Motorprobleem 6 GTI

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Motorprobleem 6 GTI

Bericht door Famous1303 »

Hi,

Helaas heb ik wat problemen met het motorblok. Het ene moment loopt het blok goed wat zo ineens kan omslaan. Soms gaat het motorstoringslampje knipperen en soms gaat die alleen wat ruwer lopen. Nu is het echter ook zo dat een enkele keer het EPC lampje aan gaat en de auto in noodloop gaat. In eerste instantie leek dit alleen voor te komen als je echt goed gas gaf met de auto.

Met het uitlezen kwam het volgende eruit:
Overslag cilinder 2
Deactivering

Toen even de compressie gemeten en deze was 120 (overige 150). De auto had even stil gestaan dus hoopte dat het hierdoor kwam. Dit bleek echter niet het geval..

Voordat ik vandaag ging rijden heb ik het volgende vervangen:
- bougies (ngk platinum)
- bobines
- Oliedruksensor

Zojuist kwamen de problemen ook voor terwijl ik 105 op de cruise control reed (zowel motorstoringslampje als EPC). Bij het tankstation even uitgezet, na enkele minuten weer gestart en liep prima, fouten weg. Anderhalve kilometer verder echter weer het zelfde verhaal, ditmaal toen de auto stationair liep.

Direct even uitgelezen en daar kwamen wat extra meldingen bij (zie hieronder). Nu weet ik zelf echt totaal niet wat het kan zijn, zeker niet omdat er nu meer bij is gekomen.

Jullie enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?!

Afbeelding



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Famous1303 op 28 apr 2016, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Re: Motorprobleem 6 GTI

Bericht door Famous1303 »

Even een update vanaf mijn kant. Vandaag de injectoren vervangen, hopende dat dit de oorzaak zou zijn.

Auto liep in het begin erg goed maar nadat er een stukje mee gereden was kwamen direct de foutcodes weer en liep het weer beroerd..
Uiteraard gekeken hoe 'smerig' alles was maar dit was dik in orde en zag er gewoon goed uit.

Mocht iemand nog ideeën of tips hebben dan hoor ik het graag! Zit met mijnhanden in het haar.. [LOUDLY CRYING FACE]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bas_T5
Berichten: 110
Lid geworden op: 17 okt 2012, 22:54
Type auto: S40_T5

Re: Motorprobleem 6 GTI

Bericht door Bas_T5 »

Gisteren de middag druk bezig geweest met de auto van mn broertje. Zoals hij al zegt de injectoren vervangen en bij de proefrit reed de auto beter dan ervoor. Minder trillingen en klonk ook beter. Nadat ik de auto goed had warm gereden en echt vermogen ging vragen gelijk weer foutcodes en slecht lopen. De bobines 1/4 en 2/3 omgedraaid maar dezelfde codes blijven komen. Bougies ook al vervangen.

Ik was ervan overtuigd dat de kop gereinigd moest worden, maar nadat we de inlaat los hadden gehaald,vond ik het allemaal wel erg meevallen, niet zoals ik het wel eens heb gezien.

Omdat de auto toch even goed reed, twijfelen we nu erg wat het kan zijn, misschien iemand met meer ervaring met dit type blok die ons een richting kan geven om zelf nog te bekijken?

Afbeelding

Afbeelding
Volvo S40 T5 294PK & 501NM -OBX racing 3" DP - 2.5" OBX catback exhaust - custom made FMIC -
Fasttech custom software - 19" OZ grandturismo GT wheels - Eibach verlaagd
golftdi130
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 jun 2012, 19:24
Type auto: Golf IV TDI

Re: Motorprobleem 6 GTI

Bericht door golftdi130 »

Luchtmassameter (MAF) al uitgesloten, luchtfilter toevallig in de olie gezet ???
Gebruikersavatar
Bas_T5
Berichten: 110
Lid geworden op: 17 okt 2012, 22:54
Type auto: S40_T5

Re: Motorprobleem 6 GTI

Bericht door Bas_T5 »

De MAF gaf wel normale waardes toen ik aan het proefrijden was met de torque app. Luchtfilter is nog origineel, volgens mij. Zal de waardes nog eens bekijken.
Volvo S40 T5 294PK & 501NM -OBX racing 3" DP - 2.5" OBX catback exhaust - custom made FMIC -
Fasttech custom software - 19" OZ grandturismo GT wheels - Eibach verlaagd
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Motorprobleem 6 GTI

Bericht door Famous1303 »

golftdi130 schreef:Luchtmassameter (MAF) al uitgesloten, luchtfilter toevallig in de olie gezet ???
Zal dadelijk even de luchtmassameter vervangen om te kijken wat de auto dan doet.

10k geleden is er door de dealer een nieuw inlegfilter geplaatst. Deze ziet er nog schoon/goed uit. Ga er niet vanuit dat deze (te) veel olie heeft gekregen. Tevens is het nog het originele luchtfilter.
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Re: Motorprobleem 6 GTI

Bericht door Famous1303 »

Zojuist de MAF vervangen en wezen proefrijden.

Stationair liep de auto al wat onrustiger. Eerst de auto goed warm gereden (wat goed gaat..) en nadat ik het gas wat intrapte ging direct het motorstoringslampje knipperen en de EPC melding aan. Dit dus gepaard met heel veel gestotter en geen vermogen. Auto even aan de kant uitgezet en opnieuw gestart. Meldingen weg en auto reed weer stuk beter. Toen ik voor de garagedeur stond (stationair) ging weer het motorstoringslampje knipperen, zonder vermogen te vragen dus.

De auto even uitgelezen en hier kwamen weer dezelfde meldingen terug. Gezien bobines en bougies gewisseld zijn vind ik het gek dat hij toch cilinder 2 en 4 blijft aangeven.

Iemand nog tips? [DISAPPOINTED FACE]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Motorprobleem 6 GTI

Bericht door Race Eend »

Carterventilatie klep niet stuk toevallig?

Even afdoppen op de inlaat en de slang even los laten liggen. En dan weer testen.
Trek ook eens de lambda sonde los, misschien is die kapot en staat hij daarom veel te rijk.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Re: Motorprobleem 6 GTI

Bericht door Famous1303 »

Race Eend schreef:Carterventilatie klep niet stuk toevallig?

Even afdoppen op de inlaat en de slang even los laten liggen. En dan weer testen.
Trek ook eens de lambda sonde los, misschien is die kapot en staat hij daarom veel te rijk.
Kan die hierdoor ook cilinder(s) uitschakelen?

Morgen helaas geen tijd om het een en andere na te kijken, maar ga er daarna weer mee aan de slag. Zal ook eens naar de lambda sonde kijken!

Verder heb ik voor mijn gevoel zowat alles al uitgesloten. Donderdag kan ik hem eindelijk aan de vagcom hangen, ben benieuwd wat daaruit komt.
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 305
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:57
Type auto: Golf 7 GTI TCR
Locatie: N-H

Re: Motorprobleem 6 GTI

Bericht door Raymond »

Toevallig had ik vandaag iets soortgelijks, stotteren, en nadat ik op bestemming was, sloeg de auto helemaal niet meer aan.
Misfire in cilinder 1 en Cylinder Disabling.
Hij gaat morgen naar de garage.
Ben benieuwd wat voor jou de oplossing is, succes.
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Re: Motorprobleem 6 GTI

Bericht door Famous1303 »

Raymond schreef:Toevallig had ik vandaag iets soortgelijks, stotteren, en nadat ik op bestemming was, sloeg de auto helemaal niet meer aan.
Misfire in cilinder 1 en Cylinder Disabling.
Hij gaat morgen naar de garage.
Ben benieuwd wat voor jou de oplossing is, succes.
Zelfde foutmelding inderdaad..
Kan je even laten weten wat er bij de garage uitkomt? Wellicht kan dat het probleem hier ook verhelpen!
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bas_T5
Berichten: 110
Lid geworden op: 17 okt 2012, 22:54
Type auto: S40_T5

Re: Motorprobleem 6 GTI

Bericht door Bas_T5 »

Hey Race eend,

bedankt voor het meedenken, maar dat is het helaas ook niet. Ik was was vandaag vroeg thuis van het werk en hoopte mn broertje te verassen met een goedrijdende auto. Heb eerst de carterventilatie los gehaald foutcodes gewist en gaan rijden. Voelde al wel gelijk dat het blok niet heel lekker liep. toch ff rustig warm gereden en daarna ff kort gas erop maar eigenlijk gelijk foutcode:

Afbeelding

Daarna de carterventilatie weer aangesloten en de foutcodes gewist, daarna de labda stekker los gehaald en weer rijden. Had ook ff met torque ff de waardes bekeken en lijken mij allemaal wel vrij normaal:

Afbeelding

Maar toen ik de dsg ff terug naar de 2 zette met de flippers en gas erop ging het motorstoringslampje gelijk knipperen en na de 2 keer ff gas erop ging de motor weer dramatisch lopen en moest ik de codes wissen om fatsoenlijk naar huis te rijden:

Afbeelding

Benieuwd wat het kan zijn, ik heb helaas weinig verstand van deze blokken en de zwakke punten.
Volvo S40 T5 294PK & 501NM -OBX racing 3" DP - 2.5" OBX catback exhaust - custom made FMIC -
Fasttech custom software - 19" OZ grandturismo GT wheels - Eibach verlaagd
Gebruikersavatar
Bas_T5
Berichten: 110
Lid geworden op: 17 okt 2012, 22:54
Type auto: S40_T5

Re: Motorprobleem 6 GTI

Bericht door Bas_T5 »

Net even op het forum gelezen en vond dat de mk6 standaard 0,7 bar turbodruk heeft. Torque meet nu al 0,9 bar en ging niet helemaal volgas (volgens mij, bij mn volvo is volgas 86 % trottle position volgens mij). En stage 1 zoou rond de 1,2 bar hebben.

Zou het gewoon een slechte tuning zijn?
Volvo S40 T5 294PK & 501NM -OBX racing 3" DP - 2.5" OBX catback exhaust - custom made FMIC -
Fasttech custom software - 19" OZ grandturismo GT wheels - Eibach verlaagd
Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 305
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:57
Type auto: Golf 7 GTI TCR
Locatie: N-H

Re: Motorprobleem 6 GTI

Bericht door Raymond »

Bij mij is nog niks bekend nog even afwachten
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Re: Motorprobleem 6 GTI

Bericht door Famous1303 »

Raymond schreef:Bij mij is nog niks bekend nog even afwachten
Ben erg benieuwd, zoals je hierboven leest is er bij mij ook nog geen voortgang..
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 305
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:57
Type auto: Golf 7 GTI TCR
Locatie: N-H

Re: Motorprobleem 6 GTI

Bericht door Raymond »

Vandaag mijn auto opgehaald, het leek opgelost te zij met een nieuwe bobine en bougie.
Garage had nog geen tijd voor een proefrit, toch de auto mee naar mijn werk genomen.
Helaas toen ik vanmiddag naar huis wilde gaan, na 500 m weer hetzelfde, maar nu met flink wat rook uit de uitlaat.
Morgen maar weer terug..
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Motorprobleem 6 GTI

Bericht door Famous1303 »

Raymond schreef:Vandaag mijn auto opgehaald, het leek opgelost te zij met een nieuwe bobine en bougie.
Garage had nog geen tijd voor een proefrit, toch de auto mee naar mijn werk genomen.
Helaas toen ik vanmiddag naar huis wilde gaan, na 500 m weer hetzelfde, maar nu met flink wat rook uit de uitlaat.
Morgen maar weer terug..
Spijtig om te horen.. Bovenstaande hielp bij mij ook niet.

Vandaag ben ik nog even naar de Volkswagen dealer gereden, hebben hem daar even uitgelezen en gelogd. Na een half uurtje werd ik opgebeld dat ik weer terug kon komen en kreeg een spuitbus Valve Cleaner mee van Forté. Toen de auto goed warm was hebben we het via de temperatuursensor aangesloten. Om de 20 seconde sprayde we twee seconde lang het spul erin.
Afbeelding
Hierna hebben we weer uitgebreid gereden en verschillende snelheden/toerentallen getest. Het motorstoringslampje blijft echter nog steeds voorkomen (knipperend), maar altijd op een ander moment. De EPC melding kwam zo nu en dan ook terug waardoor de auto erg stottert en geen vermogen meer heeft. Die verdwijnt enkel met het herstarten van de auto.
De foutcode die hij nu aangeeft is cilinder twee, vandaag de foutmelding voor cilinder vier niet gezien. Cilinder twee is ook degene met net wat minder compressie.


TL;DR: Bougies, bobines, injectoren, Oliedruksensor, MAF zijn vervangen en vandaag ook de inlaat/kleppen gereinigd.
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Motorprobleem 6 GTI

Bericht door Famous1303 »

Ook vandaag weer bezig geweest met de GTI. Ditmaal even de kabels gecontroleerd welke naar de bobines lopen en deze leken allemaal goed. Nog even de bobines met elkaar gewisseld maar hij blijft nog steeds cilinder twee aangeven.

Omdat ik niet wist welke benzine er in de tank zat hebben we de tank leeggepompt en Octaan 102 erin gedaan. Hierbij hebben we direct de benzinefilter vervangen.
Afbeelding

Desondanks dat erbij stationair al motorstoringslampje én de EPC aanging, toch even paar testritten gemaakt. Helaas nog steeds hetzelfde als al meerdere keren hierboven aangegeven.

De auto loopt soms redelijk en soms erg slecht. Levert wel aardig vermogen maar wanneer je dit vraagt gaat ook het motorstoringslampje knipperen. Dit is echter weer niet elke keer.. Soms kan ik ook met launch control zonder meldingen optrekken en de andere keer gaat de EPC al snel aan. Daarbij vind ik de motor zelf erg trillen/schokken. Ik zoek nu al aanzienlijk wat dagen naar de juiste oplossing maar kom geen steek verder. Het lokaliseren van de EPC melding schijnt ook een hel te zijn als ik verscheidene fora moet geloven.

Wie oh wie brengt mij de gouden tip.. Onderhand word ik langzaam gek hier door het blok. [LOUDLY CRYING FACE]

Om mijzelf een beetje blij te maken nog even een foto van de Golf 5 Pirelli en mijne naast elkaar op de brug!
Afbeelding
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Famous1303 op 29 apr 2016, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 305
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:57
Type auto: Golf 7 GTI TCR
Locatie: N-H

Re: Motorprobleem 6 GTI

Bericht door Raymond »

Helaas ben ik op dit gebied een leek, maar fijn dat je alles hier post.
Volgende week gaat ze met mijn auto verder, ik hou je op de hoogte.
Ik lees op het web ook veel, maar daar wordt je niet vrolijk van.
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Re: Motorprobleem 6 GTI

Bericht door Famous1303 »

Raymond schreef:Helaas ben ik op dit gebied een leek, maar fijn dat je alles hier post.
Volgende week gaat ze met mijn auto verder, ik hou je op de hoogte.
Ik lees op het web ook veel, maar daar wordt je niet vrolijk van.
Ik had liever gehad dat ik niet meer hoefde te posten in dit topic, behalve dat ik het gevonden heb.. hehe.

Morgen even naar een kennis van mijn broer die hopelijk even tijd heeft om ook naar mijn auto te kijken. Als hij tijd heeft en hij weet het ook niet word het toch maar een afspraak plannen bij Hans Sloot ben ik "bang". Hoop stiekem nog steeds dat hier iemand kan zeggen wat het kan zijn.

Hopelijk voor jou heeft de dealer snel het probleem gevonden, je leest hier ook wisselende verhalen over. De een heeft het zo gerepareerd en de ander doet er drie weken over waarbij je ook nog eens flink kan betalen.. Hoop voor ons beide dat het snel opgelost is!!
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Motorprobleem 6 GTI

Bericht door Race Eend »

Even nog wat anders. Zit de slang van de carterventilatie, die achter op de buis zit (inlaat) er goed op? Als hij daar valse lucht pakt kan hij ook heel raar doen.

Heb je al met een camera gekeken in de inlaat (via de temp sensor), om te zien hoe vuil hij is?
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Motorprobleem 6 GTI

Bericht door Famous1303 »

Race Eend schreef:Even nog wat anders. Zit de slang van de carterventilatie, die achter op de buis zit (inlaat) er goed op? Als hij daar valse lucht pakt kan hij ook heel raar doen.

Heb je al met een camera gekeken in de inlaat (via de temp sensor), om te zien hoe vuil hij is?
Naar mijn weten zit alles goed aangesloten zonder dat hij ergens valse lucht pakt. Dit zou ik morgen (later op de dag) nog even controleren.

Zelf heb ik helaas geen camera om te kijken hoe het blok eruit ziet vanaf binnen. Met de injectoren eraf zag het echter er goed uit! Gezien ik wel Valve Cleaner het blok in heb gespoten lijk mij dit al 'wat' schoner.

Hier beginnen de opties onderhand op te raken maar ik heb eigenlijk ook geen zin om enkele rooitjes te betalen aan een garage/dealer gezien er al zoveel vernieuwd is...

Vraag mij dan ook nog steeds af wie het verlossende antwoord kan geven op dit probleem!
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
golftdi130
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 jun 2012, 19:24
Type auto: Golf IV TDI

Re: Motorprobleem 6 GTI

Bericht door golftdi130 »

Begint een aardige puzzel te worden, je zal een paar vreugdesprongetjes gaan maken als je dit hebt opgelost :D Heel veel succes met je zoektocht !!! Denk dat iedereen heel benieuwd is naar de oplossing.
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Motorprobleem 6 GTI

Bericht door yal »

@Famous1303 , hoop dat je dit zelf kunt oplossen.

Bij Hans Sloot zal je niet goedkoper uit zijn dan bij de dealer.
Ik ben er vaker geweest in het verleden en netjes geholpen maar zeker niet goedkoop.

Mijn broertje was echter helemaal niet tevreden over meneer Sloot , en ook niet hoe er met zijn auto werd omgegaan.....
Krakende wielophanging rubbers zouden vervangen worden maar werden slechts ingevet :shock:

Groet Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Motorprobleem 6 GTI

Bericht door Famous1303 »

golftdi130 schreef:Begint een aardige puzzel te worden, je zal een paar vreugdesprongetjes gaan maken als je dit hebt opgelost :D Heel veel succes met je zoektocht !!! Denk dat iedereen heel benieuwd is naar de oplossing.
Als het opgelost is dan zweef ik voor een momentje ;) Wat een gekloot is dit zeg..

Vandaag weer even gekeken en de slang welke Race eend noemt zit er gewoon goed op. Gezien gisteren de auto geen EPC melding gaf, dus ook niet ging stotteren, vandaag weer even van alles getest. Eerst rustig warm gereden en dit ging prima, geen foutmelding en DSG schakelt soepel. Toen ik langzamerhand wat meer vermogen ging vragen bleef het ook hier goed gaan.
Toen ik echter 70% of meer gas gaf begon de ellende weer.. Motorstoringslampje ging aan en bleef aan (niet knipperen dus). Waar hij voorheen uit bleef nadat ik de auto opnieuw starte, bleef die nu aan. Na het nog wat verder te testen/pushen kwam vandaag ook de EPC melding weer.. Teleurstellend naar huis gereden en de auto uitgelezen. De moed zakte vandaag helemaal in mijn schoenen toen ik zag dat cilinder 3 nu ook misfires heeft (laatste paar dagen was het enkel nog 2).

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Hier nog even wat foutcodes, wellicht herkennen jullie wat van de VAGCOM codes?
yal schreef:@Famous1303 , hoop dat je dit zelf kunt oplossen.

Bij Hans Sloot zal je niet goedkoper uit zijn dan bij de dealer.
Ik ben er vaker geweest in het verleden en netjes geholpen maar zeker niet goedkoop.

Mijn broertje was echter helemaal niet tevreden over meneer Sloot , en ook niet hoe er met zijn auto werd omgegaan.....
Krakende wielophanging rubbers zouden vervangen worden maar werden slechts ingevet :shock:

Groet Yal
Ga er ook niet vanuit dat het goedkoop zal zijn, daarom wil ik het ook gewoon zelf oplossen met hulp van jullie :D Lees wel vaak goede verhalen over Hans vandaar dat ik doe noemde. Uiteraard zijn er nog meer maar een "standaard" dealer weet het in elk geval ook niet.
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google Adsense [Bot] en 117 gasten