Tweeters werken niet na upgrade speakers. Oplossing??

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
davesjollema
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 dec 2016, 17:34
Type auto: Golf 7 GTI
Contacteer:

Tweeters werken niet na upgrade speakers. Oplossing??

Bericht door davesjollema »

Vandaag ben ik bezig geweest met het upgraden van mijn standaard audio set in mijn Golf 6 GTI.
Ik heb zowel de standaard tweeter als de deurspeakers verwisseld voor een op de kop getikt Dynaudio set voor de type 6.

De Dynaudio tweeters werken perfect samen met de standaard deurspeakers, echter als ik de deurspeakers verwissel voor de Dynaudio speakers werken de tweeters ineens niet meer?!
Ook als ik hierop de standaard tweeters aansluit, werken deze ook niet meer.
Conclusie: tweeters op de Dynaudio deurspeakers werken niet!

Heeft iemand een idee hoe dit komt en hoe dit op te lossen?

Tnx!

Dave
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: Tweeters werken niet na upgrade speakers. Oplossing??

Bericht door LouisTfsi »

Heb je bij de set ook de versterker? Volgens mij werken de speakers niet naar behoren zonder de versterker. Ik heb me ook laten vertellen dat in sommige gevallen binnen de Dynaudio installatie de originele kabels ook nog van belang zijn.
tolunay
Berichten: 226
Lid geworden op: 22 aug 2015, 16:17
Type auto: MK6 GTI

Re: Tweeters werken niet na upgrade speakers. Oplossing??

Bericht door tolunay »

Natuurlijk kun je ze aansluiten op de versterker in de radio.

Het zijn gewoon normale speakers die een geoptimaliseerde versterker nodig hebben voor optimaal geluid...
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: Tweeters werken niet na upgrade speakers. Oplossing??

Bericht door LouisTfsi »

Dat kan wel, maar zoals je kunt lezen werkt het niet. Ik durf bijna wel te wedden dat het wel werkt in de originele setup. Toen mijn set ingebouwd werd zijn ook alle kabels vervangen door de Dynaudio kabels, omdat met de kabels die er zaten bekend was dat het niet altijd zou werken. Die jongens bouwden regelmatig sets in dus ga ik er van uit dat die wel weten waar ze het over hebben?

Ook moest bij mij de set ingeleerd worden, sinds de inbouw kun je op m'n scherm ook zien sound by Dynaudio bij het opstarten van de RNS.
davesjollema
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 dec 2016, 17:34
Type auto: Golf 7 GTI
Contacteer:

Re: Tweeters werken niet na upgrade speakers. Oplossing??

Bericht door davesjollema »

Alle kabels vervangen lijkt me wel sterk toch? Er zijn ook 'normale' upgrade sets op de markt die zo op de bekabeling passen.
Moet zeggen dat ik de versterker nog niet geinstalleerd heb. Wellicht dat dat een oplossing biedt. Zat echter geen kabel bij. Iemand idee waar die te krijgen zijn?
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: Tweeters werken niet na upgrade speakers. Oplossing??

Bericht door LouisTfsi »

Ik weet niet wat er in je auto zat aan kabels maar de Dynaudio kabels die bij mijn set zaten waren niet allemaal hetzelfde qua dikte dat heb ik gezien. dat het niet werkt zit misschien in de weerstand van de kabel? Ik hoorde dat ze bij het uithalen van de sets bij sloop of schadeauto`s de kabels wel vaker laten zitten omdat het teveel werk is om ze eruit te halen.
davesjollema
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 dec 2016, 17:34
Type auto: Golf 7 GTI
Contacteer:

Re: Tweeters werken niet na upgrade speakers. Oplossing??

Bericht door davesjollema »

Klinkt logisch inderdaad.
Weet je zo of het 1 kabelboom betreft welke van de versterker naar de radio loopt? Of zijn er meerdere kabels nodig, voor bijvoorbeeld elke deur 1.
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: Tweeters werken niet na upgrade speakers. Oplossing??

Bericht door LouisTfsi »

davesjollema schreef:Klinkt logisch inderdaad.
Weet je zo of het 1 kabelboom betreft welke van de versterker naar de radio loopt? Of zijn er meerdere kabels nodig, voor bijvoorbeeld elke deur 1.
Nee, het is 1 kabelboom, waar alles aanzit van aansturing van de headunit tot de speakerkabels. Er zit ook maar 1 grote stekker met een soort van hefboom aan de versterker als het goed is. Omdat ik mijn set had gekocht incl inbouw was hij compleet, heb ik door vastechnics laten doen in Zeist. Was best een hoop werk want het zijn echt veel kabels en alles is vervangen.
nockienl
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 sep 2014, 20:55
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: ja

Re: Tweeters werken niet na upgrade speakers. Oplossing??

Bericht door nockienl »

Hier ben je volgens mij zo een dag zoet mee. Speakers gaan anders niet werken helaas.
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 gasten