jullie mening over deze 6R's

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF R in alle uitvoeringen.
Gebruikersavatar
Amy
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 feb 2013, 08:52
Type auto: Golf MK5 GTI

jullie mening over deze 6R's

Bericht door Amy »

Ik ben op zoek naar een opvolger voor mijn huidige V GTI en wil graag een 6 R uit 2012.

In NL is het erg moeilijk om een goed exemplaar te vinden dat niet een schadeverleden heeft.

Voor deze twee auto's heb ik nu een aanbieding liggen. Wat zouden jullie kiezen en waarom ?

Een origineel NL exemplaar , 3-deurs en DSG :

http://www.autotrack.nl/tweedehands/vol ... f/14397702

En een Duitse import die geimporteerd en geleverd wordt door Frank Aarts uit Wijchen , 5-deurs handgeschakeld :

http://ww3.autoscout24.de/classified/27 ... asrc=st|as
God could not be everywhere, so he created mothers driving fast cars.

NU : VW Golf MK6 R

Mijn sportieve exen :
VW Golf MK5 GTI
VW Lupo 1.6 GTI
Suzuki Swift 1.6 sport
Suzuki Swift GTI
Gebruikersavatar
golf5gt
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 jan 2015, 10:07
Type auto: Golf 6R

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door golf5gt »

de nederlandse golf ziet er netjes uit.
degelijke prijs voor het bouwjaar en de kilometerstand,
vrijwel alle opties voor zover ik t even snel zie, alleen geen stoelverwarming..

import hoeft niet perse slecht te zijn, mits je alles maar op papier aantoonbaar heb,
de duitser heeft toch wat dingen minder, geen dakraam, geen rns510, geen dsg, geen DCC (adaptive onderstel)
groetjes, Danny.


HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
Gebruikersavatar
kaptino
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 okt 2013, 23:41
Type auto: Golf VII GTI perf.
Locatie: Rotterdam

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door kaptino »

Ik zou de Nederlander kiezen door de opties die hij heeft ten opzichte van de Duitser Zoals golf5gt al opnoemt. En het prijs verschil lijkt me niet heel groot als de bpm en invoer kosten er bij komen.
EX: GOLF VI GTI DSG, JD STAGE 2, DSG STAGE 1 294,9 PK - 440 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
Gebruikersavatar
Amy
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 feb 2013, 08:52
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door Amy »

Prijsverschil in de offertes is inderdaad niet zo groot. De NL is 1500 duurder dan de Duitse, maar er is nog onderhandelingsruimte...

Enige nadeel voor mij zijn de 3 deuren, met kinderen niet zo handig. Maar gezien het feit dat het vrijwel onmogelijk is om een goed exemplaar te vinden zal het de water zijn die ik in de wijn moet doen.
God could not be everywhere, so he created mothers driving fast cars.

NU : VW Golf MK6 R

Mijn sportieve exen :
VW Golf MK5 GTI
VW Lupo 1.6 GTI
Suzuki Swift 1.6 sport
Suzuki Swift GTI
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door bzb »

3 deurs ziet er stukke beter uit, en exclusief aangezien 80% als 5 deurs wordt verkocht, wel minder practisch helaas, ook zou een dsg echt super moeten rijden ondanks je slechte ervaring ermee, ik heb mijn dsg laten aanpassen wat het nog beter heeft gemaakt, later opschakelen, beter bij de les enzo, altijd nog een optie.

andere optie is even afwachten, kan soms een paar maanden duren maar een keer moet er een perfect passend iets vrijkomen ergens. zijn niet veel verkochte modellen uiteindelijk met die enorme nieuwprijs
Gebruikersavatar
rabies
Berichten: 897
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:24

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door rabies »

Eens met BZB, zou zelf als het niet nodig is nooit een 5 deurs kopen..
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door ferry »

rabies schreef:Eens met BZB, zou zelf als het niet nodig is nooit een 5 deurs kopen..

Ik vind een 5 deurs op de golf vanaf 5 veel mooier.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door NL_MK5 GTI »

ferry schreef:
rabies schreef:Eens met BZB, zou zelf als het niet nodig is nooit een 5 deurs kopen..

Ik vind een 5 deurs op de golf vanaf 5 veel mooier.
Eens, en een stukkie makkelijker te verkopen/waardevaster. Goede auto handelaren hebben veel liever een 5 deurs is gewoon beter te verkopen.
ErikSpeed
Berichten: 64
Lid geworden op: 06 mar 2014, 01:35
Type auto: VW Golf VI GTD
Locatie: Vl Brabant België

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door ErikSpeed »

Ik zou verder zoeken naar een 5deurs DSG met open dak enz
R400
Berichten: 278
Lid geworden op: 25 feb 2015, 18:11
Type auto: R400

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door R400 »

ErikSpeed schreef:Ik zou verder zoeken naar een 5deurs DSG met open dak enz

Kloptttttttt :mrgreen:
Gebruikersavatar
Amy
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 feb 2013, 08:52
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door Amy »

Speld in de hooiberg dus....
God could not be everywhere, so he created mothers driving fast cars.

NU : VW Golf MK6 R

Mijn sportieve exen :
VW Golf MK5 GTI
VW Lupo 1.6 GTI
Suzuki Swift 1.6 sport
Suzuki Swift GTI
Gebruikersavatar
rabies
Berichten: 897
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:24

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door rabies »

NL_MK5 GTI schreef:
ferry schreef:
rabies schreef:Eens met BZB, zou zelf als het niet nodig is nooit een 5 deurs kopen..

Ik vind een 5 deurs op de golf vanaf 5 veel mooier.
Eens, en een stukkie makkelijker te verkopen/waardevaster. Goede auto handelaren hebben veel liever een 5 deurs is gewoon beter te verkopen.
Ik hoop dat je een auto uitzoekt om zijn uiterlijk en eigenschappen. Als het puur om wat handelaren willen en inruilwaarde draait dan zou ik er helemaal niet aan beginnen. :lol:
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

jullie mening over deze 6R's

Bericht door NL_MK5 GTI »

Je blijft nooit voor de rest van je leven in de zelfde auto rijden,
Ik zoek het model wat ik zelf ook mooi vind uiteraard.
Maar ik kijk ook wat de beste uitvoering is zodat ik hem ook makkelijk kan verkopen of een goede inruil waarde kan krijgen.

Maar ieder voor zich natuurlijk.
Gebruikersavatar
golf5gt
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 jan 2015, 10:07
Type auto: Golf 6R

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door golf5gt »

ferry schreef:
rabies schreef:Eens met BZB, zou zelf als het niet nodig is nooit een 5 deurs kopen..

Ik vind een 5 deurs op de golf vanaf 5 veel mooier.
wilde ook nooit een 5-deurs, echter vond ik dit PERSOONLIJK op de 6R mooier dan 3-drs.
en moet zeggen het bevalt veel beter dan mijn vorige auto 3drs (mk5).
groetjes, Danny.


HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
wes
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jan 2016, 01:02
Type auto: golf mk5 gti

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door wes »

persoonlijk op een golf 5 is een 3 deurs gewoon veel mooier dan de 5deurs.

maar............

op een golf 6 vind ik juist de 5deurs weer mooier staan dan de 3deurs.
Gebruikersavatar
jwbakkenes
Berichten: 866
Lid geworden op: 09 feb 2012, 23:35
Type auto: BMW 550i

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door jwbakkenes »

Je moet kopen wat JIJ als nieuwe eigenaar het mooiste vindt, dat vind ik.
Ik moet uit ervaring spreken dat ik altijd een drie deurs auto "mooi" vond en ok kocht, totdat ik eenmaal een 5 deurs auto kocht. Wilde toen eigenlijk niet anders meer, alleen maar voordelen.
Met vriendelijke groet,
Jan Willem
Gebruikersavatar
Amy
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 feb 2013, 08:52
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door Amy »

Heb intussen met de duitse handelaar gebeld waar de 5-deurs staat. Is een ex-lease auto die 2 jaar in de lease is geweest (bouwjaar 05-2012). Deze handelaar koopt partijen van lease-bedrijven van autos waarvan het contract is afgelopen.
De auto had nog geen beurt gehad, want dat hoefde pas na twee jaar. Vond ik vreemd want de auto is nu bijna 4 jaar.
Het rechterachterportier en stukje achterbumper waren opnieuw gespoten. Was volgens handelaar een kleine schade geweest want volgens de autogeschiedenis had het euro 600 gekost.
Ik vind het vreemd dat er nooit een onderhoudsbeurt is uitgevoerd en dat er zo'n lange tijd zit tussen afloop van het lease-contract in 2014 en het nu te koop staan.
Overigens over de communicatie met Frank Aarts (importeur) zeer tevreden. Doen ook een goede deal. Maar heb gewoon wat minder gevoel bij de geschiedenis van dit exemplaar.
God could not be everywhere, so he created mothers driving fast cars.

NU : VW Golf MK6 R

Mijn sportieve exen :
VW Golf MK5 GTI
VW Lupo 1.6 GTI
Suzuki Swift 1.6 sport
Suzuki Swift GTI
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door Verlengsnoer »

En daarom rij ik lekker door in mijn 5! De auto rijdt super en ik weet niet wat ik er voor terug krijg (blijf ik mij zelf zeggen).

Toen ik zocht kon ik niets vinden en de week erop koopt R32Amsterdam de wagen die ik had willen hebben! ;P :lol: Zo gaat dat!
R400
Berichten: 278
Lid geworden op: 25 feb 2015, 18:11
Type auto: R400

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door R400 »

Verlengsnoer schreef:En daarom rij ik lekker door in mijn 5! De auto rijdt super en ik weet niet wat ik er voor terug krijg (blijf ik mij zelf zeggen).

Toen ik zocht kon ik niets vinden en de week erop koopt R32Amsterdam de wagen die ik had willen hebben! ;P :lol: Zo gaat dat!

Ik weet zeker als je hem benaderd en de juiste bedrag betaald dat die hem aan jou verkoopt ken hem lang genoeg daar voor :mrgreen:
siepwokkel
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mar 2015, 17:08
Type auto: Scirocco R

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door siepwokkel »

Die nederlandse driedeurs is echt netjes en weinig km. Daar vind je er weinig van.

Blijft ook veel meer geld waard. Die importgebakjes kosten geen drol meer. Dat zie je nu al aan de r20s die tekoop staan. Een nette originele nederlander is veel waardevaster.

Kijk eens wat een nette nederlandse golf v r32 kost en wat een nette import kost. Echte liefhebbers willen een nederlander.
Gebruikersavatar
Amy
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 feb 2013, 08:52
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door Amy »

Was ook mijn idee over import. En ben met jullie eens dat het NL exemplaar goed is, maar bij mij is de auto ook dagelijkse gezinsbak. Kids zijn niet zo enthousiast over 3 deurs :mrgreen:
Ga zaterdag nog een keer in de Leon Cupra 280 PK (maart 2015, 9000 km, DSG, navi, zonnedak, 5-deurs, adaptief onderstel etc) rijden. Eerste proefrit heeft veel indruk gemaakt. Bovendien goede deal bij locale garage die ik ken.
Prijsverschil na inruil tussen de Nederlandse 3-deurs 6R en de Cupra is euro 3500. Lastige keuze, zijn 2 totaal verschillende autos.
Nou ja, luxe -probleem eigenlijk.
God could not be everywhere, so he created mothers driving fast cars.

NU : VW Golf MK6 R

Mijn sportieve exen :
VW Golf MK5 GTI
VW Lupo 1.6 GTI
Suzuki Swift 1.6 sport
Suzuki Swift GTI
Gebruikersavatar
R32Amsterdam
Berichten: 531
Lid geworden op: 01 mar 2013, 11:06
Type auto: Golf 6 R
Locatie: Amsterdam

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door R32Amsterdam »

Verlengsnoer schreef:En daarom rij ik lekker door in mijn 5! De auto rijdt super en ik weet niet wat ik er voor terug krijg (blijf ik mij zelf zeggen).

Toen ik zocht kon ik niets vinden en de week erop koopt R32Amsterdam de wagen die ik had willen hebben! ;P :lol: Zo gaat dat!
Haha! Mijne heeft maar een paar uur het verkooplicht gezien voordat ik hem kocht! Ik dacht deze laat ik mooi niet gaan. Maar inderdaad bij interesse kan je altijd een goed bod doen Verlengsnoer. :D
Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Gebruikersavatar
HS2005
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 mei 2014, 17:28
Type auto: Golf MK6 R
Locatie: Earth

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door HS2005 »

R32Amsterdam schreef: Haha! Mijne heeft maar een paar uur het verkooplicht gezien voordat ik hem kocht! Ik dacht deze laat ik mooi niet gaan.
Spoken like a true R20 lover! Had exact hetzelfde gevoel, toen ik mijn R20 zag wilde ik de wagen direct meenemen. Heb er nog steeds veel plezier van en wil er nog wel even mee door rijden, tenzij iemand een leuk bod doet en een echte R20 liefhebber is ;)
JD Stage 5 | 556pk / 638Nm
siepwokkel
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mar 2015, 17:08
Type auto: Scirocco R

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door siepwokkel »

Ik heb mijn scirocco R binnen een kwartier gekocht zonder erin gereden te hebben.

Als ik moest kiezen tussen vw of seat koos ik toch echt voor de vw. Seat is toch net allemaal even wat goedkoper en slechter afgewerkt. Mindere materialen.

Die r20 is in die staat en met die km erg waardevast denk ik. Over een paar jaar zijn de 6r wat nu de 5 r32 is. De rotte kosten 10k en een nette ori nederlander kost 20k.
Gebruikersavatar
Amy
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 feb 2013, 08:52
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: jullie mening over deze 6R's

Bericht door Amy »

Net weer een proefrit in de Cupra gemaakt. Eerlijk gezegd viel het tegen de tweede keer. Was opgelucht toen ik weer in mijn GTI-tje reed. Voelt hoofdzakelijk allemaal erg computergestuurd snel zonder dat je echt 'voelt' dat je werkt/rijdt, als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Gaat hem dus niet worden.
Dus als iemand zijn 6R aan deze liefhebster wil aanbieden, stuur een PB ! HS2005 ;) ? Je hebt wel echt een overtreffende trap van een R, in superzwart, precies mijn smaak :oops:
God could not be everywhere, so he created mothers driving fast cars.

NU : VW Golf MK6 R

Mijn sportieve exen :
VW Golf MK5 GTI
VW Lupo 1.6 GTI
Suzuki Swift 1.6 sport
Suzuki Swift GTI
Plaats reactie

Terug naar “GOLF "R"”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten