Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF in alle uitvoeringen, behalve de uitvoeringen die een eigen subforum hebben zoals de GTI.
Denk aan de cabrio, de GTD, etc.....
Ik ben bezig met het vervangen van mijn stofhoes wielkant, heb de as moeten demonteren en volgens vele en een you tube filmpje zou de het scharnier er moeten afkloppen.
Doch dit lukt mij niet. Doe ik iets verkeerd? Moet het op een andere manier?
Graag jullie advies.
Er zit een veerring in die de homokineet op zijn plek houd, je kan hem er inderdaad aftikken, as stevig in de bankschroef zetten en dan eraf slaan, ik doe het zelf altijd met een koperen staaf, zodat je de homokineet niet beschadigd
Maar hier zien de stofhoes nogal rubberachtig uit, de mijne is nogal een stijvere plastiek soort, gekocht bij een autohandelaar.
Deze zal waarschijnlijk stroever zijn.
MK5GTI schreef:Er zit een veerring in die de homokineet op zijn plek houd, je kan hem er inderdaad aftikken, as stevig in de bankschroef zetten en dan eraf slaan, ik doe het zelf altijd met een koperen staaf, zodat je de homokineet niet beschadigd
Bedankt, dan zal ik toch iets anders moeten uitvinden, ik probeerde met een hard stuk hout en een hamer.
IK heb mijn as moeten demonteren want ik kreeg mijn homokineet er niet af.
Zelfs nadien er niet af gekregen, heb naar een garage moeten gaan die mij verder geholpen heeft.
Waarschijnlijk niet het juiste werkgerief/plaats etc...