Hallo,
Ik hoor een tik/ratel bij warme motor, bij koude motor hoor je het niet, ik hoor het goed in de auto met de radio uit bij stationair toerental.
Herkend iemand dit geluid als de nokkenasketting/spanner/versteller?
Het gaat om een 2005 GTI met axx motor:
https://m.youtube.com/watch?v=5fYloDTsSNw
Geluid ketting/spanner versteller in auto
- NielsED30
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Geluid ketting/spanner versteller in auto
Kan ook het nokvolgertje zijn, wat ik overigens niet hoop voor je. Vaak als hij dusdanig veel geluid maakt door slijtage is het ook vaak al te laat voor je nokkenas.
Brandstofpomp loshalen om dat in ieder geval eerst te checken. Als dat nog niet zover versleten is de keuze maken of je de ketting + spanner vervang, of meteen het hele zooitje inclusief de versteller/huis/regelklep etc. Die kan namelijk ook wel eens tikken. Kost alleen een stuk meer.
Brandstofpomp loshalen om dat in ieder geval eerst te checken. Als dat nog niet zover versleten is de keuze maken of je de ketting + spanner vervang, of meteen het hele zooitje inclusief de versteller/huis/regelklep etc. Die kan namelijk ook wel eens tikken. Kost alleen een stuk meer.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Re: Geluid ketting/spanner versteller in auto
Nokvolgertje is aantal maanden geleden preventief vervangen, en de oude zag er nog redelijk uit!NielsED30 schreef:Kan ook het nokvolgertje zijn, wat ik overigens niet hoop voor je. Vaak als hij dusdanig veel geluid maakt door slijtage is het ook vaak al te laat voor je nokkenas.
Brandstofpomp loshalen om dat in ieder geval eerst te checken. Als dat nog niet zover versleten is de keuze maken of je de ketting + spanner vervang, of meteen het hele zooitje inclusief de versteller/huis/regelklep etc. Die kan namelijk ook wel eens tikken. Kost alleen een stuk meer.
Ik wil de ketting en spanner zoiezo vervangen en twijfel over de versteller, die regelklep hoort dat bij de versteller of is dat een apart onderdeel?
- NielsED30
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Geluid ketting/spanner versteller in auto
Als jij een reparatieset koopt, heb je de versteller, het huis en het regelklepje hiervan. Kosten van het reparatieset is €475,- excl. BTW.. Koop je het los zit je richting de €1000,- ex..
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Re: Geluid ketting/spanner versteller in auto
oke ik laat de complete boel vervangen inclusief reparatieset.
Vind het een te groot risico om de versteller te laten zitten..
Vind het een te groot risico om de versteller te laten zitten..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 14 gasten