Brembo Big Brake 4 pots remklauwen

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sebster
Berichten: 94
Lid geworden op: 19 aug 2015, 08:17
Type auto: Edition 35

Brembo Big Brake 4 pots remklauwen

Bericht door Sebster »

Hallo allemaal, even een kort vraagje.

Zijn de brembo big brake (4 zuigers) remklauwen een beetje makkelijk passend te maken op een 6 GTI?
Hoe zit dit precies met aangepaste brackets etc?

Hoor het graag van iemand hier!

Sebas
Edition 35 - JD Stage 2+ & DSG Stage 2: 391 hp/504 nm
3" De-cat downpipe - Milltek 3'' non-resonated rear - LOBA HPFP - CTS Turbo Intake - GFB+
Gebruikersavatar
TomVW
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 apr 2016, 11:55
Type auto: Golf 6R

Re: Brembo Big Brake 4 pots remklauwen

Bericht door TomVW »

Ik heb zelf geen ervaring met brembo big brakes, maar ik hoor dat de 4-pots van de TTRS, met de daarbij horende schijven, zonder aanpassingen zouden moeten passen.
Zeker opletten als je 2e hands werkt dat je geen RS3's koopt, want daar zou dan wel verschil opzitten, en niet goed uitkomen. Ongetwijfeld zijn er hier mensen die deze set-up reeds hebben gemonteerd en/of er meer van weten.

After-market volledige sets van brembo, specifiek voor jouw wagen, zullen natuurlijk altijd passen. Maar 9/10 zal je een spoorverbreden moeten plaatsen om je velg niet te laten raken aan de klauw. Op de website van brembo leveren ze wel plannetjes met de afmetingen per set, zodat je deze kan nameten met je velgen.

Ergens losse klauwen en schijven op de kop tikken, en dan zelf alles uitmeten en adapters op maat laten maken wordt ook gedaan. Maar wees dan zeker dan jij, of de kerel die deze voor je maakt, weet waar hij mee bezig is. Het zijn tenslotte je remmen hé. Ik zou liefst opteren voor een van bovengenoemde "kant en klaar" oplossingen, tenzij je echt zeker bent van je zaak.
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Brembo Big Brake 4 pots remklauwen

Bericht door Golf88 »

http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... &start=175

Hier wat meer info over de TTRS/RS3 remmen. Zelf heb ik voor de RS3 gekozen omdat je hierbij zonder spacers kunt rijden en meer keuze in wielen houdt. Het is wel meer werk om ze passend te krijgen.
Gebruikersavatar
Sebster
Berichten: 94
Lid geworden op: 19 aug 2015, 08:17
Type auto: Edition 35

Re: Brembo Big Brake 4 pots remklauwen

Bericht door Sebster »

TomVW schreef:Ik heb zelf geen ervaring met brembo big brakes, maar ik hoor dat de 4-pots van de TTRS, met de daarbij horende schijven, zonder aanpassingen zouden moeten passen.
Zeker opletten als je 2e hands werkt dat je geen RS3's koopt, want daar zou dan wel verschil opzitten, en niet goed uitkomen. Ongetwijfeld zijn er hier mensen die deze set-up reeds hebben gemonteerd en/of er meer van weten.

After-market volledige sets van brembo, specifiek voor jouw wagen, zullen natuurlijk altijd passen. Maar 9/10 zal je een spoorverbreden moeten plaatsen om je velg niet te laten raken aan de klauw. Op de website van brembo leveren ze wel plannetjes met de afmetingen per set, zodat je deze kan nameten met je velgen.

Ergens losse klauwen en schijven op de kop tikken, en dan zelf alles uitmeten en adapters op maat laten maken wordt ook gedaan. Maar wees dan zeker dan jij, of de kerel die deze voor je maakt, weet waar hij mee bezig is. Het zijn tenslotte je remmen hé. Ik zou liefst opteren voor een van bovengenoemde "kant en klaar" oplossingen, tenzij je echt zeker bent van je zaak.
Dank voor je antwoord. Ken iemand die goed is met frezen, dus eventueel een bracketje op maat is geen punt opzich. Tevens heb ik de afstand tussen de remblokken opgemeten, 32mm bedraagt dit. Kan ik dan opteren voor een remschijf van 345x30 bijvoorbeeld? (gaat om Zimmermann Sport geperforeerd)
Edition 35 - JD Stage 2+ & DSG Stage 2: 391 hp/504 nm
3" De-cat downpipe - Milltek 3'' non-resonated rear - LOBA HPFP - CTS Turbo Intake - GFB+
Gebruikersavatar
Sebster
Berichten: 94
Lid geworden op: 19 aug 2015, 08:17
Type auto: Edition 35

Re: Brembo Big Brake 4 pots remklauwen

Bericht door Sebster »

Golf88 schreef:http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... &start=175

Hier wat meer info over de TTRS/RS3 remmen. Zelf heb ik voor de RS3 gekozen omdat je hierbij zonder spacers kunt rijden en meer keuze in wielen houdt. Het is wel meer werk om ze passend te krijgen.

Thanks! Dat heb je netjes gedaan zeg, staat echt retedik..!

Heb deze klauwen al gekocht, kon ze redelijk gunstig krijgen. Nu ff de juiste remschijf zoeken, zat zelf te denken aan 345x30 van Zimmermann Sport. Gaat dit met een ruimte van 32mm tussen te remblokken, of moet dit exact kloppen?
Edition 35 - JD Stage 2+ & DSG Stage 2: 391 hp/504 nm
3" De-cat downpipe - Milltek 3'' non-resonated rear - LOBA HPFP - CTS Turbo Intake - GFB+
Ricardo-mk6 gti
Berichten: 302
Lid geworden op: 22 sep 2014, 02:11
Type auto: Golf 6 gti

Re: Brembo Big Brake 4 pots remklauwen

Bericht door Ricardo-mk6 gti »

Je kunt rs3 klauwen met golf R schijven monteren met behulp van vagbremtechnic adapters
Die zijn daarvoor speciaal ontworpen

http://www.akstuning.co.uk/vagbremtechn ... g-kit.html
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Brembo Big Brake 4 pots remklauwen

Bericht door Golf88 »

Of je neemt gewoon de 370mm RS schijven :mrgreen:
Gebruikersavatar
Sebster
Berichten: 94
Lid geworden op: 19 aug 2015, 08:17
Type auto: Edition 35

Re: Brembo Big Brake 4 pots remklauwen

Bericht door Sebster »

Golf88 schreef:Of je neemt gewoon de 370mm RS schijven :mrgreen:

Gaat dat met OEM 18"? En weet je daar zo een adresje voor of is dat een kwestie van goed zoeken? Schijven 2e hands durf ik eigenlijk niet zo goed aan...
Edition 35 - JD Stage 2+ & DSG Stage 2: 391 hp/504 nm
3" De-cat downpipe - Milltek 3'' non-resonated rear - LOBA HPFP - CTS Turbo Intake - GFB+
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Brembo Big Brake 4 pots remklauwen

Bericht door Golf88 »

RS3 schijven zonder spacers passen in de originele 18" Detroits met aangepaste brackets. TTRS schijven passen met de originele brackets als je tussen de velg en schijf een spacer plaatst van 9 à 10mm. Het past dan exact in je wiel, zelf heb ik ander lood in mijn Detroits moeten laten plakken omdat het anders niet past tussen de klauw en de velg.
Gebruikersavatar
tvdzande
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 mar 2016, 16:50
Type auto: Golf GTI Edition 35

Re: Brembo Big Brake 4 pots remklauwen

Bericht door tvdzande »

Er zit bij de schijven en de brackets toch allen verschil tussen de rs3 en ttrs remmen toch? of zit er ook verschil tussen de remklauwen?
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Brembo Big Brake 4 pots remklauwen

Bericht door Golf88 »

Het verschil zit hem inderdaad alleen in de offset van de schijven. De klauwen, blokken, etc zijn allemaal identiek.
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten