Problemen koppeling
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 05 mei 2014, 20:57
- Type auto: Golf V GTI LE 240
Problemen koppeling
Beste forumleden,
Helaas vandaag een probleem met de golf 5 GTI.
Had een stukje gereden zonder problemen en de auto in de garage gezet. Wilde net wegrijden en merk opeens dat als ik mijn koppeling indruk dat er een heel stuk dode ruimte is. De koppelingspedaal lijkt ook een stuk hoger terug te komen dan bijvoorbeel de rem. Maar ongeveer de helft ervan is gewoon loze ruimte. Als ik daarop duw dan gebeurt er niets met de koppeling daadwerkelijk.
Enige was tijdens het eerste rijden gebeurde is dat ik even niet meteen goed in de 2e verscnelling kwam een keer waardoor je het typische schrapende geluid even kort hoorde. Daarna toen geen problemen.
Iemand ervaring hiermee? Wat is hier aan de hand? Is het alleen maar een probleem van de kabel tussen de koppelingspedaal en de versnellingsbak of toch echts iets met de koppeling? Iemand die zo over het forum als op basis van eerdere ervaringen iets kan zeggen?
Helaas vandaag een probleem met de golf 5 GTI.
Had een stukje gereden zonder problemen en de auto in de garage gezet. Wilde net wegrijden en merk opeens dat als ik mijn koppeling indruk dat er een heel stuk dode ruimte is. De koppelingspedaal lijkt ook een stuk hoger terug te komen dan bijvoorbeel de rem. Maar ongeveer de helft ervan is gewoon loze ruimte. Als ik daarop duw dan gebeurt er niets met de koppeling daadwerkelijk.
Enige was tijdens het eerste rijden gebeurde is dat ik even niet meteen goed in de 2e verscnelling kwam een keer waardoor je het typische schrapende geluid even kort hoorde. Daarna toen geen problemen.
Iemand ervaring hiermee? Wat is hier aan de hand? Is het alleen maar een probleem van de kabel tussen de koppelingspedaal en de versnellingsbak of toch echts iets met de koppeling? Iemand die zo over het forum als op basis van eerdere ervaringen iets kan zeggen?
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 05 mei 2014, 20:57
- Type auto: Golf V GTI LE 240
Re: Problemen koppeling
Veel views maar geen reacties. Niemand die dit probleem kent?
Zelf nog verder gezocht. Want het lijkt ook dat de koppelingspedaal bij loslaten soms blijft plakken en niet helemaal dat stuk naar buiten terug veert.
Kom op Engelse fora wel allemaal het zogenaamde sticky clutxh probleem tegen. Dat zou of de slave cylinder zijn die het begeeft of in veel gevallen een probleem met de hydraulische vloeistof. Deze schijnt nooit vervangen te worden door VW en zou bolgens hen levenslang meegaan. Maar realiteit schijnt toch te zijn dat daar toch bocht en lucht bij komt waardoor dit probleem zou kunnen ontstaan.
Maar zeker weten weet ik het dus niet. Niemand ervaring met dit probleem?
Zelf nog verder gezocht. Want het lijkt ook dat de koppelingspedaal bij loslaten soms blijft plakken en niet helemaal dat stuk naar buiten terug veert.
Kom op Engelse fora wel allemaal het zogenaamde sticky clutxh probleem tegen. Dat zou of de slave cylinder zijn die het begeeft of in veel gevallen een probleem met de hydraulische vloeistof. Deze schijnt nooit vervangen te worden door VW en zou bolgens hen levenslang meegaan. Maar realiteit schijnt toch te zijn dat daar toch bocht en lucht bij komt waardoor dit probleem zou kunnen ontstaan.
Maar zeker weten weet ik het dus niet. Niemand ervaring met dit probleem?
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Problemen koppeling
Koppelingscilinder waarschijnlijk. Kan lekken of lucht bevatten.
Niet mee doorrijden, wat dat geknars is niet goed voor je bak, gewoon naar een VAG specialist gaan en naar laten kijken.
Niet mee doorrijden, wat dat geknars is niet goed voor je bak, gewoon naar een VAG specialist gaan en naar laten kijken.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 05 mei 2014, 20:57
- Type auto: Golf V GTI LE 240
Re: Problemen koppeling
Dank je.
Ik hoor overigens geen geknars. Overigns hoop ik dat het lucht is of de hulcylinder. Want de hoofdcylinder zit geloof ik ergens diep weggestopt. Vandaag even bellen.
EDIT: Net met MP CarWorks gebeld, Mark (geloof ik) dacht toch dat het de koppeling was. Volgende week maandag even langs. Lijkt me handig om eerst wel te testen toch of het niet een van de cylinders is of gewoon lucht (overigens heb ik ruim voldoende vloeistof in m'n reservoir zitten). Meteen koppeling is gelijk een dure klus en als achteraf blijkt dat het de een van de cylinders of gewoon lucht is dan is al dat werk voor niets geweest.
Ik hoor overigens geen geknars. Overigns hoop ik dat het lucht is of de hulcylinder. Want de hoofdcylinder zit geloof ik ergens diep weggestopt. Vandaag even bellen.
EDIT: Net met MP CarWorks gebeld, Mark (geloof ik) dacht toch dat het de koppeling was. Volgende week maandag even langs. Lijkt me handig om eerst wel te testen toch of het niet een van de cylinders is of gewoon lucht (overigens heb ik ruim voldoende vloeistof in m'n reservoir zitten). Meteen koppeling is gelijk een dure klus en als achteraf blijkt dat het de een van de cylinders of gewoon lucht is dan is al dat werk voor niets geweest.
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 05 mei 2014, 20:57
- Type auto: Golf V GTI LE 240
Re: Problemen koppeling
Overigens mocht het de koppeling zijn die aan vervanging toe is. Is het dan handig om gewoon voor OEM materiaal te gaan of is er voor een kleine extra bijdrage een betere performance part te krijgen die beter presteert of juist duurzamer is?
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Problemen koppeling
Het is MARTIN van MP carworks.
Hij zal je wel adviseren om voor Sachs te gaan, dat is niet duurder dan LUK.
Hij zal je wel adviseren om voor Sachs te gaan, dat is niet duurder dan LUK.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 05 mei 2014, 20:57
- Type auto: Golf V GTI LE 240
Re: Problemen koppeling
Ik neem aan dat dat een goede optie is om te doen.
Wat vind jij trouwens Race Eend: is toch handig om eerst gewoon te kijken of er niet lekkage of lucht in het hydraulische systeem zit? Want dat ga je niet oplossen met vervangen van een koppeling.
EDIT: vandaag bij MP Carworks geweest. Bleek het stangetje wat van de hulp cilinder aan de koppelingspedaal vastzit afgebroken te zijn. Hulp cilinder vervangen. Probleem opgelost!
Wat vind jij trouwens Race Eend: is toch handig om eerst gewoon te kijken of er niet lekkage of lucht in het hydraulische systeem zit? Want dat ga je niet oplossen met vervangen van een koppeling.
EDIT: vandaag bij MP Carworks geweest. Bleek het stangetje wat van de hulp cilinder aan de koppelingspedaal vastzit afgebroken te zijn. Hulp cilinder vervangen. Probleem opgelost!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 10 gasten