Brembo Big Brake 4 pots remklauwen
Brembo Big Brake 4 pots remklauwen
Hallo allemaal, even een kort vraagje.
Zijn de brembo big brake (4 zuigers) remklauwen een beetje makkelijk passend te maken op een 6 GTI?
Hoe zit dit precies met aangepaste brackets etc?
Hoor het graag van iemand hier!
Sebas
Zijn de brembo big brake (4 zuigers) remklauwen een beetje makkelijk passend te maken op een 6 GTI?
Hoe zit dit precies met aangepaste brackets etc?
Hoor het graag van iemand hier!
Sebas
Edition 35 - JD Stage 2+ & DSG Stage 2: 391 hp/504 nm
3" De-cat downpipe - Milltek 3'' non-resonated rear - LOBA HPFP - CTS Turbo Intake - GFB+
3" De-cat downpipe - Milltek 3'' non-resonated rear - LOBA HPFP - CTS Turbo Intake - GFB+
Re: Brembo Big Brake 4 pots remklauwen
Ik heb zelf geen ervaring met brembo big brakes, maar ik hoor dat de 4-pots van de TTRS, met de daarbij horende schijven, zonder aanpassingen zouden moeten passen.
Zeker opletten als je 2e hands werkt dat je geen RS3's koopt, want daar zou dan wel verschil opzitten, en niet goed uitkomen. Ongetwijfeld zijn er hier mensen die deze set-up reeds hebben gemonteerd en/of er meer van weten.
After-market volledige sets van brembo, specifiek voor jouw wagen, zullen natuurlijk altijd passen. Maar 9/10 zal je een spoorverbreden moeten plaatsen om je velg niet te laten raken aan de klauw. Op de website van brembo leveren ze wel plannetjes met de afmetingen per set, zodat je deze kan nameten met je velgen.
Ergens losse klauwen en schijven op de kop tikken, en dan zelf alles uitmeten en adapters op maat laten maken wordt ook gedaan. Maar wees dan zeker dan jij, of de kerel die deze voor je maakt, weet waar hij mee bezig is. Het zijn tenslotte je remmen hé. Ik zou liefst opteren voor een van bovengenoemde "kant en klaar" oplossingen, tenzij je echt zeker bent van je zaak.
Zeker opletten als je 2e hands werkt dat je geen RS3's koopt, want daar zou dan wel verschil opzitten, en niet goed uitkomen. Ongetwijfeld zijn er hier mensen die deze set-up reeds hebben gemonteerd en/of er meer van weten.
After-market volledige sets van brembo, specifiek voor jouw wagen, zullen natuurlijk altijd passen. Maar 9/10 zal je een spoorverbreden moeten plaatsen om je velg niet te laten raken aan de klauw. Op de website van brembo leveren ze wel plannetjes met de afmetingen per set, zodat je deze kan nameten met je velgen.
Ergens losse klauwen en schijven op de kop tikken, en dan zelf alles uitmeten en adapters op maat laten maken wordt ook gedaan. Maar wees dan zeker dan jij, of de kerel die deze voor je maakt, weet waar hij mee bezig is. Het zijn tenslotte je remmen hé. Ik zou liefst opteren voor een van bovengenoemde "kant en klaar" oplossingen, tenzij je echt zeker bent van je zaak.
Re: Brembo Big Brake 4 pots remklauwen
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... &start=175
Hier wat meer info over de TTRS/RS3 remmen. Zelf heb ik voor de RS3 gekozen omdat je hierbij zonder spacers kunt rijden en meer keuze in wielen houdt. Het is wel meer werk om ze passend te krijgen.
Hier wat meer info over de TTRS/RS3 remmen. Zelf heb ik voor de RS3 gekozen omdat je hierbij zonder spacers kunt rijden en meer keuze in wielen houdt. Het is wel meer werk om ze passend te krijgen.
Re: Brembo Big Brake 4 pots remklauwen
Dank voor je antwoord. Ken iemand die goed is met frezen, dus eventueel een bracketje op maat is geen punt opzich. Tevens heb ik de afstand tussen de remblokken opgemeten, 32mm bedraagt dit. Kan ik dan opteren voor een remschijf van 345x30 bijvoorbeeld? (gaat om Zimmermann Sport geperforeerd)TomVW schreef:Ik heb zelf geen ervaring met brembo big brakes, maar ik hoor dat de 4-pots van de TTRS, met de daarbij horende schijven, zonder aanpassingen zouden moeten passen.
Zeker opletten als je 2e hands werkt dat je geen RS3's koopt, want daar zou dan wel verschil opzitten, en niet goed uitkomen. Ongetwijfeld zijn er hier mensen die deze set-up reeds hebben gemonteerd en/of er meer van weten.
After-market volledige sets van brembo, specifiek voor jouw wagen, zullen natuurlijk altijd passen. Maar 9/10 zal je een spoorverbreden moeten plaatsen om je velg niet te laten raken aan de klauw. Op de website van brembo leveren ze wel plannetjes met de afmetingen per set, zodat je deze kan nameten met je velgen.
Ergens losse klauwen en schijven op de kop tikken, en dan zelf alles uitmeten en adapters op maat laten maken wordt ook gedaan. Maar wees dan zeker dan jij, of de kerel die deze voor je maakt, weet waar hij mee bezig is. Het zijn tenslotte je remmen hé. Ik zou liefst opteren voor een van bovengenoemde "kant en klaar" oplossingen, tenzij je echt zeker bent van je zaak.
Edition 35 - JD Stage 2+ & DSG Stage 2: 391 hp/504 nm
3" De-cat downpipe - Milltek 3'' non-resonated rear - LOBA HPFP - CTS Turbo Intake - GFB+
3" De-cat downpipe - Milltek 3'' non-resonated rear - LOBA HPFP - CTS Turbo Intake - GFB+
Re: Brembo Big Brake 4 pots remklauwen
Golf88 schreef:http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... &start=175
Hier wat meer info over de TTRS/RS3 remmen. Zelf heb ik voor de RS3 gekozen omdat je hierbij zonder spacers kunt rijden en meer keuze in wielen houdt. Het is wel meer werk om ze passend te krijgen.
Thanks! Dat heb je netjes gedaan zeg, staat echt retedik..!
Heb deze klauwen al gekocht, kon ze redelijk gunstig krijgen. Nu ff de juiste remschijf zoeken, zat zelf te denken aan 345x30 van Zimmermann Sport. Gaat dit met een ruimte van 32mm tussen te remblokken, of moet dit exact kloppen?
Edition 35 - JD Stage 2+ & DSG Stage 2: 391 hp/504 nm
3" De-cat downpipe - Milltek 3'' non-resonated rear - LOBA HPFP - CTS Turbo Intake - GFB+
3" De-cat downpipe - Milltek 3'' non-resonated rear - LOBA HPFP - CTS Turbo Intake - GFB+
-
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 22 sep 2014, 02:11
- Type auto: Golf 6 gti
Re: Brembo Big Brake 4 pots remklauwen
Je kunt rs3 klauwen met golf R schijven monteren met behulp van vagbremtechnic adapters
Die zijn daarvoor speciaal ontworpen
http://www.akstuning.co.uk/vagbremtechn ... g-kit.html
Die zijn daarvoor speciaal ontworpen
http://www.akstuning.co.uk/vagbremtechn ... g-kit.html
Re: Brembo Big Brake 4 pots remklauwen
Of je neemt gewoon de 370mm RS schijven 

Re: Brembo Big Brake 4 pots remklauwen
Golf88 schreef:Of je neemt gewoon de 370mm RS schijven
Gaat dat met OEM 18"? En weet je daar zo een adresje voor of is dat een kwestie van goed zoeken? Schijven 2e hands durf ik eigenlijk niet zo goed aan...
Edition 35 - JD Stage 2+ & DSG Stage 2: 391 hp/504 nm
3" De-cat downpipe - Milltek 3'' non-resonated rear - LOBA HPFP - CTS Turbo Intake - GFB+
3" De-cat downpipe - Milltek 3'' non-resonated rear - LOBA HPFP - CTS Turbo Intake - GFB+
Re: Brembo Big Brake 4 pots remklauwen
RS3 schijven zonder spacers passen in de originele 18" Detroits met aangepaste brackets. TTRS schijven passen met de originele brackets als je tussen de velg en schijf een spacer plaatst van 9 à 10mm. Het past dan exact in je wiel, zelf heb ik ander lood in mijn Detroits moeten laten plakken omdat het anders niet past tussen de klauw en de velg.
Re: Brembo Big Brake 4 pots remklauwen
Er zit bij de schijven en de brackets toch allen verschil tussen de rs3 en ttrs remmen toch? of zit er ook verschil tussen de remklauwen?
Re: Brembo Big Brake 4 pots remklauwen
Het verschil zit hem inderdaad alleen in de offset van de schijven. De klauwen, blokken, etc zijn allemaal identiek.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 5 gasten