Hey allemaal, ik hoop hier wat wijzer te kunnen worden.
Mijn golf 5 gti is van 2005, ik heb hem gekocht met 85 000 km op de teller 3 maanden geleden
Ik heb een jaar garantie op de motor , versnellingsbak en aandrijflijn. Hij had een onderhoudshistoriek en car pass. Hij is ook altijd bij volkswagen zelf op onderhoud geweest.
Op aanraden heb ik toch maar mijn distributieriem laten vervangen omdat de auto toch al een leeftijd heeft. dit is een maand geleden gebeurd.
Nu had ik na de eerste maand dat ik hem kocht een klotsend geluid gemerkt bij de tank na het rijden. als ik de nafstopt losdraaide zat er veel druk in en direct daarna gaf hij soms dan ook een vreemd, naar mijn mening ongezond geluid uit de naftbak alsof er iets terug uitzette. Bij het uitlezen gaf hij inderdaad een storing van ontluchting van de tank maar de garagist dacht dat dit niet veel kwaad kon.
Toch heb ik de dichtingsring uit mijn naftstop gehaald en hiermee is het probleem opgelost. Nu was mijn vraag kan dit zorgen voor valse lucht zuigen of andere problemen?
En dan vandaag zag ik dat mijn afdekplaat van de motor meerdere scheuren vertoonde, kan dit een gevolg zijn van iets anders? of kan het gewoon slijtage zijn, want het leek (ik ben helemaal geen expert) alsof die scheurtjes tekenen vertonen alsof ze al eens gelijmd zijn geweest, aluwel ik daarvoor nooit iets van had opgemerkt. Kan het kwaad om nog even verder te rijden met die kapotte afdekplaat? morgen ga ik naar volkswagen zelf het eens laten bekijken en eens vragen wat zo een nieuwe plaat kost, of is dat ook zelf makkelijk te doen?
Bedankt. grtz
slechte tankontluchting en barstjes in motorafdekplaat
Re: slechte tankontluchting en barstjes in motorafdekplaat
En kan ik een auto van die leeftijd laten chippen zonder hem naar de klote te helpen?
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
Chippen kan altijd dat moet geen probleem zijn voor zo'n blok !
Ok bedankt. Ik ben juist bij volkswagen zelf geweest voor die beschermkap van motor die gebarsten is. 300 euro vind ik wel veel geld. Zijn er goedkopere alternatieven?