Short Shifter, hoe en wat?
Short Shifter, hoe en wat?
Wat doet een short shifter precies, wanneer merk je er iets van, en wanneer is dit nuttig?
Klopt het dat een short shifter alleen nut heeft bij sprinten?
Klopt het dat een short shifter alleen nut heeft bij sprinten?
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
Re: Short Shifter, hoe en wat?
Het zorgt er alleen voor dat je schakel beweging korter word
Bijvoorbeeld van 1 en trekt de pook naar achter voor de 2
Met een shortshift word deze beweging korter
Dus je zou er in principe iets sneller mee kunnen schakelen
Dus heeft idd alleen nut met sprintjes
Bijvoorbeeld van 1 en trekt de pook naar achter voor de 2
Met een shortshift word deze beweging korter
Dus je zou er in principe iets sneller mee kunnen schakelen
Dus heeft idd alleen nut met sprintjes
Gr. Wehoo.

K, thnx. Maar is het een leuke mod, heeft er iemand ervaring mee?
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen.
Heb laatst bij Chris van XT gezien hoe zo'n shortshifter er uit ziet.
Hij gaf wel aan dat je er eigenlijk 2 moet hebben: 1 voor de lange slag (van boven naar beneden) maar ook voor de horizontale slag (van links naar rechts)
anders kloppen de verhoudingen niet meer. Daarnaast kun je wel heel snel (lees: korter) schakelen maar je moet nog steeds je koppeling op laten komen en dat moet je dan dus ook sneller doen.
Weet allen niet of je synchro dan niet eerder stuk gaat omdat hij natuurlijk veel minder tijd heeft om goed te "zetten" ???
Persoonlijk vind ik dat er best wel een lange slag in de standaard koppeling zit.
Kortom, zijn er mensen die dit hebben en er wat meer over kunnen vertellen?
Heb laatst bij Chris van XT gezien hoe zo'n shortshifter er uit ziet.
Hij gaf wel aan dat je er eigenlijk 2 moet hebben: 1 voor de lange slag (van boven naar beneden) maar ook voor de horizontale slag (van links naar rechts)
anders kloppen de verhoudingen niet meer. Daarnaast kun je wel heel snel (lees: korter) schakelen maar je moet nog steeds je koppeling op laten komen en dat moet je dan dus ook sneller doen.
Weet allen niet of je synchro dan niet eerder stuk gaat omdat hij natuurlijk veel minder tijd heeft om goed te "zetten" ???
Persoonlijk vind ik dat er best wel een lange slag in de standaard koppeling zit.
Kortom, zijn er mensen die dit hebben en er wat meer over kunnen vertellen?
Grtz. Floppie
VW Golf V GTI - Edition 30 - 344 PK/448 Nm
VW Golf V GTI - Edition 30 - 344 PK/448 Nm
Ik geef deze een schopje. Ik lees bijzonder positieve verhalen over de Sigma Six shifter set. Niet alleen een short shifter maar een verbetering over de OEM shifter. Niet duur, en geen moeilijke montage.
Gezien de kosten ($195), uurtje werk, en de lyrische reviews, vraag ik me af waarom niet meer mensen dit doen.
Gezien de kosten ($195), uurtje werk, en de lyrische reviews, vraag ik me af waarom niet meer mensen dit doen.
1 rede kan zijn "DSG".feddomw schreef:vraag ik me af waarom niet meer mensen dit doen.

Ik heb 'm besteld. Voordeel van de Sigma Six is dat de kabeleindes niet meer plastic zijn, maar rechtstreeks in het alu.
De instructies die ze in PDF en op Youtube hebben zijn in ieder geval al top, dat is echt een opsteker.
De instructies die ze in PDF en op Youtube hebben zijn in ieder geval al top, dat is echt een opsteker.
Gewoon uit de UsA laten komen, direct bij hun vandaan. Ik weet ff niet meer of ik ook door de douane ben gepakt, maar prijs dus gewoon hun prijs en 25% erbij optellen voor btw en invoer.
Ik moet 'm nog monteren, dan komt er zeker hier een review.
Ik moet 'm nog monteren, dan komt er zeker hier een review.
-
- Type auto: Golf MK5 GTI
Ben benieuwd!!
Maatje van mij heeft zo'n shortshifter in zijn Focus ST, vind het persoonlijk echt niet fijner schakelen.
Bij hem werd het veel stroever en voor mijn gevoel minder trefzeker. Zelf vindt hij het overigens wel fijner.
Dus zal wel persoonlijk zijn
Bij hem werd het veel stroever en voor mijn gevoel minder trefzeker. Zelf vindt hij het overigens wel fijner.
Dus zal wel persoonlijk zijn
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
- Drazle
- Type auto: Golf MK6 Gti
Hahahaha. Idd waarom dan geen gti kopen met dsg? Hoef je ook niet meer te schakelenCrokko schreef:1 rede kan zijn "DSG".feddomw schreef:vraag ik me af waarom niet meer mensen dit doen.

- markosgti
- Type auto: Golf 6 GTI ED35
Zijn er nog mensen die gebruik maken van een short shifter, zo ja hoe bevalt dit?
New: Golf MK6 GTI ED35 350pk/510nm
Daily: Golf MK7 Variant 1.4 tsi 122pk dsg highline
Sold: Golf MK5 GTI 285pk/405nm
Daily: Golf MK7 Variant 1.4 tsi 122pk dsg highline
Sold: Golf MK5 GTI 285pk/405nm
Ik heb mijn gti uiteindelijk verkocht maar heb de short shifter (details hierboven) hier nog nieuw liggen, ik kwam niet aan montage toe. Mag scherp geprijsd weg als iemand interesse heeft.
- NielsED30
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Contacteer:
Je kan een short shifter kit van Forge kopen, daarmee kan je de slag tot 30% korter maken (instelbaar naar eigen smaak).
Je kan ook een S3 schakelhamer kopen, deze is 15% korter als die van de S3. Is vaak net dat stukje korter wat fijn is! Kosten: €90,-.
Ik kan eventueel setjes leveren indien er interesse is. (origineel uiteraard)
Je kan ook een S3 schakelhamer kopen, deze is 15% korter als die van de S3. Is vaak net dat stukje korter wat fijn is! Kosten: €90,-.
Ik kan eventueel setjes leveren indien er interesse is. (origineel uiteraard)
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ik rijdt zelf met de complete kit van forge met de massive bussen van 42 draft, ben zeer tevreden over het resultaat.
Golf mk v gti wide - cts turbo intake - jd stage 1 - gfb dv - rotiform (sold) - milltek R32 style - maintenance by xt motorsport.