[MK V] Oil Catch Tank
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Ja ik ken deze catchtanks althans heb ze in real life gezien op waterfest. Mooie hieraan is dat het compleet modulair is dus eventueel ook op volgende/andere auto's te gebruiken. Toevallig had ik het er vanmiddag met Tim over aan de telefoon. Er zit een groot verschil tussen een universeel tankje en een doordachte catchtank. Zowel de 42dd als de forge werken met een intern systeem van lengtes en buisjes om zo het beste vocht en gassen van elkaar te scheiden.
Golf MK1 GTI
Re: [MK V] Oil Catch Tank
K, dus deze kan zonder problemen op mij GTI 
Kost dat nou bij XT?

Kost dat nou bij XT?

Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Nou ja alles is pas te maken.. Zal hoogtens een kwestie van een ander steuntje zijn.. Als je hem niet meteen kan plaatsen door het carbon filter..Wilcoos schreef:Ik ben tevreden met deze halve oplossing, anders kom je al snel in een race variant met bijbehorende elementen. (open e.d.)
Deze schijnt erg goed te zijn, mijn vraag alleen of deze op mijn auto past ivm met het carbon filter??
Maar waarom niet deze oplossing met een slang onder je auto?
Dan heb je toch de 100% fix!?
Je trekt weliswaar geen vacum maar of dat een must is?
Je heb Dan wel je hele inlaat traject olie en extra hitte vrij.
@chris
Buiten het roken om.. Heeft het inderdaad volgens jullie kennis bij xt.
Estra nut om te zorgen dat je via de uitlaat een vacum creeerd?
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Info mbt de carbon buildup.
Is allemaal in het Engels maar lees goed door,het gaat over de temperatuur die de kleppen moeten bereiken voor het zelfreinigend effect.
Zo hebben ze zelfs vieze kleppen in een proefmotor gestopt en die op de testbank laten draaien staat er te lezen.
iig veel leesplezier.
http://www.mycar.net/auto/car_6866031.pdf
Is allemaal in het Engels maar lees goed door,het gaat over de temperatuur die de kleppen moeten bereiken voor het zelfreinigend effect.
Zo hebben ze zelfs vieze kleppen in een proefmotor gestopt en die op de testbank laten draaien staat er te lezen.
iig veel leesplezier.
http://www.mycar.net/auto/car_6866031.pdf
- Verlengsnoer
- Berichten: 1814
- Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Kort door de bocht:
tempratuur van de intake valves naar >=380 graden heeft een zelfreinigend effect?
tempratuur van de intake valves naar >=380 graden heeft een zelfreinigend effect?
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Staat er te lezen ja,in hoeverre dit waar is weet ik natuurlijk ook niet.Zou je eens een gti een middag volgas op de bank bij jd moeten zetten en daarna het spruitstuk eraf draaien.
Weet wel dat dit in de landbouw wel gebeurd,dwz als een tractor zn vermogen niet meer haalt word ie een dag voor de waterrem op vol toerental en volledige belasting weer schoon en los gebrand.maar dat terzijde.
Wat ik mij nog afvroeg,is het mogelijk de inlaat de reinigen zonder de kop en de kleppen te demonteren.gewoon spruitstuk eraf en voorzichtig alles eruit halen?moet er na die tijd ook weer vanalles ingeleerd worden?
greetz
Weet wel dat dit in de landbouw wel gebeurd,dwz als een tractor zn vermogen niet meer haalt word ie een dag voor de waterrem op vol toerental en volledige belasting weer schoon en los gebrand.maar dat terzijde.
Wat ik mij nog afvroeg,is het mogelijk de inlaat de reinigen zonder de kop en de kleppen te demonteren.gewoon spruitstuk eraf en voorzichtig alles eruit halen?moet er na die tijd ook weer vanalles ingeleerd worden?
greetz
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Hier voor de gintreseerde een mooie link over werking van carter ontluchting.
En het vormen van black sluge
http://www.amt.nl/upload/64880401-2c5a- ... ddelen.pdf
En het vormen van black sluge
http://www.amt.nl/upload/64880401-2c5a- ... ddelen.pdf
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Heb trouwens 42dd gemaild, en met een uurtje direct antwoord gekregen. De catch cans van 42dd zijn alleen geschikt voor de vs markt. Ze hebben dus geen carbon filter. Hij gaf wel mogelijkheden aan die hij weleens gezien had. Maar dat lijkt mij niets.
Eindigen we toch bij forge. (of misschien bsh)
Eindigen we toch bij forge. (of misschien bsh)
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: [MK V] Oil Catch Tank
En wat is het verschil? Behalve dat je hem ergens anders moet plaatsen?Wilcoos schreef:Heb trouwens 42dd gemaild, en met een uurtje direct antwoord gekregen. De catch cans van 42dd zijn alleen geschikt voor de vs markt. Ze hebben dus geen carbon filter. Hij gaf wel mogelijkheden aan die hij weleens gezien had. Maar dat lijkt mij niets.
Eindigen we toch bij forge. (of misschien bsh)
Hij past inderdaad niet op de plek wwar ze hem in de usa hebben..
Maar een ander verschil zou ik niet kunnen noemen??
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Probleem is dat ik het verschil niet weet/snap 
Maar begrijp ik het goed dat het alleen een verschil in bevestiging is en niet in het apparaat zelf?

Maar begrijp ik het goed dat het alleen een verschil in bevestiging is en niet in het apparaat zelf?
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Yep.. Je zal alleen moeten kijken waar en hoe je hem bevestigt
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Yep.. Je zal alleen moeten kijken waar en hoe je hem bevestigt
Wat kost ie als ik vragen mag?
Wat kost ie als ik vragen mag?
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Dennis volgens mij he zit het je niet lekker die Catch tank 
Ik denk dat er maar een paar kleine opties zijn die werken maar 100% geloof ik ook niet want die lucht gaat toch wel terug het blok in
zoals ik straks dat hele bericht gelezen had over de dampen kan ik me alleen bedenken dat het beste is elke beurt je blok te spoelen
En de dan ook even de caterpan eraf en nieuwe olie zeef plaatsen dan denk ik dat dit alles niet nodig is, want ook met die Catch tank van forge zie je dat er nog steeds aanslag is.

Ik denk dat er maar een paar kleine opties zijn die werken maar 100% geloof ik ook niet want die lucht gaat toch wel terug het blok in
zoals ik straks dat hele bericht gelezen had over de dampen kan ik me alleen bedenken dat het beste is elke beurt je blok te spoelen

En de dan ook even de caterpan eraf en nieuwe olie zeef plaatsen dan denk ik dat dit alles niet nodig is, want ook met die Catch tank van forge zie je dat er nog steeds aanslag is.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Niet lekker is het niet..tonnie024 schreef:Dennis volgens mij he zit het je niet lekker die Catch tank
Ik denk dat er maar een paar kleine opties zijn die werken maar 100% geloof ik ook niet want die lucht gaat toch wel terug het blok in
zoals ik straks dat hele bericht gelezen had over de dampen kan ik me alleen bedenken dat het beste is elke beurt je blok te spoelen![]()
En de dan ook even de caterpan eraf en nieuwe olie zeef plaatsen dan denk ik dat dit alles niet nodig is, want ook met die Catch tank van forge zie je dat er nog steeds aanslag is.
Ik vind het INTRESSANT En denk zelf dat er wel EEN 100%
oplossing is..
Echter ben ik het ZWAAR met je eens dat enkel een catch can
Wel iets helpt maar, maar zeker niet genoeg.
Het hele carter ontluchting in je inlaat is eigelijk een straf voor je motor!
Daarom opper ik ook carter ontluchting onder je auto
Maar een hoop mensen zijn bang dat het te erg ruikt
Daarom probeer ik me te verdiepen in in mijn ogen
De ultieme oplossing.. En dat is met een one way valve
Op de uitlaat de maken...
Echter kan je hier weinig extra info over vinden.
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: [MK V] Oil Catch Tank
tonnie024 schreef:Dennis volgens mij he zit het je niet lekker die Catch tank
Ik denk dat er maar een paar kleine opties zijn die werken maar 100% geloof ik ook niet want die lucht gaat toch wel terug het blok in
zoals ik straks dat hele bericht gelezen had over de dampen kan ik me alleen bedenken dat het beste is elke beurt je blok te spoelen![]()
En de dan ook even de caterpan eraf en nieuwe olie zeef plaatsen dan denk ik dat dit alles niet nodig is, want ook met die Catch tank van forge zie je dat er nog steeds aanslag is.
Hmmmm ja tuurlijk zou dat het mooist zijn.. Even je carter en klepdeksel los en alles
schoonmaken.. Echter als je dit niet zelf kan.. Of de ruimte niet heb

En je het dus moet laten doen kost dat wel weer een stuk meer!
Maar wat ik nu al een paar pagina's probeer aan te geven.
Is dat er volgens mij dus wel een 100% oplossing is.
ZORGEN DAT JE GEEN!!! Carter ontluchting meer via je inlaat laten gaan
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Vandaag had ik het nog met iemand bij ons op het werk over het schoonmaken van de kleppendeksel en de inlaat, de kleppen deksel zei die dus de motor een goede flush en goed na spoelen en het olie filter onder in de carter even een nieuwe plaatsen, alleen de inlaat dat word een klein probleempje want dat is dus niet 1.2.3. gedaan ,Niet dat ik dat een probleem vind alleen dan zal ik het niet redden in een zaterdag 
En langer als een Zaterdag kan ik mijn auto niet missen, want maandag moet de auto gewoon weer zijn werk doen waar die voor aan genomen is,Toch denk ik dat de enige oplossing die mij een beetje aanstaat of een catch tank van forge en dan nog de motor spoelen om de 30.000km
of de inlaat afdoppen en de olie dampen op vangen in een Catch tank maar dan lijkt het me weer zo dat er niet genoeg gassen in de Catch tank komen om het probleem werkelijk te verhelpen omdat er dan geen 2way systeem is meer dus weet het nog steeds niet
misschien kom ik met een goed idee, zal er vanacht even een nachtje goed over slapen

En langer als een Zaterdag kan ik mijn auto niet missen, want maandag moet de auto gewoon weer zijn werk doen waar die voor aan genomen is,Toch denk ik dat de enige oplossing die mij een beetje aanstaat of een catch tank van forge en dan nog de motor spoelen om de 30.000km
of de inlaat afdoppen en de olie dampen op vangen in een Catch tank maar dan lijkt het me weer zo dat er niet genoeg gassen in de Catch tank komen om het probleem werkelijk te verhelpen omdat er dan geen 2way systeem is meer dus weet het nog steeds niet

Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Dus de uktieme oplossing zou heel simpel met een slang zijn!
Want denk dat die truppel olie opvangen en de rest van de damp onder je auto te dumpen.
Dat die can dan totaal doelloos is.
Het enigste wanneer ik een catch can zou plaatsen..
Is als ik die dan op me uitlaat laat uitkomen.
Om te zorgen dat die dan iets minder olie in me uitlaat gooit.
Want denk dat die truppel olie opvangen en de rest van de damp onder je auto te dumpen.
Dat die can dan totaal doelloos is.
Het enigste wanneer ik een catch can zou plaatsen..
Is als ik die dan op me uitlaat laat uitkomen.
Om te zorgen dat die dan iets minder olie in me uitlaat gooit.
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: [MK V] Oil Catch Tank
En tonnie nog een idee opgedaan? We zijn nu 2 nachten verder LOL
Hier nog een filmpje van een uitlaat vacuum systeem.
http://www.youtube.com/watch?v=wGrx2rvI ... ata_player
Als dit ook zo goed bij onze motor werkt.
Ga ik dus voor dit systeem.. Al dan niet met catch can ervoor, om de meeste troep uit me uitlaat te houden.
Maar heb liever warmte en troep in me uitlaat.. Dan in me inlaat
Hier nog een filmpje van een uitlaat vacuum systeem.
http://www.youtube.com/watch?v=wGrx2rvI ... ata_player
Als dit ook zo goed bij onze motor werkt.
Ga ik dus voor dit systeem.. Al dan niet met catch can ervoor, om de meeste troep uit me uitlaat te houden.
Maar heb liever warmte en troep in me uitlaat.. Dan in me inlaat

- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Snap wat je bedoeld ziet er perfect uit misschien nog iemand van xt of jd wat die er van vinden
Zolang je het maar na de kat erin zet denk ik dat het weinig kwaad kan
Wie gaat eerst naar jelmer
haha
Zolang je het maar na de kat erin zet denk ik dat het weinig kwaad kan
Wie gaat eerst naar jelmer

Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Tja in mijn ogen ziet het er ook perfect uit..
En al zal je de nippel in je uitlaat helemaal achter alle dempers maken..
Zouden die dus ook niet extra vuil worden..
Is jammer dat de tuners niet een goed geargumenteerd.
Uitleg geven waarom dit wel of juist niet te doen?
Had wel gelezen, dat bij sommige bij bepaalde toeren.
De vacuum niet meer werkt door te veel tegen druk.
Echter denk ik.. Als je de nippel op het eind van je uitlaat doet..
Je geen last heb van tegen druk..
Helaas vind je moeilijk en weinig over dit systeem.. Komt uit de dragrace..
En die gebruiken ook wel electrice pompen voor de carter ontluchting.
En al zal je de nippel in je uitlaat helemaal achter alle dempers maken..
Zouden die dus ook niet extra vuil worden..
Is jammer dat de tuners niet een goed geargumenteerd.
Uitleg geven waarom dit wel of juist niet te doen?
Had wel gelezen, dat bij sommige bij bepaalde toeren.
De vacuum niet meer werkt door te veel tegen druk.
Echter denk ik.. Als je de nippel op het eind van je uitlaat doet..
Je geen last heb van tegen druk..
Helaas vind je moeilijk en weinig over dit systeem.. Komt uit de dragrace..
En die gebruiken ook wel electrice pompen voor de carter ontluchting.
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Ik ben alleen bang als als die olie lang blijft zitten en het word een keertje erg heet door bvb een lang stuk hard te rijden dat je een binnenbrandje krijgt 

Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Hmmm tja zal wel mee vallen denk ik.. Maar dan nog zit er een one way valve op de uitlaat nippel 
Je gooit nu de olie damp langs je turbo je inlaat traject weer in..
Die is ook heet!
Nee mijn isseu zit hem meer in het vacuum verhaal..
En het feid om de hele carter ventielatie van het inlaat traject af te halen.
Wil kouder en schonere lucht je motor in hebben.
En als je een vacuum creeert zou je motor ook makkelijker lopen op hogere toeren.
Omdat de druk in het carter dan minder is..
Of je dit merkt? En hoeveel het scheelt? Zal je op een test bank moeten testen.
Daarom snap ik ook niet dat de tuners deze handschoen niet oppakken.

Je gooit nu de olie damp langs je turbo je inlaat traject weer in..
Die is ook heet!
Nee mijn isseu zit hem meer in het vacuum verhaal..
En het feid om de hele carter ventielatie van het inlaat traject af te halen.
Wil kouder en schonere lucht je motor in hebben.
En als je een vacuum creeert zou je motor ook makkelijker lopen op hogere toeren.
Omdat de druk in het carter dan minder is..
Of je dit merkt? En hoeveel het scheelt? Zal je op een test bank moeten testen.
Daarom snap ik ook niet dat de tuners deze handschoen niet oppakken.
Re: [MK V] Oil Catch Tank
Als jij de handschoen nu bij de tuner brengt willen ze hem misschien best oppakken 
Maar ik zie er niet echt een verdien model in, dus een tuner zal hier niet zelf snel mee aan de slag gaan denk ik. Je zal het dus zelf of met een tuner moeten uitvoeren.

Maar ik zie er niet echt een verdien model in, dus een tuner zal hier niet zelf snel mee aan de slag gaan denk ik. Je zal het dus zelf of met een tuner moeten uitvoeren.
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten