Helaas heb ik wat problemen met het motorblok. Het ene moment loopt het blok goed wat zo ineens kan omslaan. Soms gaat het motorstoringslampje knipperen en soms gaat die alleen wat ruwer lopen. Nu is het echter ook zo dat een enkele keer het EPC lampje aan gaat en de auto in noodloop gaat. In eerste instantie leek dit alleen voor te komen als je echt goed gas gaf met de auto.
Met het uitlezen kwam het volgende eruit:
Overslag cilinder 2
Deactivering
Toen even de compressie gemeten en deze was 120 (overige 150). De auto had even stil gestaan dus hoopte dat het hierdoor kwam. Dit bleek echter niet het geval..
Voordat ik vandaag ging rijden heb ik het volgende vervangen:
- bougies (ngk platinum)
- bobines
- Oliedruksensor
Zojuist kwamen de problemen ook voor terwijl ik 105 op de cruise control reed (zowel motorstoringslampje als EPC). Bij het tankstation even uitgezet, na enkele minuten weer gestart en liep prima, fouten weg. Anderhalve kilometer verder echter weer het zelfde verhaal, ditmaal toen de auto stationair liep.
Direct even uitgelezen en daar kwamen wat extra meldingen bij (zie hieronder). Nu weet ik zelf echt totaal niet wat het kan zijn, zeker niet omdat er nu meer bij is gekomen.
Jullie enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk