Klevende remmen
-
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 24 sep 2015, 21:25
- Type auto: Golf MK5
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Klevende remmen
Als ik 's morgens weg rij van de parkeerplaats heb ik af en toe dat mijn remmen losschieten (waarschijnlijk omdat ze vanwege het vocht vastkleven).
De reden dat ik mijn auto op de handrem zet is omdat de parkeerplaatsen bij ons een beetje schuin aflopen (achterkant is circa 7,5 tot 10 cm hoger dan de voorkant van de parkeerplek).
Mijn vraag is of het losschieten van mijn remmen ergens slecht voor kan zijn, of dat het sowieso beter is om de auto gewoon in zijn versnelling te zetten (ook al staat de auto we een beetje schuin).
Ik hoor het graag, alvast bedankt!
De reden dat ik mijn auto op de handrem zet is omdat de parkeerplaatsen bij ons een beetje schuin aflopen (achterkant is circa 7,5 tot 10 cm hoger dan de voorkant van de parkeerplek).
Mijn vraag is of het losschieten van mijn remmen ergens slecht voor kan zijn, of dat het sowieso beter is om de auto gewoon in zijn versnelling te zetten (ook al staat de auto we een beetje schuin).
Ik hoor het graag, alvast bedankt!
Wie het laatst lacht ...... snapt de grap niet snel genoeg.
Re: Klevende remmen
Het lijkt er eerder op dat de werking van de handrem niet (goed) gangbaar is. De handrem stelt zichzelf.
De blokken kleven niet aan de schijf.
De blokken kleven niet aan de schijf.
Gr. Wehoo.


-
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 24 sep 2015, 21:25
- Type auto: Golf MK5
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Re: Klevende remmen
Maar no-way dat ik wegkom als mijn handrem er nog op zit.
En als ik mijn handrem erop zet of eraf haal, geeft dit geen enkel probleem.
En als ik mijn handrem erop zet of eraf haal, geeft dit geen enkel probleem.
Wie het laatst lacht ...... snapt de grap niet snel genoeg.
- andreversteeg
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 13 mei 2015, 16:02
- Type auto: golf 6 2009
- Locatie: Dromenland
Re: Klevende remmen
zou je je auto niet in zijn versnelling kunnen laten op de helling. Of is dat te steil.
andres lost dat je probleem op.
andres lost dat je probleem op.
Live your life if its your last day
-
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 24 sep 2015, 21:25
- Type auto: Golf MK5
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Re: Klevende remmen
Was dus zo dat mijn remklauwen vast zitten / zaten, kost me een nieuw setje remklauwen a €135,-- ex. btw p/s.
Zuigers van de remklauwen zouden gereviseerd kunnen worden, maar is arbeidsintensief en grote kans dat ze over 1-2 jaar weer vast zitten.
Er zaten nog steeds de originele remklauwen op dus remklauwen waren ook al 11 jaar oud en het schijnt een bekend probleem te zijn bij een golf 5.
Weet niet wat jullie mening hierover is?
Zuigers van de remklauwen zouden gereviseerd kunnen worden, maar is arbeidsintensief en grote kans dat ze over 1-2 jaar weer vast zitten.
Er zaten nog steeds de originele remklauwen op dus remklauwen waren ook al 11 jaar oud en het schijnt een bekend probleem te zijn bij een golf 5.
Weet niet wat jullie mening hierover is?
Wie het laatst lacht ...... snapt de grap niet snel genoeg.
-
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 23 sep 2012, 20:29
- Type auto: MK5 GTI Oranje
- Locatie: Alblasserdam
Re: Klevende remmen
Ik heb er afgelopen jaar ook 1 kapot gehad bleef ook hangen. Is inderdaad een kwaal ook bij de audi a3 bijvoorbeeld en meerdere auto's. Heb ze toen ook gelijk beide vervangen.
- MK5benGTI
- Berichten: 1209
- Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
- Type auto: Golf MK 5 GTI
- Locatie: Leeuwarden
Re: Klevende remmen
Zo moeilijk is het reviseren van een remklauw niet hoor. Heb de mijne ook gedaan. Voor meer info vraag je mij maar.
-
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 24 sep 2015, 21:25
- Type auto: Golf MK5
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Re: Klevende remmen
De nieuwe zitten er al op :/
Probeer hier heel veel bij te leren over de techniek en onderhoudskundig etc. maar in de praktijk ben ik niet heel handig denk ik met zulke dingen
Probeer hier heel veel bij te leren over de techniek en onderhoudskundig etc. maar in de praktijk ben ik niet heel handig denk ik met zulke dingen

Wie het laatst lacht ...... snapt de grap niet snel genoeg.
- MK5benGTI
- Berichten: 1209
- Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
- Type auto: Golf MK 5 GTI
- Locatie: Leeuwarden
Re: Klevende remmen
Gewoon stomweg doen en logisch blijven nadenken. Kom je een heel eind.
Re: Klevende remmen
@Mk5BenGTI
Nu ben ik wel benieuwd naar t reviseren van de klauw?
Nu ben ik wel benieuwd naar t reviseren van de klauw?
- MK5benGTI
- Berichten: 1209
- Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
- Type auto: Golf MK 5 GTI
- Locatie: Leeuwarden
Re: Klevende remmen
Achterremklauwen:
1) De zuiger er voorzichtig uitdrukken met wat luchtdruk. Zet je luchtpistool op de nippel waar je remolieleiding ingaat en bouw voorzichtig de druk in je remklauw op. Doe dit wel rustig anders schiet ineens de zuiger uit je remklauw.
2) Mail bogijn.nl even wat voor revisie setje je als beste kunt gebruiken. Je moet een setje nemen met een nieuwe zuiger en nieuwe rubberen ringetjes. Daarnaast even wat zuigervet erbij bestellen.
3) Oude rubbers van de zuiger en zuigerhuis halen en vervolgens alle nieuwe onderdelen terug plaatsen. Zorg ervoor dat je alles lekker in het zuigervet zet!
4) De zuiger kun je met de hand in de klauw draaien. Je moet een klein beetje druk uitoefenen en veel draaien en dan pakt de schroefdraad in de klauw deze zuiger wel mee. De zuiger moet je helemaal terug draaien naar de nulpositie.
5) Aan de bovenkant van de zuiger zitten twee uitsparingen. Als je een haakse punttang pakt en je zet de remklauw in een bankschroef, dan draai je zo de zuiger naar zijn nulpositie. Natuurlijk gaat dit sneller met een zuigertrek setje (wat de naam ook mag zijn), echter had ik er niet voor over om daar 75 euries voor neer te leggen.
Daarna de hap weer terug monteren.
1) De zuiger er voorzichtig uitdrukken met wat luchtdruk. Zet je luchtpistool op de nippel waar je remolieleiding ingaat en bouw voorzichtig de druk in je remklauw op. Doe dit wel rustig anders schiet ineens de zuiger uit je remklauw.
2) Mail bogijn.nl even wat voor revisie setje je als beste kunt gebruiken. Je moet een setje nemen met een nieuwe zuiger en nieuwe rubberen ringetjes. Daarnaast even wat zuigervet erbij bestellen.
3) Oude rubbers van de zuiger en zuigerhuis halen en vervolgens alle nieuwe onderdelen terug plaatsen. Zorg ervoor dat je alles lekker in het zuigervet zet!
4) De zuiger kun je met de hand in de klauw draaien. Je moet een klein beetje druk uitoefenen en veel draaien en dan pakt de schroefdraad in de klauw deze zuiger wel mee. De zuiger moet je helemaal terug draaien naar de nulpositie.
5) Aan de bovenkant van de zuiger zitten twee uitsparingen. Als je een haakse punttang pakt en je zet de remklauw in een bankschroef, dan draai je zo de zuiger naar zijn nulpositie. Natuurlijk gaat dit sneller met een zuigertrek setje (wat de naam ook mag zijn), echter had ik er niet voor over om daar 75 euries voor neer te leggen.
Daarna de hap weer terug monteren.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten