Golf 6 gti maf loskoppelen extra gasrespons?!

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Ricardo-mk6 gti
Type auto: Golf 6 gti

Golf 6 gti maf loskoppelen extra gasrespons?!

Bericht door Ricardo-mk6 gti »

Goedenavond allemaal,

Ik ben vandaag ergens tegenaan gelopen.
Ik heb op aanwijzing van een maat de maf sensor lees luchtmassa sensor van mijn golf 6 gti los getrokken omdat hij beweerde extra gasrespons en een soepelere motor zou hebben.
En hij rijdt zelf al een hele poos zonder sensor. Heb het een poos gelaten voor wat het is maar heb het vandaag toch geprobeerd, en ja hoor m'n auto trekt er en stuk harder en soepeler aan. Apart maar wel positief verrast! Ik heb nog geen cel op m'n dashboard maar dat zal nog wel komen. Nu heb ik integraded engineering een mail gestuurd om te vragen of ze een soort block off maken voor de maf zodat je deze eruit kan trekken. Met als antwoord om de sensor weer terug te plaatsen omdat dit slecht zou zijn voor de motor. Terwijl het verschil voor mij toch positief was. Nu ben ik benieuwd of de technisch onderlegde mensen me hierbij kunnen helpen en of een maf makkelijk uit je systeem te schrijven valt of dat ik toch m'n maf terug moet plaatsen?

Ben benieuwd

Gr Ricardo
bzb

Re: Golf 6 gti maf loskoppelen extra gasrespons?!

Bericht door bzb »

lijkt me niet best, kan goed zijn dat hij nu de verkeerde afstelling krijgt en dit kan meer hiite veroorzaken en andere ellende
Crocky
Type auto: Golf MK6 GTI Ed35

Bericht door Crocky »

MAF zit daar met een reden. Moest hij overbodig zijn dan had VW hem zelf wel achterwegen gelaten ... .
Wil je betere gasrespons, tune je wagen dan icm. bolt-ons.
MK5benGTI
Type auto: Golf MK 5 GTI

Bericht door MK5benGTI »

Crocky schreef:MAF zit daar met een reden. Moest hij overbodig zijn dan had VW hem zelf wel achterwegen gelaten ... .
:!:
Ricardo-mk6 gti
Type auto: Golf 6 gti

Bericht door Ricardo-mk6 gti »

Hmm dat is wel duidelijke praat,
Ik heb van beek racing een Mail gestuurd en gevraagd of dat uitprogrameren kan, bestaat en mogelijk is. Denk dat ik jd ook nog mail hierover en zal m'n bevindingen hier plaatsen. Als iemand nog andere aanvullingen heeft hoor ik het graag.

Gr Ricardo
ChielED35
Type auto: Golf MK7 R

Bericht door ChielED35 »

MK5benGTI schreef:
Crocky schreef:MAF zit daar met een reden. Moest hij overbodig zijn dan had VW hem zelf wel achterwegen gelaten ... .
:!:
Zou me toch echt serieus gaan inlezen in de werking van de MAF voordat je dit zomaar los gaat halen. Zoals gezegd zit dat daar met een reden. Zonde van je mooie auto om dit soort grappen uit te halen!
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”