Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Mackdennis »

Het is niet dat ik niet e85 of bio ethanol wil rijden..
Het ging om het zelfde vermogen zonder bio te halen..

Het is me nu wel duidelijk waar ik het vermogen zal moeten zoeken..
Deze auto heeft veel korte stukken gereden!

Hij is trouwens gewoon rete snel hoor ;)
Had naar de meeting van 2okt een porsche carrera 4s
Tot 3 x aan toe eruit gereden!
Van 120km/h tot 220km/h

Dus ben echt wel dik tevreden!
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Mackdennis »

Nog even je heb in dit geval gelijk.. Discussie was nu met chris over de uitlaat..
Maar omdat ik die discussie ook al eens met jou heb gehad..
Haalde ik jullie door elkaar.

Wat me bij jd dwars zat.. Is dat daar toen werd verteld dat de ander mannen van dit forum ook e85 mix hadden..
En dat nu weer ontkracht werdt.

Maar genoeg over die discussie.. Welles niettes..
Is ok alleen maar forum vervuiling..

Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Spuugemmer »

Dit is dan ook een nadeel van een forum (zoals ook in mails en sms) ook gebeurd. De intonatie is soms niet helemaal duidelijk. Het Kerel, wie wil je nou voor de gek houden dat ik misschien beter anders neer kunnen zetten met. Wat je wil gaat niet of iets van die strekking. Fanboys zijn niet cool. Een stevige discussie kan ik meer waarderen en denk ook dat daar meer info in zit dan oooohw Chris wat jij zegt of oohw Mark of OOOH Mackdennis. Kunnen wel mensen het met je eens of oneens zijn maar dat maakt de discussie dan alleen maar leuker ook al kan dat dan wel eens verkeerd uitpakken.

Maar zoals Mark al aan geeft 419 pk is echt een no go met een k04 en voor een td05 maakt niemand een downpipe en dan MOET jezelf wat gaan maken. Geeft ook wel een beetje aan hoe iedereen gefocust is op wat ie wil zin. Zet je een run van 419 pk neer van een 2.0 tfsi en iedereen denkt soooow lekker verder rellen. (topic ging immers over dyno's). Het is mijn 374 pk (k04) run over een nieuwe run (td05) van mijn auto heen. beide 3" downpipe. op dezelfde plek verloopt de uitlaat naar 2,75" zelfde demping enzovoorts.

Maar goed als je graag de meeste pk's uit een k04 wil kan dat prima hoor. de 374 pk is het getal wat je moet verslaan (Mark als ik lieg corrigeer me ff) Maar met die waarde gaat je turbo niet heel lang heel blijven. Ik denk dat 365 pk heel mooi en het matje is voor een k04.
Maar zoals Mark ook al aangeeft koelen is het codewoord. Ik weet dat een dude in Engeland door de 400 pk heen gaat met zijn k04. Hieronder staat 2 runs van hem 1 zonder lachgas en eentje met. Let wel dit is geen normaal injectie kitje ala fast and the furious (golfjes gti hebben immers ook geen 38 versnellingen zoals in die films) Hier zit een controlleren tussen. Dan vind ik nog wel dat deze vrij vroeg gebruikt wordt ook voor vermogen en niet alleen om te koelen. Ik ben zelf niet direct een voorstander van lachgas. Echter als je het gebruikt om bijvoorbeeld met een heel klein snuifje je hele grote turbo op gang te brengen of het als koelmiddel te gebruiken dan zie ik er wel wat in.

Maar onthoud wel!!! Lachgas is voor baby's........Als de fles leeg is gaan ze huilen!

Afbeelding
Golf MK1 GTI
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Mackdennis »

Zo hehe ben blij dat we met zijn 3en de neus weer de zelfde kant op hebben..
Ach we spreken allemaal we iets net anders uit dan bedoeld..

Maar inderdaad erger ik dan nog meer aan de mensen die dat zoort dingen meteen steunen.
Ongeacht wie je bent..

374hmm als ik het geld had had ik zeker de uitdaging aan gegaan.
Maar heb me auto ook voor a naar b dus moet!!!!! Heel blijven.

Maar 374 is toch zo ie zo met andere brandstof pomp?
Dat is geen "standaard" stage 2..

Ik ga zeker nog eens kijken voor een brandstofpomp/ of upgrade.
Heb veel gelezen en dit zou dan de blokkerende factor zijn standaard.

Ga voor een vorm van carter vantielatie.. Welke weet ik nog niet.
Ga me inlaat traject ook ff cleanen maar dat zal wel volgend jaar worden.
Verse olie en filters + boegie's komen eind deze week erin.

Nou ia zo als je ziet en merkt op het forum ben ik er vrij fanatiek mee bezig.

Wat deze discussie betreft peace out 
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Race Eend »

Om weer ontopic te komen:

Dit is de final run (4e versnelling) van de golf ED35 DSG waar ik over sprak gister. Euro 98
Afbeelding
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Mackdennis »

Zo mooi resultaat!
Heeft het nou nog nut om hier bio ethanol bij bij te gooien?
Bedoel haal je dan nog meer?
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Race Eend »

Op die wagen zal het ietsje geven, niet veel, ik denk maximaal 5 pk. Regelde praktisch niets weg op de ontsteking. (je kunt hem dan nog wel vroeger qua ontsteking, dan zou je nog wat meer kunnen winnen maar dan ben je weer verplicht om altijd te gaan mixen in de toekomst als je wel koolvorming krijgt etc).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door GolfL »

Mooie uitdraai inderdaad! Mark hoe kan het dan dat mijn koppel hoger is als de rest? Want een nieuwe ed35 zou dan toch beter moeten presteren? Of misschien moet de motor nog wel loskomen van de ed35?
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Race Eend »

GolfL schreef:Mooie uitdraai inderdaad! Mark hoe kan het dan dat mijn koppel hoger is als de rest? Want een nieuwe ed35 zou dan toch beter moeten presteren? Of misschien moet de motor nog wel loskomen van de ed35?
Hoe dat komt is niet te zeggen, de ene motor levert wat meer koppel, de ander wat meer vermogen, dat verschil voel je echt niet. Hij presteert ook iets beter (dus los is hij wel), hij doet nl 350pk ;)
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door kevin78 »

Mackdennis schreef:Inderdaad was het mij te doen om waar de verschillen en dergelijke zaten..
Maar omdat mark schijnbaar elke keer iets negatiefs over me uitlaat heeft te melden.
Liepen de irritaties wat op.. Werdt de discussie wat pittiger.

Maar goed omdat het de mark van jd of de chris van xt is
Mag je niet, het niet eens zijn met hun mening?
Want dan krijg je de fan boys op je dak?

Opmerkingen die nergens opslaan.. Zo als kerel wie denk je voor de gek te houden? Jezelf?
Die irriteren.. Geeft ook totaal geen extra.

Maar nogmaals ik ben ZEKER TEVREDEN met jd
Heb BEWUST gekozen voor jd (EN DIT WAS NIET DE GOEDKOOPSTE!!)
Maar houd niet in dat je niet KRITISCH mag wezen.
Of dat je na AANSCHAF er geen minder positieve discussie over kan voeren?

Er zijn meer wegen om iets te bereiken..
Niet alle goedkoop is duurkoop!

Oke duidelijk Dennis... no hard feelings..

Trouwens heeft toevoegen van bio-ethanol nog een positieve invloed op die koolvorming? En als je al een beetje koolvorming hebt heeft het dan invloed om is langere stukken boven de 200 te rijden in duitsland of is eenmal gevormd gewoon pech?

En wat zijn korte stukjes 10 km ??
BASK04
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 jun 2011, 16:39

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door BASK04 »

pffffffffff,

Hulde voor t geduld van mark en chris
BASK04
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 jun 2011, 16:39

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door BASK04 »

Over de uitlaat gesproken,
353 pk
BP 98, carbonio, ZELFBOUW uitlaat

Net als chris het KAN dus wel,
echter moet je wel je huiswerk goed doen
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Mackdennis »

BASK04 schreef:pffffffffff,

Hulde voor t geduld van mark en chris

Dit zijn nu precies de fanboy opmerkingen die ik bedoel!

Dit voegt niks toe!
En geeft alleen maar irritaties!

Ik durf toeminste een open discussie te voeren!
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Verlengsnoer »

Als ik het goed begrijp wordt hier geroepen dat (misschien) de downpipe die Jelmer heeft geplaatst niet goed (genoeg) is en de bottleneck vormt om meer vermogen eruit te persen.

Maar als ik verder lees wordt gesuggereerd dat het zelfs aan de boegies, buiten temp, aantal runs, hoeveelheid zwarte smeurie in de motor, etc.... zou kunnen liggen. Om dan meteen te roepen dat iemand zijn huiswerk niet goed heeft gedaan met de gekozen setup... :|

A fan, sometimes also called aficionado or supporter, is a person with a liking and enthusiasm for something, such as a band or a sports team. Fans of a particular thing or person constitute its fanbase or fandom. They may show their enthusiasm by being a member of a fan club, holding fan conventions, creating fanzines, writing fan mail, or by promoting the object of their interest and attention.

Oh ja. Verder boeit het mij niet en ik zal proberen mij niet persoonlijk aangevallen te voelen als iemand hierop reageert. Ik heb met bp98, jelmer downpipe 324 pk behaald en het zal wel....Waarom het gras bij een ander groener is weet ik ook allemaal niet. Als ik mij daarmee bezig zou moeten houden.... :(
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3579
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door NICO! »

Ik snap niet dat volwassen mensen geen volwassen discussie kunnen voeren als het over tuning gaat.

Op ieder forum is het dezelfde onzin. Iedereen heeft z'n eigen waarheid en jullie gaan elkaar nooit gelijk geven, wat je ook zegt.

Dus lekker ophouden met kleutergedrag en doe alsof je volwassen bent. En dat geldt voor iedereen!
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
JimmyGTI
Berichten: 472
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:55
Type auto: Golf VI GTI

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door JimmyGTI »

Wat een gezeik hier :P

Ik zal het goedmaken :geek: , ben gisteren namelijk bij JD Engineering geweest voor mijn 6 GTI, resulaten mogen er zijn.

Downpipe, cat back met GT 100 trimms. (non resonated). en de Carbonio, oja en nog DSG upgrade

Afbeelding

Afbeelding


En dan het vermogen nog :mrgreen:
Afbeelding


Ik moet je complimenteren Mark, het is echt een kanon geworden.
Het verhaal van de koppeling klopt wel haha. bij elke versnelling houdt de moter ff in!
Maja dat hoort erbij haha.
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door GolfL »

Mooi zeg!, word een kanon he incl de DSG!. Heb je alleen de druk laten verhogen of verder ook dsg aanpassingen? Dat "later" overschakelen is er bij mij zo goed als uitgehaald door de schakeltijden te laten verkorten.

Mooie uitdraai!

Gr,
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Race Eend »

@ GolfL,
De koppeling zelf van de golf 6 gti is wat minder sterk, helaas blijft de golf 6 gti koppeling altijd wat 'slip' houden (100-200rpm) als je bv plots gas geeft bij 4500rpm, tenzij je hem op maximaal 270pk/380nm gaat houden, maar daar doe je alle mods niet voor.

Golf 6 ED35 / Golf R20 heeft nergens last van, zelfs niet zonder DSG mod (en nog meer koppel).

Enige oplossing om daar 100% vanaf te komen is een sterkere koppelingsset. Maar zolang de koppeling nog goed is, zou ik daar niets mee doen.
Laatst gewijzigd door Race Eend op 06 okt 2011, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Mackdennis »

Knap resultaat!! Mooie sierstukken!

Veel plezier ermee
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Mackdennis »

Race Eend schreef:@ GolfL,
De koppeling zelf van de golf 6 gti is wat minder sterk, helaas blijft de golf 6 gti koppeling altijd wat 'slip' houden (100-200rpm) als je bv plots gas geeft bij 4500rpm, tenzij je hem op maximaal 270pk/380nm gaat houden, maar daar doe je alle mods niet voor.

Golf 6 ED35 / Golf R20 heeft nergens last van, zelfs niet zonder DSG mod (en nog meer koppel).

Enige oplossing om daar 100% vanaf te komen is een sterkere koppelingsset. Maar zolang de koppeling nog goed is, zou ik daar niets mee doen.
Wat is dan eigelijk precies het verschil? Software of hardware.
Gebruikersavatar
RonnyR20
Berichten: 579
Lid geworden op: 17 apr 2011, 22:17
Type auto: 7R

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door RonnyR20 »

Ziet er lekker uit Jimmy :D
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door sitechris »

Schitterende waardes en dito auto. Mooi hoor!
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
Back@GTI
Berichten: 336
Lid geworden op: 31 jul 2011, 21:12
Type auto: ED35

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door Back@GTI »

Lekker hoor Jimmy! Mooi resultaat :D
Uitlaat ziet er ook top uit, goede keus!
Groeten Michel.


--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door RobvR »

Vette wagen geworden zeg met dito prestaties!
Groet RobvR
BASK04
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 jun 2011, 16:39

Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!

Bericht door BASK04 »

Keurige uitdraai, nette auto
Schroefset?
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 8 gasten