Vreemd geluid - - Ventilator of airco(pomp) stuk ?
Vreemd geluid - - Ventilator of airco(pomp) stuk ?
Ik heb sinds enkele maanden een mk6 GTi '12. Auto heeft nu ± 56000km gelopen, maar maakt sinds kort een vreemd geluid.
Het lijkt net of er een soort ventilator meeloopt, maar net of die niet heel lekker gesmeerd meer gaat. Het geluid is duidelijk aanwezig.
Zet ik de airco uit, dan hoor je het geluid verdwijnen (net alsof een ventilator die uitloopt naar stilstand) Zet ik dan de airoco weer terug aan wil niet zeggen dat het geluid terug komt. Het is niet altijd aanwezig, maar op die paar keer dat ik het hoorde was bij langzaam/stadsverkeer. Geen mogelijkheid gehad om een geluidsopname te maken.
Zou zoiets ook uit te lezen zijn bij een dealer, of liever JD/Vagtechniek ?
Het lijkt net of er een soort ventilator meeloopt, maar net of die niet heel lekker gesmeerd meer gaat. Het geluid is duidelijk aanwezig.
Zet ik de airco uit, dan hoor je het geluid verdwijnen (net alsof een ventilator die uitloopt naar stilstand) Zet ik dan de airoco weer terug aan wil niet zeggen dat het geluid terug komt. Het is niet altijd aanwezig, maar op die paar keer dat ik het hoorde was bij langzaam/stadsverkeer. Geen mogelijkheid gehad om een geluidsopname te maken.
Zou zoiets ook uit te lezen zijn bij een dealer, of liever JD/Vagtechniek ?
Re: Vreemd geluid - - Ventilator of airco(pomp) stuk ?
De mijne heeft het ook !
Lijkt het geluid van een versleten lager.
Bij mij wordt maandag de aircokompressor vervangen.
Het is volgens mij het lager van de kompressor wat op is, het wordt zowiezo erger.
Ik heb de mijne gekocht op 67000km en nu 85000km, heeft het altijd gehad.
Nu wordt je er gek van, ik hoor het boven de radio uit tot 80km/u, bij een normaal volume van de radio.
Ik heb het geluk dat ik nog garantie heb tot Augustus......
Lijkt het geluid van een versleten lager.
Bij mij wordt maandag de aircokompressor vervangen.
Het is volgens mij het lager van de kompressor wat op is, het wordt zowiezo erger.
Ik heb de mijne gekocht op 67000km en nu 85000km, heeft het altijd gehad.
Nu wordt je er gek van, ik hoor het boven de radio uit tot 80km/u, bij een normaal volume van de radio.
Ik heb het geluk dat ik nog garantie heb tot Augustus......
Aircokompressor is aircopomp. Is dat hetzelfde ?
Ik heb de auto bij een universele dealer als occassion. gekocht. Hoe kan hij met zekerheid vaststellen dat het de pomp/kompressor is ? Ik heb nog garantie maar geloof niet dat hij mij meteen gelooft en deze vervangt ?
Ik heb de auto bij een universele dealer als occassion. gekocht. Hoe kan hij met zekerheid vaststellen dat het de pomp/kompressor is ? Ik heb nog garantie maar geloof niet dat hij mij meteen gelooft en deze vervangt ?
- Mathieu
- Type auto: Golf MK5 GTI pirelli
Dat is het zelfde
Om vast te stellen kan je de multiriem eraf halen
Kijken of het geluid dan weg is.
Om vast te stellen kan je de multiriem eraf halen
Kijken of het geluid dan weg is.
Als je de airco uitschakeld is het weg 

Maar met uitlezen kan zoiets niet aan het licht komen ? 

Nee, dat gaat niet.
Het is puur mechanisch.
Het is puur mechanisch.
met een stethoscoop of een lange schroevendraaier naar de pomp luisteren
dan hoor je wel of het geluid uit de pomp komt.
GR Peter
GOLF 6 GTI 3" akrapovic downpipe. ECS Kohlefaser Luft-Technik Intake. JD. Stage 2 309.9 pk 466.4 NM DSG Stage 1
TRANSPORTER T5 TDI Stage 1 180 pk DSG custom made
GOLF 6 GTI 3" akrapovic downpipe. ECS Kohlefaser Luft-Technik Intake. JD. Stage 2 309.9 pk 466.4 NM DSG Stage 1
TRANSPORTER T5 TDI Stage 1 180 pk DSG custom made
- MK6 Jt-Head GTI
- Type auto: Golf MK7 GTI CS
Precies wat hierboven gezegd wordt.ww9248 schreef:met een stethoscoop of een lange schroevendraaier naar de pomp luisteren
Het werkt wel! met een schroevendraaier luisteren! gewoon erop zetten oor er tegen aan en je hoort alles.
Huifige wagen : MK7 GTI CS TTE535 powered
Vorige wagens;
MK7.5 R 400pk & 510nm
BMW 330e 449pk & 760nm
1970 Boss Mustang 302 350pk & 400nm
BMW M4 540pk & 720NM
MK6 GTI 315pk & 450nm

Vorige wagens;
MK7.5 R 400pk & 510nm
BMW 330e 449pk & 760nm
1970 Boss Mustang 302 350pk & 400nm
BMW M4 540pk & 720NM
MK6 GTI 315pk & 450nm
Bij mij is ondertussen de aircopomp vervangen en daarmee is het probleem opgelost 

-
- Type auto: Golf MK5 GTI
Wat was je kwijt hiervoor? Mag ook in pb
V GTI 5D LEDER 18"KARTHOUM / 19"Talladega / 18"OZ ST*LM
Orgineel was toen 670,- en imitatie 360,- inmiddels 2 jaar geleden. Heb imitatie genomen.
Gr. Martin.
Net geen 720€
Zou volledig door de garantie gedekt worden, van de Duitse VW dealer waarbij ik de GTI gekocht heb in Augustus vorig jaar.
Nu blijkt dat het maar de eerste 6 maanden volledig gedekt is en de overige maanden 50%.
Had ik dat geweten, dan had ik er de pomp zelf onderuit gehaald en proberen te fixen.
Was volgens mij enkel het lager dat stuk was, meer niet.
Hij werkte nog perfect.

Zou volledig door de garantie gedekt worden, van de Duitse VW dealer waarbij ik de GTI gekocht heb in Augustus vorig jaar.
Nu blijkt dat het maar de eerste 6 maanden volledig gedekt is en de overige maanden 50%.
Had ik dat geweten, dan had ik er de pomp zelf onderuit gehaald en proberen te fixen.
Was volgens mij enkel het lager dat stuk was, meer niet.
Hij werkte nog perfect.
Die bedragen zijn incl. montage ?
Het is zo dat ik het geluid niet continue hoor, dus er moeilijk mee terug naar de verkoper kan. Ik kan er ook niet een verband op leggen wanneer het geluid er wel is. Dus niet alleen na bijvoorbeeld een lange stuk snelweg.
Mocht die pomp helemaal kaduuk gaan zal dit wel meer gevolgschade veroorzaken ?
Het is zo dat ik het geluid niet continue hoor, dus er moeilijk mee terug naar de verkoper kan. Ik kan er ook niet een verband op leggen wanneer het geluid er wel is. Dus niet alleen na bijvoorbeeld een lange stuk snelweg.
Mocht die pomp helemaal kaduuk gaan zal dit wel meer gevolgschade veroorzaken ?
Ja, dat is alles in. Montage en airco vullen en de pomp uiteraard.
Ik denk dat je al veel pech moet hebben kwa gevolgschade, als de pomp het begeeft.
Of ze moest volledig vastlopen......
Ik denk dat je al veel pech moet hebben kwa gevolgschade, als de pomp het begeeft.
Of ze moest volledig vastlopen......