Het spijt me zeer maar ik word echt schijtziek van die Golf, heb hem nog geen 3 maanden maar nu al veel meer gezeik dan m'n BMW E36 320i in 5 jaar tijd.. Rijdt super lekker die golf en het is een snelle en mooie wagen maar al dat gezeik komt me echt m'n strot uit..
Gister rij ik dus vanaf een etentje met de zaak naar huis, motor was goed warm had al eventjes getrapt en reed daarna lekker rustig op de cruise. ESP had ik even uitgezet want dat ingrijpen is vervelend in z'n 1,2 en3. Dus ik rij vanaf een N weg een rotonde af en geef lekker volgas in z'n 2. Bij +- 5000 toeren grijpt de ESP in en daarna valt het gas weg kon geen gas meer geven tot ik doorschakelde naar z'n 3 en toen ging gelijk het EPC lampje branden.
Ik schrok dus gelijk rustig naar z'n 4,5,6 geschakeld en zsm langs de kant gezet na de volgende rotonde ( was geen vluchtstrook of iets in de buurt ). Gelijk maatjes geappt in de geoepsapp van RevWorks die gasten weten veel van auto's en sleutelen ook zelf aan auto's etc.
Na uitleg zei die gewoon rustig naar huis rijden, was gelukkig al bijna thuis, en dan zsm uit laten lezen. Vanmorgen moest ik helaas om 5:20 eruit en 6:00 op werk zijn. Gisteravond gebeurde dit en had al volop zitten googlen en kwam meerdere dingen hier op het forum tegen.
M'n wagen liep trouwens gelijk in noodloop, leek net of ik nog maar met 100 pk rond reed, dus rustig naar huis gereden in ieder geval. Vanmorgen toch even proberen om te starten met de goede hoop dat het gewoon een storing was en dat het weg zou zijn, maar helaas, het motorstoringslampje ging d'r ook nog ff bij branden... zie foto:
https://www.mupload.nl/img/nxcm4boelxctq.jpg
Gelukkig heb ik m'n E36 nog en die stond al 2,5 maand stil, maar dat was starten lopen dus kon gelukkig nog naar werk rijden!!!

De golf staat nu dus netjes thuis heb dus gisteravond sinds de EPC storing misschien 2 km ermee gereden, in noodloopstand, dus dat valt mee. Nou heb ik maandag om 13:00 een afspraak bij EM Services bij Erwin voor m'n PCV die volgens mij lekt aan de symptomen te merken zie m'n voorgaande posts. Dus maandag gaat sowieso m'n PCV vervangen worden voor een Forge PCV Delete Plate en laat gelijk de DV vervangen voor de GFB DV+. (Ja ik had het bij voorbaat al bij m'n onderschrift gezet maar het moet dus nog gebeuren haha)
Nou hoop ik dat die storingen die ik nu heb met m'n PCV of DV te maken hebben. Maar het kan natuurlijk ook iets heel anders zijn. Brandstofpomp(sensor), bobines etc. Ik snap dat ik een pas bij uitlezen achter kom. Maar zouden jullie mij alsjeblieft kunnen helpen mochten jullie ideeën hebben over wat het kan zijn.

Bij voorbaat dank voor de reacties heren!
Met vriendelijke groet,
Jarino