foutcode mk5 R32 bijna alles al geprobeerd help?
foutcode mk5 R32 bijna alles al geprobeerd help?
ik heb een probleem met mijn r32
hij geeft al maanden het wel bekende motor storings lampje aan
met de melding lambda sensor (ik had zo iets van jammer dan ding stoot toch al genoeg uit haha)
toen heb ik bij de van de velden meeting de lambda toch maar vervangen
maar helaas lampje ging op weg naar huis weer aan
toen de gasklep gereinigd
en ja je raad het al lampje ging weer aan
toen brandstof filter vervangen
en lampje weer aan
nu de lmm vervangen
en weer is dat tyfus lampje aan dat ik er helemaal gek van word
ben echt helemaal klaar met dat lampje! de auto weg doen denk ik steeds vaker aan!
dit is de melding die telkens weer terug komt
hij geeft al maanden het wel bekende motor storings lampje aan
met de melding lambda sensor (ik had zo iets van jammer dan ding stoot toch al genoeg uit haha)
toen heb ik bij de van de velden meeting de lambda toch maar vervangen
maar helaas lampje ging op weg naar huis weer aan
toen de gasklep gereinigd
en ja je raad het al lampje ging weer aan
toen brandstof filter vervangen
en lampje weer aan
nu de lmm vervangen
en weer is dat tyfus lampje aan dat ik er helemaal gek van word
ben echt helemaal klaar met dat lampje! de auto weg doen denk ik steeds vaker aan!
dit is de melding die telkens weer terug komt
- staffpride
- Berichten: 2711
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
Re: foutcode mk5 R32 bijna alles al geprobeerd help?
Hij staat te arm volgens de lambda
er valt nog genoeg te controleren
Mogelijke oorzaken:
Het systeem is te arm, dus de cilinder(s) krijgen te veel lucht, of te weinig brandstof
Brandstofaanvoer onjuist
brandstofvoorraad te laag
brandstoffilter vervuild
verkeerd brandstoffilter
brandstofpomp vuil of defect
injector(en) vervuild of kapot
Te veel lucht
luchtlek voor de gasklep
onderdruk systeem is lek
te veel olie op een in olie gedrenkt luchtfilter
oliepeilstok en/of oliedop sluiten niet goed af
de EGR lekt lucht
de LMM (G70) is vuil of defect
een lek na de LMM
de sensor voor de barometrisch buitenluchtdruk is defect
(N112) lekt
Lambdaregeling defect
lambdasensor voor de katalysator (G39) is defect
bedrading en/of aansluitingen van/naar (G39) defect
Uitlaat defect
katalysator lekt, defect
uitlaat lekt
Mogelijke oplossingen:
Eerst de makkelijke dingen:
maak de LMM (G70) schoon (remmenreiniger), ga zorgvuldig om met de sensor; misschien is het zelfs beter de LMM meteen maar te vervangen dan is die oorzaak tenminste uitgesloten
maak het brandstoffilter schoon; doe niet krenterig: zet er een nieuwe in
check de nokkenastiming (tijdje geleden distrubutiewissel gehad?)
check de sensor die de luchtdruk van de buitenlucht meet, die staat meestal in het meetwaardeblok van Module-01, Groep-10
bij een diesel: check de verstuivers
niet direct aanwijsbaar, maar zet er toch maar een nieuw luchtfilter in
Te weinig brandstof
check / vervang brandstoffilter
kontroleer op correcte brandstofdruk
kontroleer brandstofpomp
check alle injectoren
laat de tank van de brandstofvoorraad niet verder leeg dan half vol
Check Lambdaregeling
check (meetwaardeblokken) lambdasensor voor de katalysator (G39)
check / repareer bedrading en/of aansluitingen van/naar (G39)
Check op lek na de LMM
EGR klep zit vast
Check de uitlaat op lekken
Check Secondary Lucht Systeem op lekken
Check de vacuüm leidingen op lekken
Check de compressie van alle cilinders
Check de afsluiting van de oliepeilstof en de oliedop
er valt nog genoeg te controleren
Mogelijke oorzaken:
Het systeem is te arm, dus de cilinder(s) krijgen te veel lucht, of te weinig brandstof
Brandstofaanvoer onjuist
brandstofvoorraad te laag
brandstoffilter vervuild
verkeerd brandstoffilter
brandstofpomp vuil of defect
injector(en) vervuild of kapot
Te veel lucht
luchtlek voor de gasklep
onderdruk systeem is lek
te veel olie op een in olie gedrenkt luchtfilter
oliepeilstok en/of oliedop sluiten niet goed af
de EGR lekt lucht
de LMM (G70) is vuil of defect
een lek na de LMM
de sensor voor de barometrisch buitenluchtdruk is defect
(N112) lekt
Lambdaregeling defect
lambdasensor voor de katalysator (G39) is defect
bedrading en/of aansluitingen van/naar (G39) defect
Uitlaat defect
katalysator lekt, defect
uitlaat lekt
Mogelijke oplossingen:
Eerst de makkelijke dingen:
maak de LMM (G70) schoon (remmenreiniger), ga zorgvuldig om met de sensor; misschien is het zelfs beter de LMM meteen maar te vervangen dan is die oorzaak tenminste uitgesloten
maak het brandstoffilter schoon; doe niet krenterig: zet er een nieuwe in
check de nokkenastiming (tijdje geleden distrubutiewissel gehad?)
check de sensor die de luchtdruk van de buitenlucht meet, die staat meestal in het meetwaardeblok van Module-01, Groep-10
bij een diesel: check de verstuivers
niet direct aanwijsbaar, maar zet er toch maar een nieuw luchtfilter in
Te weinig brandstof
check / vervang brandstoffilter
kontroleer op correcte brandstofdruk
kontroleer brandstofpomp
check alle injectoren
laat de tank van de brandstofvoorraad niet verder leeg dan half vol
Check Lambdaregeling
check (meetwaardeblokken) lambdasensor voor de katalysator (G39)
check / repareer bedrading en/of aansluitingen van/naar (G39)
Check op lek na de LMM
EGR klep zit vast
Check de uitlaat op lekken
Check Secondary Lucht Systeem op lekken
Check de vacuüm leidingen op lekken
Check de compressie van alle cilinders
Check de afsluiting van de oliepeilstof en de oliedop
-
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 22 dec 2013, 15:36
- Type auto: MK6 Edition 35
- Locatie: Veluwe
Re: foutcode mk5 R32 bijna alles al geprobeerd help?
Lijkt mij gewoon een lambdasonde.. zitten er een stuk of 5 in bij een R32 dacht ik
MK6 GTI Edition 35 DSG Candywhite/ JD 310PK / Full R20 Brakes/ OEM black 18" wheels
Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
Re: foutcode mk5 R32 bijna alles al geprobeerd help?
zitten er 4 idd
maar die is dus al vervangen (originele van de dealer)
maar die is dus al vervangen (originele van de dealer)
Re: foutcode mk5 R32 bijna alles al geprobeerd help?
Bedrading van de sonde al gecheckt??
En mocht dat niet lekker zijn, ook ff de pin in de ECU checken...
En mocht dat niet lekker zijn, ook ff de pin in de ECU checken...
Re: foutcode mk5 R32 bijna alles al geprobeerd help?
Compressie laten meten?
Denk dat de dunne bedrading ergens toch dood loopt (Lambdasonde)
Denk dat de dunne bedrading ergens toch dood loopt (Lambdasonde)
Re: foutcode mk5 R32 bijna alles al geprobeerd help?
net even uitgelzen met vagcom 15.7 ipv 12.12
4 foutcodes:
008599- oxygen (lambda) sensor B2 S1
p2197 - 008 signal too low (lean) - MIL ON
009769- Linear Oxygen (lambda) Sensor B2 S1 pump current trim c
p2629 - 004 - open
009237- Oxygen (lambda) Sensor B2 S1 Voltage to low/ air leakage
p2415 - 008 -intermittent
001089- EVAP emission control sys
P0441 - 002 incorrect flow - intermittent
4 foutcodes:
008599- oxygen (lambda) sensor B2 S1
p2197 - 008 signal too low (lean) - MIL ON
009769- Linear Oxygen (lambda) Sensor B2 S1 pump current trim c
p2629 - 004 - open
009237- Oxygen (lambda) Sensor B2 S1 Voltage to low/ air leakage
p2415 - 008 -intermittent
001089- EVAP emission control sys
P0441 - 002 incorrect flow - intermittent
- NielsED30
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: foutcode mk5 R32 bijna alles al geprobeerd help?
Lijkt toch op een lekkage ergens WJB...
Too lean betekend te arm, dus teveel lucht (valse lucht)
de EVAP storing is ook een storing voor een lekkage in het ontluchtingssysteem, wat vaak uit diverse slangetjes en klepjes bestaat..
Ik denk dat je daar ergens moet zoeken. Laat je luchtsysteem eens op 'druk' zetten met een rookmachine, en kijk of er zo iets naar voren komt. Is vaak lastig te vinden deze storing, omdat het iets kleins kan zijn.
Too lean betekend te arm, dus teveel lucht (valse lucht)
de EVAP storing is ook een storing voor een lekkage in het ontluchtingssysteem, wat vaak uit diverse slangetjes en klepjes bestaat..
Ik denk dat je daar ergens moet zoeken. Laat je luchtsysteem eens op 'druk' zetten met een rookmachine, en kijk of er zo iets naar voren komt. Is vaak lastig te vinden deze storing, omdat het iets kleins kan zijn.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Re: foutcode mk5 R32 bijna alles al geprobeerd help?
iemand eenig idee waar je dat kan laten doen ?
ik rij der het hele land voor af maakt me niet uit
maar zou graag zonder storing naar Oostenrijk gaan
ik rij der het hele land voor af maakt me niet uit
maar zou graag zonder storing naar Oostenrijk gaan
Re: foutcode mk5 R32 bijna alles al geprobeerd help?
Mijn mening dan : Zo een R beter brengen naar Jd.
Daar kan die dan de beste aandacht krijgen.
Vind ik!
Daar kan die dan de beste aandacht krijgen.
Vind ik!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten