Eigenaren van een GTI MK1 op NL kenteken!
- RobvR
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
- Locatie: Noord Limburg
Re: Eigenaren van een GTI MK1 op NL kenteken!
Even een schopje voor iedereen die een mk1 gti heeft. Laat maar weten hier als je eigenaar bent.
Maakt niet uit als je nog geen foto's hebt of kunt plaatsen maar dan hebben we wel een indruk hoeveel forumleden een mk1 gti in bezit hebben.
Maakt niet uit als je nog geen foto's hebt of kunt plaatsen maar dan hebben we wel een indruk hoeveel forumleden een mk1 gti in bezit hebben.
Groet RobvR
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27 mar 2013, 09:40
- Type auto: Mk 5 GTI MK 1 GTI en
Re: Eigenaren van een GTI MK1 op NL kenteken!
Hallo,
Ik ben Peter, 44 jaar en kom uit Twente.
Ik rij al jaren VW en m.n. de GTI uitvoeringen; ik heb er momenteel 3. Een MK 5 GTI, nieuw gekocht in oktober 2007, een Mk 4 GTI 20V uit 1999, deze heb ik 4 jaar gereden en in januari 2012 teruggekocht. Verder, en daar gaat t hier om, heb ik nog een GTI uit oktober 1982; een 1.8 DX in het zilvergrijs. Ik heb 'm gekocht in 2001 en in Januari 2002 op kenteken gezet. (import Duits)
Auto is helemaal origineel en nooit gerestaureerd. Heeft her en der natuurlijk wat gebruikssporen. Technisch ook helemaal standaard, nooit aan gerommeld.
Vorig jaar eigenlijk voor t eerst wat onkosten gehad; een nieuwe accu, dynamo en remleidingen.
In de 12 jaar dat ik m nu heb nooit echt gekke dingen mee gehad.
De wagen zou eigenlijk gespoten moeten maar ik vind t ook wel wat hebben dat ie nog blijft zoals ie nu is. Er mogen best wat dingen blijven die je wil verbeteren.Wagen is nu nog zo mooi authentiek. De km stand is nu 109000, of dit ook daadwerkelijk klopt is de vraag. Ik heb m gekocht met 98000 km en in die jaren dus niet vel gereden.
De auto heeft een schuifdak, tarantula wielen en 2 metertjes in de middenconsole. Er zit op die plek ook nog een oude faderknop..
[img=http://www2.picturepush.com/photo/a/125 ... 519145.jpg]
[img=http://www3.picturepush.com/photo/a/125 ... 519211.jpg]
Ik ben Peter, 44 jaar en kom uit Twente.
Ik rij al jaren VW en m.n. de GTI uitvoeringen; ik heb er momenteel 3. Een MK 5 GTI, nieuw gekocht in oktober 2007, een Mk 4 GTI 20V uit 1999, deze heb ik 4 jaar gereden en in januari 2012 teruggekocht. Verder, en daar gaat t hier om, heb ik nog een GTI uit oktober 1982; een 1.8 DX in het zilvergrijs. Ik heb 'm gekocht in 2001 en in Januari 2002 op kenteken gezet. (import Duits)
Auto is helemaal origineel en nooit gerestaureerd. Heeft her en der natuurlijk wat gebruikssporen. Technisch ook helemaal standaard, nooit aan gerommeld.
Vorig jaar eigenlijk voor t eerst wat onkosten gehad; een nieuwe accu, dynamo en remleidingen.
In de 12 jaar dat ik m nu heb nooit echt gekke dingen mee gehad.
De wagen zou eigenlijk gespoten moeten maar ik vind t ook wel wat hebben dat ie nog blijft zoals ie nu is. Er mogen best wat dingen blijven die je wil verbeteren.Wagen is nu nog zo mooi authentiek. De km stand is nu 109000, of dit ook daadwerkelijk klopt is de vraag. Ik heb m gekocht met 98000 km en in die jaren dus niet vel gereden.
De auto heeft een schuifdak, tarantula wielen en 2 metertjes in de middenconsole. Er zit op die plek ook nog een oude faderknop..
[img=http://www2.picturepush.com/photo/a/125 ... 519145.jpg]
[img=http://www3.picturepush.com/photo/a/125 ... 519211.jpg]
- RobvR
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
- Locatie: Noord Limburg
Re: Eigenaren van een GTI MK1 op NL kenteken!
Nette mk1 hoor Peter! Mooi dat je al zolang eigenaar bent van dit type gti.
Groet RobvR
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27 mar 2013, 09:40
- Type auto: Mk 5 GTI MK 1 GTI en
Re: Eigenaren van een GTI MK1 op NL kenteken!
Ok Rob, bedankt. Er is nog aardig wat werk te doen om 'm perfect te maken maar ik vind 'm mooi zoals ie is. En ik kan de wagen gewoon gebruiken, das best prettig. Ik durf 'm rustig in te zetten voor een lange rit. Als het zonnetje straks weer schijnt stap ik weer met veel plezier in!
Re: Eigenaren van een GTI MK1 op NL kenteken!
Idd. mk1 GTI is super betrouwbaar , ik rijd zo naar Spanje met de mijne. Heb ik andersom alleens gedaan en je hoeft echt niet als een oma 90km/h te rijden. Tussen de 140-160 km/h op de teller loopt het blokkie super goed.
@autocratie , mooie onverprutste GTI en een voordeel dat ie niet perfect is dat je hem overal kan neerzetten (doe ik ook)
Grt Yal
@autocratie , mooie onverprutste GTI en een voordeel dat ie niet perfect is dat je hem overal kan neerzetten (doe ik ook)
Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Re: Eigenaren van een GTI MK1 op NL kenteken!
Hierbij mijn GTI. Van november 1982 dus een 1.8dx. Van origine komt ie uit Duitsland, in 1998 naar NL gehaald door de vorige eigenaar. In 2003 stilgezet en in de herfst van 2012 door mij overgenomen. Was nog een aardig klusje om hem rijklaar te krijgen maar dat is nu gelukt. Ik wil er nog een heleboel aan doen maar hij blijft origineel.






-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 16:02
- Type auto: Geen GTIs meer
Re: Eigenaren van een GTI MK1 op NL kenteken!
Hallo Jako, ik heb net je rijklaar-maak-topic zitten lezen. Mooi werk!
En zie ik een bekende fotolocatie, net ten zuiden van Bronsbergen langs de IJssel?
Groeten van een plaatsgenoot.
En zie ik een bekende fotolocatie, net ten zuiden van Bronsbergen langs de IJssel?
Groeten van een plaatsgenoot.
Re: Eigenaren van een GTI MK1 op NL kenteken!
Hoi Ronnie, klopt helemaal idd!(R)onderweg schreef:Hallo Jako, ik heb net je rijklaar-maak-topic zitten lezen. Mooi werk!
En zie ik een bekende fotolocatie, net ten zuiden van Bronsbergen langs de IJssel?
Groeten van een plaatsgenoot.
Auto staat nu trouwens bij de lasdokter voor de roest issue's die je op de eerste foto's ziet.
Re: Eigenaren van een GTI MK1 op NL kenteken!
Naast een paar foto's in het "even voorstellen" topic, ook hier maar mijn golfje showen:
De auto is sinds 1997 in mijn bezit, de auto had toen net 2 ton op de teller staan. De GTI is in 1983 origineel in Italie geleverd en in 1994 in Nederland ingevoerd. In 1997 heb ik de motor een revisie gegeven, verder heb ik in de eerste jaren vele onderdelen vervangen, deze waren toen 'gewoon' nog bij de VW dealer te koop. Die tijd ligt nu helaas ver achter ons. Ook heb ik de eerste jaren het reguliere onderhoud bij de VW dealer laten uitvoeren. Toen bleek dat men eigelijk niet zo goed met oude techniek om kon gaan ben ik het zelf gaan doen. Uiteindelijk heb ik daar een veel beter gevoel aan over gehouden. In 2004 heb ik de koppeling vervangen en heb ik de versnellingsbak laten reviseren.
Tussentijds heb ik nog een keer gele Koni's met iets kortere veren laten monteren, in 2007 zijn er BBS RM wielen ondergekomen ipv de stalen GTI velgen van een type II. Ook hangt er een EPS spaghetti spruitstuk onder met een normale middendemper en een Sebring einddemper. Deze moeten op termijn plaats gaan maken voor iets anders (behalve de EPS dan..)






De auto is sinds 1997 in mijn bezit, de auto had toen net 2 ton op de teller staan. De GTI is in 1983 origineel in Italie geleverd en in 1994 in Nederland ingevoerd. In 1997 heb ik de motor een revisie gegeven, verder heb ik in de eerste jaren vele onderdelen vervangen, deze waren toen 'gewoon' nog bij de VW dealer te koop. Die tijd ligt nu helaas ver achter ons. Ook heb ik de eerste jaren het reguliere onderhoud bij de VW dealer laten uitvoeren. Toen bleek dat men eigelijk niet zo goed met oude techniek om kon gaan ben ik het zelf gaan doen. Uiteindelijk heb ik daar een veel beter gevoel aan over gehouden. In 2004 heb ik de koppeling vervangen en heb ik de versnellingsbak laten reviseren.
Tussentijds heb ik nog een keer gele Koni's met iets kortere veren laten monteren, in 2007 zijn er BBS RM wielen ondergekomen ipv de stalen GTI velgen van een type II. Ook hangt er een EPS spaghetti spruitstuk onder met een normale middendemper en een Sebring einddemper. Deze moeten op termijn plaats gaan maken voor iets anders (behalve de EPS dan..)






Penningmeester GTI Club Holland
www.gticlub-holland.nl
Golf MkI '83 GTI
T2b '77 2.0i
Golf MkV '06 GTI JD stage 2
www.gticlub-holland.nl
Golf MkI '83 GTI
T2b '77 2.0i
Golf MkV '06 GTI JD stage 2
- RobvR
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
- Locatie: Noord Limburg
Re: Eigenaren van een GTI MK1 op NL kenteken!
Mooie foto's Hans, en hij loopt super kan ik uit eigen ervaring zeggen.
Groet RobvR
Re: Eigenaren van een GTI MK1 op NL kenteken!
DankjeRobvR schreef:Mooie foto's Hans, en hij loopt super kan ik uit eigen ervaring zeggen.


Penningmeester GTI Club Holland
www.gticlub-holland.nl
Golf MkI '83 GTI
T2b '77 2.0i
Golf MkV '06 GTI JD stage 2
www.gticlub-holland.nl
Golf MkI '83 GTI
T2b '77 2.0i
Golf MkV '06 GTI JD stage 2
- RobvR
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
- Locatie: Noord Limburg
Re: Eigenaren van een GTI MK1 op NL kenteken!
Tijd voor een upje. Forumleden die in het bezit zijn van een mk1 gti, laat 'm zien!
Groet RobvR
Re: Eigenaren van een GTI MK1 op NL kenteken!
Mooie GTI , EPS kan de rest v/d uitlaat ook prima verzorgen.Maximus schreef:Naast een paar foto's in het "even voorstellen" topic, ook hier maar mijn golfje showen:
De auto is sinds 1997 in mijn bezit, de auto had toen net 2 ton op de teller staan. De GTI is in 1983 origineel in Italie geleverd en in 1994 in Nederland ingevoerd. In 1997 heb ik de motor een revisie gegeven, verder heb ik in de eerste jaren vele onderdelen vervangen, deze waren toen 'gewoon' nog bij de VW dealer te koop. Die tijd ligt nu helaas ver achter ons. Ook heb ik de eerste jaren het reguliere onderhoud bij de VW dealer laten uitvoeren. Toen bleek dat men eigelijk niet zo goed met oude techniek om kon gaan ben ik het zelf gaan doen. Uiteindelijk heb ik daar een veel beter gevoel aan over gehouden. In 2004 heb ik de koppeling vervangen en heb ik de versnellingsbak laten reviseren.
Tussentijds heb ik nog een keer gele Koni's met iets kortere veren laten monteren, in 2007 zijn er BBS RM wielen ondergekomen ipv de stalen GTI velgen van een type II. Ook hangt er een EPS spaghetti spruitstuk onder met een normale middendemper en een Sebring einddemper. Deze moeten op termijn plaats gaan maken voor iets anders (behalve de EPS dan..)
Ik heb ook een EPS uitlaat met spaghetti spruitstuk en RVS van voor tot achter.
De gele Koni's heb ik ook onder de mk1 , de hardheid verstellen is niet handig , dus heb ik op halverwege gezet.
Groet Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Re: Eigenaren van een GTI MK1 op NL kenteken!
Al tijden in mijn bezit (bijna 15 jaar) maar mezelf net pas op het forum aangemeld 







Golf MK1 GTI '83 - 1.8 DX 112pk (sundaily)
Golf MK5 GTI '07 - 2.0 TFSI ABT 241pk (daily)
Golf MK5 GTI '07 - 2.0 TFSI ABT 241pk (daily)
- RobvR
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
- Locatie: Noord Limburg
Re: Eigenaren van een GTI MK1 op NL kenteken!
Mooi exemplaar heb je in je bezit Herbie. Nog op zoek naar een voorspoiler? (niet dat ik er eentje over heb..
)

Groet RobvR
Re: Eigenaren van een GTI MK1 op NL kenteken!
Hallo Leute,
ich habe mich hier bei euch Im Forum angemeldet, um euch meinen GTI zu zeigen.
Das Auto kommt aus Holland (5402 Uden).
Vielleicht kennt jemand das Auto & kann mir dazu einige Info's geben?
Viele Grüße aus Berlin
Arek



ich habe mich hier bei euch Im Forum angemeldet, um euch meinen GTI zu zeigen.
Das Auto kommt aus Holland (5402 Uden).
Vielleicht kennt jemand das Auto & kann mir dazu einige Info's geben?
Viele Grüße aus Berlin
Arek
Re: Eigenaren van een GTI MK1 op NL kenteken!
Hier ook nog een eigenaar van een type 1tje
JJ-40-KX kleur rood bj "83
Helaas geen fotos van, het is een mooie harde auto maar heeft nog wel heel wat liefde nodig voordat
hij het daglicht weer gaat zien....

JJ-40-KX kleur rood bj "83
Helaas geen fotos van, het is een mooie harde auto maar heeft nog wel heel wat liefde nodig voordat
hij het daglicht weer gaat zien....
SennaProducts
Golf6R25 Golf7GTD
Golf6R25 Golf7GTD
Re: Eigenaren van een GTI MK1 op NL kenteken!
Zal die van mij er ook even tussen zetten.
Originele hollander uit 1983



Originele hollander uit 1983
Laatst gewijzigd door Bas Koper op 27 apr 2015, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Eigenaren van een GTI MK1 op NL kenteken!
Foto's kan ik niet zien.Bas Koper schreef:Zal die van mij er ook even tussen zetten.
Originele hollander uit 1983
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27 mar 2015, 01:17
- Type auto: Golf 1 GTI Pirelli
Re: Eigenaren van een GTI MK1 op NL kenteken!
Al mooi spul voorbij zien komen
Sinds November 2014 is deze Pirelli in mijn bezit. Ooit ooit ooit misschien nog van plan terug te bouwen naar het origineel.
(die velgen blinken inmiddels weer als een spiegeltje)

[img]

Sinds November 2014 is deze Pirelli in mijn bezit. Ooit ooit ooit misschien nog van plan terug te bouwen naar het origineel.
(die velgen blinken inmiddels weer als een spiegeltje)

[img]
- DennisGTI
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 31 jul 2013, 14:56
- Type auto: Golf VII GTI PP
- Locatie: Wageningen
Re: Eigenaren van een GTI MK1 op NL kenteken!
Al enkele jaren in het bezit van deze Marsrode type 1 GTI uit 1983. Samen met mijn vader, broertje en opa gerestaureerd. Is voorzien van de originele 1.8 DX.

`




Carbon Steel Grey GTI Performance
- RobvR
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
- Locatie: Noord Limburg
Re: Eigenaren van een GTI MK1 op NL kenteken!
Prachtig, 3 generaties die een mk1 gti hebben gerestaureerd. Deze gaat nooit meer de familie uit! 

Groet RobvR
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast