Mijn Golf GTI schakelt niet meer..
Mijn Golf GTI schakelt niet meer..
Goedemorgen,
Gisternacht vertrok ik vanuit mijn werk en voordat ik voorbij de hekken was stopte mijn (Golf 5 GTI) auto met rijden.
Er zijn harde snelheid drempels bij de uitgang van het terrein. Net toen ik over de drempels heen was en wou doorschakelen naar de 2de versnelling pakte de auto de versnelling niet. Ook de 3e 4e etc. Niet.
De pook voelde iets lichter aan. Het leek alsof ik gewoon gas gaf in zn vrij. Dus ik had helemaal geen vooruitgang.
Ik heb de auto gelijk uitgezet en terug geduwd naar de parkeerplaats.
Uit nieuwsgierigheid wou ik het nog 1x proberen of de auto de versnellingen pakte.
Heel raar maar hij pakte de versnelling wel, maar na een klein beetje gas geven viel het weer weg en was ik weer terug bij het begin. Alsof ik gas gaf in zn neutraal.
Ik kon de auto wel in zn versnelling zetten maar bij gas geven is het alsof je gas geeft terwijl de auto in zn neutraal staat.
Er wordt mij verteld dat van de koppelingsplaten versleten tot het aandrijfas kan zijn.
Heeft iemand ongeveer gelijke problemen gehad als dit? Zo ja wat zou eventueel de oorzaak kunnen zijn? En ongeveer de kosten wat eraan hangt.
Of iemand met verstand van de Golf 5 GTI die mij kan informeren over dit.
Mijn dank is groot
Groetjes,
Gisternacht vertrok ik vanuit mijn werk en voordat ik voorbij de hekken was stopte mijn (Golf 5 GTI) auto met rijden.
Er zijn harde snelheid drempels bij de uitgang van het terrein. Net toen ik over de drempels heen was en wou doorschakelen naar de 2de versnelling pakte de auto de versnelling niet. Ook de 3e 4e etc. Niet.
De pook voelde iets lichter aan. Het leek alsof ik gewoon gas gaf in zn vrij. Dus ik had helemaal geen vooruitgang.
Ik heb de auto gelijk uitgezet en terug geduwd naar de parkeerplaats.
Uit nieuwsgierigheid wou ik het nog 1x proberen of de auto de versnellingen pakte.
Heel raar maar hij pakte de versnelling wel, maar na een klein beetje gas geven viel het weer weg en was ik weer terug bij het begin. Alsof ik gas gaf in zn neutraal.
Ik kon de auto wel in zn versnelling zetten maar bij gas geven is het alsof je gas geeft terwijl de auto in zn neutraal staat.
Er wordt mij verteld dat van de koppelingsplaten versleten tot het aandrijfas kan zijn.
Heeft iemand ongeveer gelijke problemen gehad als dit? Zo ja wat zou eventueel de oorzaak kunnen zijn? En ongeveer de kosten wat eraan hangt.
Of iemand met verstand van de Golf 5 GTI die mij kan informeren over dit.
Mijn dank is groot
Groetjes,
Re: Mijn Golf GTI schakelt niet meer..
Denk dat je koppelingsplaat gebroken is vandaar dat die dat doet 

Re: Mijn Golf GTI schakelt niet meer..
Bedankt voor je snelle reactie R400,
Is het dan handiger om alleen de platen te vervangen of de gehele versnellingsbak..
Wat zou zoiets ongeveer kunnen kosten?
Groetjes
Is het dan handiger om alleen de platen te vervangen of de gehele versnellingsbak..
Wat zou zoiets ongeveer kunnen kosten?
Groetjes
- NielsED30
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Mijn Golf GTI schakelt niet meer..
Kan meerdere dingen zijn, kan ook een simpele kwestie zijn van de borging van je schakelkabels die weg is. Dan pakt hij hem soms ook niet, ookal gaat je pook wel heen en weer (zou kunnen verklaren waarom je pook licht aanvoelt, je hebt op dat moment geen weerstand van de bak. De moer van de schakelhamer kan ook los getrilt zijn o.i.d.
Dat je koppelingsplaat van het een op andere moment versleten is, geloof ik niet zo (koppelingsplaten breken niet, dat is de drukgroep wat meestal komt doordat het veel te heet word, door o.a. een slippende koppeling. Slippende koppeling merk je dan weer met rijden).
Rijd even naar een garage of een bevriende monteur, en laat ze het schakelgebeuren op de bak even controleren. Mijn vermoeden is dat het daar niet goed gaat.
Dat je koppelingsplaat van het een op andere moment versleten is, geloof ik niet zo (koppelingsplaten breken niet, dat is de drukgroep wat meestal komt doordat het veel te heet word, door o.a. een slippende koppeling. Slippende koppeling merk je dan weer met rijden).
Rijd even naar een garage of een bevriende monteur, en laat ze het schakelgebeuren op de bak even controleren. Mijn vermoeden is dat het daar niet goed gaat.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Re: Mijn Golf GTI schakelt niet meer..
Bedankt voor je info Niels,
Ik hoop dat het alleen de kabels zijn, maar vrees erger..
Auto gaat maandag ochtend naar de garage en dan wordt het wss wel bekend wat de boosdoener is.
Bedankt voor je tijd
Mvg,
Ik hoop dat het alleen de kabels zijn, maar vrees erger..
Auto gaat maandag ochtend naar de garage en dan wordt het wss wel bekend wat de boosdoener is.
Bedankt voor je tijd
Mvg,
Re: Mijn Golf GTI schakelt niet meer..
UPDATE:
ik ben bij de garage geweest en schijnt dat de homokneet kapot is (rechterkant) vandaar dat de auto niet in de versnelling gaat. Kan dit?
Maar mijn gevoel zegt dat er meer aan de hand is. Mijn gedachte zegt tegen me als 1 kant kapot is en de andere kant nog intact zou de auto toch wel vooruit moeten komen?
Kan iemand me hier over inlichten of mijn gedachte klopt of niet?
Groetjes
ik ben bij de garage geweest en schijnt dat de homokneet kapot is (rechterkant) vandaar dat de auto niet in de versnelling gaat. Kan dit?
Maar mijn gevoel zegt dat er meer aan de hand is. Mijn gedachte zegt tegen me als 1 kant kapot is en de andere kant nog intact zou de auto toch wel vooruit moeten komen?
Kan iemand me hier over inlichten of mijn gedachte klopt of niet?
Groetjes
- kaptino
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 30 okt 2013, 23:41
- Type auto: Golf VII GTI perf.
- Locatie: Rotterdam
Re: Mijn Golf GTI schakelt niet meer..
Ik heb vroeger op m'n vr6 een keer een gebroken bakflens gehad waar de aandrijfas aan vast zit, toen kwam de auto ook niet meer vooruit.
Hij gaat wel in de versnelling maar je wielen worden dan niet aangedreven.
Hij gaat wel in de versnelling maar je wielen worden dan niet aangedreven.
EX: GOLF VI GTI DSG, JD STAGE 2, DSG STAGE 1 294,9 PK - 440 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
Re: Mijn Golf GTI schakelt niet meer..
Het diffrentieel stuurt het vermogen naar de kant met minste weerstand ... de kant met de kapotte homokineet dus. Je kan dan wel schakelen maar kan niet rijden. Jij zegt dat je ook niet kan schakelen ...?Sezer026 schreef:UPDATE:
ik ben bij de garage geweest en schijnt dat de homokneet kapot is (rechterkant) vandaar dat de auto niet in de versnelling gaat. Kan dit?
Maar mijn gevoel zegt dat er meer aan de hand is. Mijn gedachte zegt tegen me als 1 kant kapot is en de andere kant nog intact zou de auto toch wel vooruit moeten komen?
Kan iemand me hier over inlichten of mijn gedachte klopt of niet?
Groetjes
Re: Mijn Golf GTI schakelt niet meer..
Ik kan wel schakelen, de pook gaat in alle versnellingen maar er is geen aandrijf dus bijv als ik de auto in zn 1 of 2 zet en gas geef lijkt het alsof ik gas geef in zn neutraal.
Wat ik ook raar vond is dat de homokineet naar mijn gevoel geen symtomen heeft getoond van ik ga kapot. Dus schijnbaar kan het ook in 1x kapot schieten?
Pas na dat de auto geen aandrijf meer had door de ( i guess ) kapotte homokineet begon het gerammel wel.
Wat ik ook raar vond is dat de homokineet naar mijn gevoel geen symtomen heeft getoond van ik ga kapot. Dus schijnbaar kan het ook in 1x kapot schieten?
Pas na dat de auto geen aandrijf meer had door de ( i guess ) kapotte homokineet begon het gerammel wel.
-
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 22 dec 2013, 15:36
- Type auto: MK6 Edition 35
- Locatie: Veluwe
Re: Mijn Golf GTI schakelt niet meer..
Goed mogelijk dat die ineens geknapt is.Sezer026 schreef:Ik kan wel schakelen, de pook gaat in alle versnellingen maar er is geen aandrijf dus bijv als ik de auto in zn 1 of 2 zet en gas geef lijkt het alsof ik gas geef in zn neutraal.
Wat ik ook raar vond is dat de homokineet naar mijn gevoel geen symtomen heeft getoond van ik ga kapot. Dus schijnbaar kan het ook in 1x kapot schieten?
Pas na dat de auto geen aandrijf meer had door de ( i guess ) kapotte homokineet begon het gerammel wel.
Nieuwe erop en weer gaan met die wagen.
Er zitten in totaal 4 homokineten op en gaan eigenlijks bijna nooit zo stuk dus zou me niet druk maken over de rest van de homokineten.
Met 1 as die los ligt kan er niet meer gereden worden met de auto of je moet een auto met 100% sper hebben

MK6 GTI Edition 35 DSG Candywhite/ JD 310PK / Full R20 Brakes/ OEM black 18" wheels
Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
Re: Mijn Golf GTI schakelt niet meer..
Heb ik ook verschillende keren meegemaakt, zelfs niet alleen homokineet, meer hele cardanas gebroken. Komt vooral voor bij verlaagde auto's en auto die gechipt zijn, dan komt er meer 'kracht' op met hogere kans om kapot te gaan. Ook veel snel vertrekken vanuit stilstand of met slippende banden vertrekken en zeker als het stuur gedraaid is , is heel slecht voor de stukken.
mvg
mvg
Golf 5 GTI -edition 30 blok- stage 3
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten