Sinds een tijdje sjirpt de koppeling in begin dacht ik dat het de remmen waren die bleven hangen maar nu denk ik meer dat het toch de koppeling is.
Iemand dit meer voorgehad
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Koppeling sjirpt golf 6 gti
Re: Koppeling sjirpt golf 6 gti
Sjirp...als in piepen?... vooral bij opkomen lage toeren in zn 1 en 2?
Koppeling sjirpt golf 6 gti
Als ik de koppeling traag laat op komen vooral in zijn 1 en 2 maar bij de andere soms ook. Klinkt als remblokken doe blijven hangen. Hij had het al toen ik hem kocht
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- John
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
- Type auto: Golf MK7 GTI
- Locatie: Hoeksche Waard
Re: Koppeling sjirpt golf 6 gti
Slipt je koppeling niet?
Voel je het aangrijpingspunt van de koppeling in je pedaal bij overschakelen?
Ik heb dat geluid namelijk ook een enkelde keer gehoord bij mij.
Dit was voornamelijk met achteruit rijden.
In de eerste versnelling slipte hij bij mij door vanaf 4500-5000 toeren en voelde ik totaal geen aangrijpingspunt meer.
Kort samen gevat doei doei koppeling.
Ik heb sinds vorige week vrijdag een Sachs sportkoppeling erin zitten zodat deze het vermogen (stage 1 tuning) wel aan kan.
Het is wel even wennen want het pedaal moet ik iets harder intrappen en in het begin trilt hij met optrekken maar dat gaat de komende tijd over heb ik begrepen van mensen die ook met zo'n koppeling rijden.
Handbakken van een 6 gti zijn in mijn ogen gewoon slecht. Althans als je gaat tunen.
Er word geroepen dat de standaard koppeling 450nm moet kunnen hebben. Ik zit op 380nm en ben geen wilde rijder en binnen 8000km was het dus over met de pret.
Heb getwijfeld om een originele koppeling er in te doen en de chip er af te halen maar ja ben het vermogen nu met chip gewend dus heb ik de Sachs sportkoppeling genomen die 500+nm aan moet kunnen.
Voel je het aangrijpingspunt van de koppeling in je pedaal bij overschakelen?
Ik heb dat geluid namelijk ook een enkelde keer gehoord bij mij.
Dit was voornamelijk met achteruit rijden.
In de eerste versnelling slipte hij bij mij door vanaf 4500-5000 toeren en voelde ik totaal geen aangrijpingspunt meer.
Kort samen gevat doei doei koppeling.
Ik heb sinds vorige week vrijdag een Sachs sportkoppeling erin zitten zodat deze het vermogen (stage 1 tuning) wel aan kan.
Het is wel even wennen want het pedaal moet ik iets harder intrappen en in het begin trilt hij met optrekken maar dat gaat de komende tijd over heb ik begrepen van mensen die ook met zo'n koppeling rijden.
Handbakken van een 6 gti zijn in mijn ogen gewoon slecht. Althans als je gaat tunen.
Er word geroepen dat de standaard koppeling 450nm moet kunnen hebben. Ik zit op 380nm en ben geen wilde rijder en binnen 8000km was het dus over met de pret.
Heb getwijfeld om een originele koppeling er in te doen en de chip er af te halen maar ja ben het vermogen nu met chip gewend dus heb ik de Sachs sportkoppeling genomen die 500+nm aan moet kunnen.
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Koppeling sjirpt golf 6 gti
Slippen doet hij niet, is idd begonnen als je achteruit rijdt. Is niet getuned is volledig standaard, ik denk ook dat de koppeling stilletjes aan het begeven is. Maar daar gaat normaal ook toch ook mee gepaard dat deze pas heel laat pakt. Ik bedoel hiermee dat het koppelings pedaal heel hoog opkomt voor hij koppelt
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- John
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
- Type auto: Golf MK7 GTI
- Locatie: Hoeksche Waard
Re: Koppeling sjirpt golf 6 gti
Bij mij zat het aangrijpingspunt nog wel gewoon onderin.
Maar idd als hij hoog opkomt, het sjirp geluid maakt en daarna gaat slippen dan is het echt de hoogste tijd voor een nieuwe.
Persoonlijk....als ik het opnieuw moest doen zou ik voor een originele koppeling gaan en NOOIT meer chippen.(maar dat is mijn mening)
Dit is mijn 2de auto waarbij het in korte tijd (bij de golf wel heel kort) gebeurt dat de koppeling een simpele stage 1 tuning niet aan kan.
De mensen die mij kennen weten dat ik zeker geen wilde rijder ben maar vind wat extra vermogen altijd wel lekker rijden dus daar ligt het echt niet aan.
Ik raak nu wel al wat gewend aan deze sachs sportkoppeling. Het trillen wat alleen in het begin zou moeten zijn is al ietsje minder na een weekje rijden.
Maar de volgende auto blijft motorisch toch echt standaard ongeacht handbak of dsg.
Maar idd als hij hoog opkomt, het sjirp geluid maakt en daarna gaat slippen dan is het echt de hoogste tijd voor een nieuwe.
Persoonlijk....als ik het opnieuw moest doen zou ik voor een originele koppeling gaan en NOOIT meer chippen.(maar dat is mijn mening)
Dit is mijn 2de auto waarbij het in korte tijd (bij de golf wel heel kort) gebeurt dat de koppeling een simpele stage 1 tuning niet aan kan.
De mensen die mij kennen weten dat ik zeker geen wilde rijder ben maar vind wat extra vermogen altijd wel lekker rijden dus daar ligt het echt niet aan.
Ik raak nu wel al wat gewend aan deze sachs sportkoppeling. Het trillen wat alleen in het begin zou moeten zijn is al ietsje minder na een weekje rijden.
Maar de volgende auto blijft motorisch toch echt standaard ongeacht handbak of dsg.
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 7 gasten