MK6 GTI Geluidsaanpassingen
MK6 GTI Geluidsaanpassingen
Beste,
Binnenkort wordt de standaard DP op m'n ED35 vervangen voor een catless 3.5'' exemplaar, met behoudt van de stock cat-back.
Zal dit de welbekende DSG Farts enigszins activeren? En zal hij gaan na roffelen na loslaten van het gas?
Tevens wordt een CTS Turbo cold air intake geplaatst (het type van +/- 350€, niet die van 500€+. Zal hier een merkbaar aanzuig/afblaas geluid van te merken zijn?
Note: Na deze aanpassingen gaat de auto uiteraard de bank op om afgesteld te worden.
Ik hoor het graag van jullie.
Mvg
Sebas
Binnenkort wordt de standaard DP op m'n ED35 vervangen voor een catless 3.5'' exemplaar, met behoudt van de stock cat-back.
Zal dit de welbekende DSG Farts enigszins activeren? En zal hij gaan na roffelen na loslaten van het gas?
Tevens wordt een CTS Turbo cold air intake geplaatst (het type van +/- 350€, niet die van 500€+. Zal hier een merkbaar aanzuig/afblaas geluid van te merken zijn?
Note: Na deze aanpassingen gaat de auto uiteraard de bank op om afgesteld te worden.
Ik hoor het graag van jullie.
Mvg
Sebas
Edition 35 - JD Stage 2+ & DSG Stage 2: 391 hp/504 nm
3" De-cat downpipe - Milltek 3'' non-resonated rear - LOBA HPFP - CTS Turbo Intake - GFB+
3" De-cat downpipe - Milltek 3'' non-resonated rear - LOBA HPFP - CTS Turbo Intake - GFB+
Re: MK6 GTI Geluidsaanpassingen
Het zal allemaal wel iets meer geluid opleveren. Maar met de standaard uitlaat er nog onder zal het minimaal zijn.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
Je krijgt een mooi aanzuiggeluid. Zeker als je de isolatie van je motorkap verwijderd. Als je deze laat zitten, hoor je het een stuk minder.Tevens wordt een CTS Turbo cold air intake geplaatst (het type van +/- 350€, niet die van 500€+. Zal hier een merkbaar aanzuig/afblaas geluid van te merken zijn?
Golf 7R DSG Lapiz Blue
FGT schreef:Je krijgt een mooi aanzuiggeluid. Zeker als je de isolatie van je motorkap verwijderd. Als je deze laat zitten, hoor je het een stuk minder.Tevens wordt een CTS Turbo cold air intake geplaatst (het type van +/- 350€, niet die van 500€+. Zal hier een merkbaar aanzuig/afblaas geluid van te merken zijn?
Bedoel met isolatie de TSI afdek kap of echt puur de isolatie van de motorkap?
- R32Amsterdam
- Type auto: Golf 6 R
Motorkap isolatie bedoelt FGT. Zelf vind ik het niet een mooi geluid, maar smaken verschillenSebster schreef:FGT schreef:Je krijgt een mooi aanzuiggeluid. Zeker als je de isolatie van je motorkap verwijderd. Als je deze laat zitten, hoor je het een stuk minder.Tevens wordt een CTS Turbo cold air intake geplaatst (het type van +/- 350€, niet die van 500€+. Zal hier een merkbaar aanzuig/afblaas geluid van te merken zijn?
Bedoel met isolatie de TSI afdek kap of echt puur de isolatie van de motorkap?

Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Ranjeet, een CTS die ik heb, klinkt anders dan bv een Forge twintake zoals jij hebt. Jij hebt het geluid van een wervelwind onder je kap

Golf 7R DSG Lapiz Blue
Heren, ik zou graag ook iets meer geluid willen op mijn volledig standaard gti van 2012.
Ik had gedacht aan enkel de achterkant aan te passen (Belgische keuring weet je wel) door de einddempers van akrapovic.
Gaat er iets veranderen van geluid? Of geeft het weinig of geen verschil?
Bedankt!
Ik had gedacht aan enkel de achterkant aan te passen (Belgische keuring weet je wel) door de einddempers van akrapovic.
Gaat er iets veranderen van geluid? Of geeft het weinig of geen verschil?
Bedankt!
- Markvanliempt
- Type auto: Golf mk6 GTI
Einddemper houd wel het meeste tegen.
tussendemper ook, gewoon non-resonated nemen, al mag dat vaak weer niet
-
- Type auto: Golf 6 GTI 35 Edit
Ik heb zelf ook een CTS intake en de isolatie onder de motorkap verwijderd, heerlijk aanzuiggeluid!!
Golf 6 GTI 35 Edition
JD Stage 2 | Milltek Non Resonated | CTS Turbo Air Intake | JM Custom Downpipe | GFB DV |
352 PK & 457 koppel
JD Stage 2 | Milltek Non Resonated | CTS Turbo Air Intake | JM Custom Downpipe | GFB DV |
352 PK & 457 koppel
Ik had onder mijn motorkap geen issolatie hagen, wel tegen de want bij je firewall zeg maar, hebben jullie dat weggehaald?
gr rob
gr rob
Nee, ik heb het alleen van de kap verwijderd.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
@FGT: Wat is volgens jou de beste aanpak om nog net dat beetje extra geluid uit de uitlaat te halen? Zit dat hem in de centre resonator of juist aan het eind? Uitgangspositie is een 3.5 inch lege DP en stock catback. Ik ben niet van plan een complete catback aan te schaffen. Ik ben DSG.FGT schreef:Nee, ik heb het alleen van de kap verwijderd.
-
- Type auto: Golf 5 gti
Alleen downpipe zal geen enorm verschil geven in geluid.
Ik had 3" downpipe en 2.5" non resonated miltek en uitlaat geluid was geweldig maar veel te hard.
Echt mooie roffel bij schakelen.
Nu gewisseld voor 3" simons en geluid is veel prettiger maar roffel op schakelen stuk minder.
Ik heb nog gebruikte miltek liggen, deze mag voor weinig weg.
Johan
Ik had 3" downpipe en 2.5" non resonated miltek en uitlaat geluid was geweldig maar veel te hard.
Echt mooie roffel bij schakelen.
Nu gewisseld voor 3" simons en geluid is veel prettiger maar roffel op schakelen stuk minder.
Ik heb nog gebruikte miltek liggen, deze mag voor weinig weg.
Johan