tuning via de dealer van het Duitse OCT incl volledig behoud garantie
GTI 4 -->Leon 1 220 pk --> Leon II 240 pk --> GTI 6 2009--> GTI 6 260 pk 2012 --> GTI 7 2014 --> GTI 7 2016 (JD 300)
voor mij is jd ook perfect uitgevallen, je kan altijd race eend even pb'en voor een prijsje, maar ook al is het duurder als elders, veel mooier dan bij jd krijg je de curve niet
zeker de cat mod doen, goedkoper krijg je de pk's icm met chippen er niet bij
zeker de cat mod doen, goedkoper krijg je de pk's icm met chippen er niet bij
-
- Type auto: Golf Mk5 GTI
Ben zelf naar VAG-techniek geweest in Nuenen voor chiptuning op rollerbank. Heb meteen mijn riem, spanners en waterpomp laten vervangen. Vantevoren luchtfilter vervangen voor Pipercross.
Blijkbaar had ik al bijna 220pk bij eerste run op rollerbank, maar vorige eigenaar heeft niet verteld dat mijn auto getuned was. VAG-techniek vermoedde gewoon goed lopende motor (?).
Uiteindelijk hebben ze na ongeveer 8 runs het mngt aangepast totdat er 260pk en iets over 400Nm max was (op 98-Ron benzine).
Verschil was daarna goed te voelen en zolang de banden grip houden is de auto erg snel geworden.
Lang verhaal kort, zeker een aanrader! Ik heb het meteen gedaan na aankoop auto zodat ik er jaren plezier van heb...
P.s. Ik weet niet of JD beter is maar ik vermoed dat de ervaring hetzelfde is.
Blijkbaar had ik al bijna 220pk bij eerste run op rollerbank, maar vorige eigenaar heeft niet verteld dat mijn auto getuned was. VAG-techniek vermoedde gewoon goed lopende motor (?).
Uiteindelijk hebben ze na ongeveer 8 runs het mngt aangepast totdat er 260pk en iets over 400Nm max was (op 98-Ron benzine).
Verschil was daarna goed te voelen en zolang de banden grip houden is de auto erg snel geworden.
Lang verhaal kort, zeker een aanrader! Ik heb het meteen gedaan na aankoop auto zodat ik er jaren plezier van heb...
P.s. Ik weet niet of JD beter is maar ik vermoed dat de ervaring hetzelfde is.
- radeondutch
Klinkt goed Victor. En thanks voor de info Kaptino.
Met vriendelijke groet,
Boy

Boy