[ED35] Problemen installatie CTS Turbo air intake
- Crocky
- Type auto: Golf MK6 GTI Ed35
[ED35] Problemen installatie CTS Turbo air intake
Beste liefhebbers,
Daarstraks ben ik begonnen met de plaatsing van mijn CTS intake op mijn edition 35. Alles ging vlot tot ik aan de klemmen van de diverter valve buis en de klem van de intake op de turbo kwam. Eerst een uur gevochten met de klem van de dv-slang waarna ik deze eindelijk los kreeg. Nu rest mij nog enkel de klem op de turbo. Hoe krijg je deze in godsnaam los? Heb je hiervoor een speciale tang nodig?
Alvast bedankt.
Edit: voor verdere problemen zie post hieronder.
Daarstraks ben ik begonnen met de plaatsing van mijn CTS intake op mijn edition 35. Alles ging vlot tot ik aan de klemmen van de diverter valve buis en de klem van de intake op de turbo kwam. Eerst een uur gevochten met de klem van de dv-slang waarna ik deze eindelijk los kreeg. Nu rest mij nog enkel de klem op de turbo. Hoe krijg je deze in godsnaam los? Heb je hiervoor een speciale tang nodig?
Alvast bedankt.
Edit: voor verdere problemen zie post hieronder.
Laatst gewijzigd door Crocky op 25 dec 2015, 00:17, 3 keer totaal gewijzigd.
- NL_MK5 GTI
- Type auto: MK5 GTI DSG
Hoe klem intake op turbo vewijderen?
Ja als het goed is heb je hiervoor een vag klemmen tang nodig. Je hebt 2 soorten de 2e is voor moeilijk bereikbare plekken.
http://www.vdhtools.nl/files/19570/prod ... st6066.jpg

Laatst gewijzigd door NL_MK5 GTI op 24 dec 2015, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Type auto: Passat CC TSI
Re: Hoe klem intake op turbo vewijderen?
Heb het toen gewoon met een waterpomptang gedaan. Ideaal is anders. Voor het mooie zou je z'n tang moeten hebben zoals hierboven.
-
- Type auto: Golf 6 gti
Heb het toen met een punt tang voor elkaar gekregen op mijn normale 6 gti
Idd, gewoon met een waterpomptang. Die andere van je dv kan je ook makkelijk hiermee doen. Je moet de "bek" wat groter zetten.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
- Crocky
Re: [ED35] Problemen installatie CTS Turbo air intake
Na lang klungelen eindelijk de klemmen losgekregen met een waterpomptang.
Iemand die hier misschien zelf ook een CTS air intake geïnstalleerd heeft? Ik heb namelijk nog enkele problemen:
1. De klem om de DV-slang te koppelen aan de intake is op geen enkele manier over de slang en de aansluiting samen te krijgen. Klem lijkt mij net te klein...
2. Bij het starten van de motor, met voet op de rem (DSG), voel ik nu enkele klopjes in het rempedaal...
3. De buis vastschroeven aan het koppelpunt in de motorruimte (zie foto) was zeer moeilijk. We hebben dit met 2 personen moeten doen waarbij één persoon hard de buis naar links moest duwen zodat de schroef net paste. Is dit normaal?

Dacht ik even dat dit een simpele klus van een uurtje was, viel dit even tegen (voor een leek)
.
Alvast bedankt.
Iemand die hier misschien zelf ook een CTS air intake geïnstalleerd heeft? Ik heb namelijk nog enkele problemen:
1. De klem om de DV-slang te koppelen aan de intake is op geen enkele manier over de slang en de aansluiting samen te krijgen. Klem lijkt mij net te klein...
2. Bij het starten van de motor, met voet op de rem (DSG), voel ik nu enkele klopjes in het rempedaal...
3. De buis vastschroeven aan het koppelpunt in de motorruimte (zie foto) was zeer moeilijk. We hebben dit met 2 personen moeten doen waarbij één persoon hard de buis naar links moest duwen zodat de schroef net paste. Is dit normaal?

Dacht ik even dat dit een simpele klus van een uurtje was, viel dit even tegen (voor een leek)

Alvast bedankt.
Als je klopjes in je voet voelt, rust waarschijnlijk de buis op je reservoir van je remmen. Deze bevind zich rechts tegen je schutboord precies waar de buis de bocht maakt. Ik had hier ook last van. Ik heb de buis iets omhoog getrokken, waardoor er ruimte ontstaat tussen het reservoir en de onderkant van de buis.
Om de bak rondom je filter passend te krijgen moet je het gat ietsje uitboren. Anders krijg je m bijna niet gemonteerd.
Van de bovenstaande punten had ik ook last, dus je hebt niks verkeerds gedaan!
Om de bak rondom je filter passend te krijgen moet je het gat ietsje uitboren. Anders krijg je m bijna niet gemonteerd.
Van de bovenstaande punten had ik ook last, dus je hebt niks verkeerds gedaan!
Golf 7R DSG Lapiz Blue
-
- Type auto: Passat CC TSI
Al van deze punten komt mij niet bekend voor. Zo te zien dan wel golf r/edition gericht.
- Crocky
Bedankt voor de reacties.
Problemen opgelost met nieuwe klem en de buis wat hoger gemonteerd. Klopte inderdaad op het remreservoir.
Problemen opgelost met nieuwe klem en de buis wat hoger gemonteerd. Klopte inderdaad op het remreservoir.
zuigt en suist de intake een beetje? heb m zelf ook liggen, ben benieuwd.Crocky schreef:Bedankt voor de reacties.
Edition 35 - JD Stage 2+ & DSG Stage 2: 391 hp/504 nm
3" De-cat downpipe - Milltek 3'' non-resonated rear - LOBA HPFP - CTS Turbo Intake - GFB+
3" De-cat downpipe - Milltek 3'' non-resonated rear - LOBA HPFP - CTS Turbo Intake - GFB+
- Crocky
Ten opzichte van standaard is hij duidelijk luider ja, maar niet overdreven. Wil je echt véél geluid, dan moet je de motorkapisolatie verwijderen. Zelf even geprobeerd maar vond het aanzuiggeluid echt té toen.Sebster schreef:zuigt en suist de intake een beetje? heb m zelf ook liggen, ben benieuwd.Crocky schreef:Bedankt voor de reacties.