meer pk's?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
marcel1

meer pk's?

Bericht door marcel1 »

wat raden jullie aan? de gti 16v heeft standaard 150 paardjes maar wil toch wel wat meer.

wil het geheel richting de 180 a 190 pk hebben.
zelf denk ik aan een andere nokkenas,openluchtfilter,spaggetti spruitstuk en chippen.
maar voor andere ideeen of tips hoor ik het graag van de kenners!!

gr.marcel
Chris5gti
Type auto: Golf 5 GTI

Re: meer pk's?

Bericht door Chris5gti »

marcel1 schreef:wat raden jullie aan? de gti 16v heeft standaard 150 paardjes maar wil toch wel wat meer.

wil het geheel richting de 180 a 190 pk hebben.
zelf denk ik aan een andere nokkenas,openluchtfilter,spaggetti spruitstuk en chippen.
maar voor andere ideeen of tips hoor ik het graag van de kenners!!

gr.marcel
hoi marcel

ik denk dat je het meeste berijkt met andere nokkenassen , lichter vliegwiel en idd een uitlaatspruitstuk , die eerste 2 zijn goed merkbaar.. als je het echt goed wil doen moet het hele blok opnieuw op worden gebouwd .. honen , overmaat zuigers, nokkenassen,vliegwiel, enz dan evt dubbele webers erop en iemand vinden wat veel ervaring heeft met afstellen .. dan kom je op die pks uit . Ik zelf heb een paar bekenden wat een 16v in golf 2 en 3 hebben en 190 pk is haalbaar . Maar met chippen en luchtfilter enz bereik je vrij weinig mee bij deze moter naar mijn ervaringen . Heb zelf ook een golf 2 gti 16v (KR) gehad ..
Maar als je niet te veel wil uitgeven en zelf handig bent met sleutelen zou ik eerst voor de nokkenassen gaan en een lichter vliegwiel . dan loopt hij stationeer wel beetje grof maar wel merkbaar verschil als je op het gas gaat en het is nog vrij betaalbaar .
Race Eend
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Contacteer:

Bericht door Race Eend »

Een ABF motor is redelijk geknepen om niet te dicht tegen de VR6 motor te komen qua vermogen. Een chip op een ABF brengt zodoende toch redelijk veel (170pk).

Wil je richting de 200pk, dan is er niet te veel nodig:
- Nokkenassen (verkrijgbaar bij oa www.autotechniekhanssloot.nl)
- spaggetti spruitstuk
- Sportkat of katloos uitlaat systeem
- Chip op maat.

Daarmee is een gemiddelde 190-200pk te behalen en dat rijdt érg goed (loopt ook gewoon stationair etc).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Spuugemmer
Type auto: MK1 GTI

Bericht door Spuugemmer »

Het is maar net hoe ver je wil gaan.
Inlaat..... Jazeker er staat een VW motorsport inlaat te koop. Wel je spaarvarkentje mee te nemen.
Nokkenassen...... Blijf je hydraulisch of wordt de kop mechanisch?
De kop zelf..... grotere kleppen?.....Gaat er iemand de kop bewerken??? Klep zittingen ophalen doet al een boel. Kop net ff schuinvlakken.
Het onderblok.... beginnen we bij de krukas.... standaard slag of naar 90,5mm(vwm = 8800 toeren), 94,5 of 95,5 dieselkruk meer cc's maar minder toeren... Zuigersnelheid wordt dan te hoog. Drijfstangen? origineel of verlichte modellen of juist versterkte stangen. Zuigers?? compressie omhoog...Of standaard. Belangrijk maar levert geen ene pk op. Olie spat plaat onder de krukas....
Uitlaat is ook wel essentieel... Mooi supersprint spruitstuk met een cat-back er aanvast....
Brandstof en inlaat. Gewoon wat er standaard opzit of mooie itb's met een KMS om alles netjes af te stellen.

Je kan zoveel kanten op met een 16 klepper.... Het is ook we redelijk afhankelijk van de staat en kilometerstand van de auto.... Begin maar eens met een setje bougiekabels!!
Golf MK1 GTI
marcel1

Bericht door marcel1 »

mischien ook een leuke optie om er gewoon een r32 blok in te hangen?

of brengt dit echt een hoop elende met zich mee? kan er namelijk een kopen voor een redelijke prijs geheel compleet met electronische gaspedaal ecu enz.
Chris5gti
Type auto: Golf 5 GTI

Bericht door Chris5gti »

marcel1 schreef:mischien ook een leuke optie om er gewoon een r32 blok in te hangen?

of brengt dit echt een hoop elende met zich mee? kan er namelijk een kopen voor een redelijke prijs geheel compleet met electronische gaspedaal ecu enz.
Het is zeker mogelijk kijk maar op youtube zijn er genoeg ! maar niet zo maar gedaan .. daar kan Chris van XT je denk ik wel een goed antwoord op geven ! Ik zelf heb hier weinig ervaring mee , Heb een keer een bekende gehad wat het in een golf 2 had zitten en ik weet wel dat het erg krap was ! veel ruimte blijft er niet over .En die jongen had het probleem dat de aandrijfassen steeds kapot gingen (overgebroken) ..
Spuugemmer

Is een stuk zwaardere motor en de bak is ook zwaarder dus dat komt de wegligging niet direct tengoede. Maar een R32 is altijd leuk...
Golf MK1 GTI
Mackdennis
Type auto: Gti v 30edition

Bericht door Mackdennis »

Of bij xt een s3 2.0tfsi motor erin laten lepelen?
Beetje kietelen en 330+ pk's?!
marcel1

Bericht door marcel1 »

hoe zit het met zo'n tfsi blok want dat zal natuurlijk nog mooier zijn? ben allen bang dat het een hoop regelwerk wordt met de electronica :oops:

voor de p'ks is met dit blok een stuk makkelijker werken lijkt mij?
Spuugemmer

Er zit sowieso veel werk in het aanpassen van draadbomen. Als ik heel eerlijk ben en je kan het niet zelf dan is het doorgaans een hele dure hobby. Je kan natuurlijk ook gewoon een turbokitje op je abf zetten. Zal nooit zo mooi lopen als een 20vt of een tfsi maar het kan wel...
Golf MK1 GTI
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”