Bij JD geweest pagina 5
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Chris aan je pcv zie je ook helemaal niks of die kapot is ofnie haha,
Maar zal wel niet als de motor niet hard blaast zoals je zei
Weet niet waar je woont maar je kan gratis bij mij die noise pipe buis wel ophalen gebruik deze toch niet,
Maar zal wel niet als de motor niet hard blaast zoals je zei
Weet niet waar je woont maar je kan gratis bij mij die noise pipe buis wel ophalen gebruik deze toch niet,
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Ik woon in zuid limburg .. dat zou wel fijn zijn dan zit ie tenminste weer goed vast ...tonnie024 schreef:Chris aan je pcv zie je ook helemaal niks of die kapot is ofnie haha,
Maar zal wel niet als de motor niet hard blaast zoals je zei
Weet niet waar je woont maar je kan gratis bij mij die noise pipe buis wel ophalen gebruik deze toch niet,

En is die pcv duur of is daar ook een betere versie van te krijgen ? Ik wil nog geen catch tank monteren .. is mij nog beetje duur eerlijk gezecht ..
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Nee wat tonnie ook al zegt... Stuk zal die nu niet wezen.. Anders bad ie namelijk vrij hard lucht uit je olie vuldop geblazen. Zo als ik eerder aangaf.
Echter kan die evenzo goed wel iets intern lekken.. Waardoor die zijn max druk ook niet vast houd.
Maar zal jelf niet heel snel merken..
Is wel meet baar als je een turbo druk meter er tussen zou plaatsen.
Maar goed is dus geen must meer een keuze.. Kwa slang hoef je alleen de oude eraf
En een nieuwe langere erop met een slange klem.
Zie link
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... er=1468694
Maar nogmaals geen must meer een keus.
Echter kan die evenzo goed wel iets intern lekken.. Waardoor die zijn max druk ook niet vast houd.
Maar zal jelf niet heel snel merken..
Is wel meet baar als je een turbo druk meter er tussen zou plaatsen.
Maar goed is dus geen must meer een keuze.. Kwa slang hoef je alleen de oude eraf
En een nieuwe langere erop met een slange klem.
Zie link
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... er=1468694
Maar nogmaals geen must meer een keus.
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Ok dan zal ik dat eens proberen als die nou weer gewoon goed rijd dan denk ik volgende week ofzo .. dan haal ik de slang eraf en dop ik de inlaat af en rij gewoon eens een rondje voor te kijken of er verschil in zit .. als er namelijk idd een klein inwendig lek zit ofzo dan zou de turbodruk iets hoger zijn (als origineel weer ) als ik dat omga door de inlaat af te sluiten..
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Je kan je pcv heel makkelijk en snel testen,koppel die geribbelde buis tussen pcv en inlaatspruitstuk aan de spruitstukkant los en blaas hierop,kan je hier lucht inblazen is die stuk.
Als die goed is kan je er niks inblazen.
greetz
Als die goed is kan je er niks inblazen.
greetz
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
he bedankt dat is een goede tip ! zal ik morgen nog eens ff de afdek kap eraf halen want had die er weer op gezet .. en eens testen .. Is ook eigenlijk logisch wat je zegt de druk uit de inlaat mag niet het blok in dus als daar lucht door gaat dan is die RIP .. duidelijkjarno1979 schreef:Je kan je pcv heel makkelijk en snel testen,koppel die geribbelde buis tussen pcv en inlaatspruitstuk aan de spruitstukkant los en blaas hierop,kan je hier lucht inblazen is die stuk.
Als die goed is kan je er niks inblazen.
greetz

- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Die tip heb ik ook gekregen van deze jongeman
Nooit getest gehad haha omdat ik zeker was dat die kapot was deze zal ik toch een keer moeten onthouden ! (Y)

Nooit getest gehad haha omdat ik zeker was dat die kapot was deze zal ik toch een keer moeten onthouden ! (Y)
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
ja idd zeer goeie tip
denk ga het zowiezo morgen testen dan die kap er maar weer af ( ben altijd bang dat ik hem kapot trek
) mja heb hem vandaag ingevet dus zou beter moeten gaan morgen .. Wil het toch weten . wil namelijk wel de volle 200 originele paarden eruit halen want die had die zowiezo al niet meer voor 100% had ik het gevoel .. nja we zullen zien morgen .. 



- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Ik had eens hiernaar gekeken en die laatste is het kortste in de buurt maar toch nog 60 km .. is net beetje ver als je reperatie zou hebben wat langer duurt ben je altijd zo ver op en neer het rijden .. mja toch bedankt voor de moeite !wehoo schreef:Effe beperkt vanuit de ipad.
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... chnis.html
http://www.clubmg.de/scene/VW-Club%20Links.htm
http://www.rueddel-motorsport.de/
http://www.turboperformance-ulm.de/ zoek filiaal in NRW.

- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Als je die buis wilt hebben woon zelf in nijmegen dus stuur maar een pm of je wilt of niet
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Het vermogen is voor 90 % weer terug
Maar heb het gevoel dat er nog altijd iets niet helemaal klopt aan de auto .. pcv was ok die heb ik nog getest vandaag er ging geen lucht door .. diventervalve is nieuw nu en dat maakt al een heel verschil ! Is er meschien nog iets wat ik meschien gemist heb ?

- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Ik zal even keer uitlezen voor de zekerheid dat kan nooit geen kwaad
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
oh ja hij is al uitglezen hij had 2 fouten een keer dat de druk te hoog was geweest of zoiets en luchtmassameter .. die zijn verwijderd en niet meer terug gekomen naar de testrit .. Ik laat het dinsdag nog eens uitlezen en kijken of er iets is terug gekomen van de fouten .. maar de monteur zij dat die van de luchtmassa meter bijv ook kon komen omdat de auto zonder afdek kap op de moter op contact is worden gezet .. mja moet ik effe afwachten wat er dinsdag van terug is gekomen ,.
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Yep monteur kan gelijk hebben als jij je motor kap eraf heb en dan je contact weer aan is je lmm niet aangesloten..Dus een storing!
Inderdaad kijk het ff aan tot dinsdag.. De rest wat je aan het vermogen zou missen.. Is denk ik meer tussen je oren..
Je zou die truc met je pcv kunnen proberen.. Maar betwijfel of het merkbaar scheelt.
Zelfde geld om je noise pipe te delete.. Volgens tonnie scheelt dat wel iets!
Ik heb de spullen wel liggen al.. ( van tonnie ) echter nog niet geplaatst.
Inderdaad kijk het ff aan tot dinsdag.. De rest wat je aan het vermogen zou missen.. Is denk ik meer tussen je oren..
Je zou die truc met je pcv kunnen proberen.. Maar betwijfel of het merkbaar scheelt.
Zelfde geld om je noise pipe te delete.. Volgens tonnie scheelt dat wel iets!
Ik heb de spullen wel liggen al.. ( van tonnie ) echter nog niet geplaatst.
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Ik had toen overdruk of onderdruk turbo druk fout melding Toen mijn pcv kapot was
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
oh ok .. ja ik had ook al effe gezocht het schijnt ook dat je magneetventiel N75 wat de druk achter de turbo begrensd op een bepaalde waarde kapot kan zijn bij die fout melding dan , mja even afwachten of de foutmelding nog terug komt ..
en ja het kan best tussen mijn oren zitten maar het vermogen van mijn auto klopte van het begin al niet helemaal naar mijn mening .. heb nu ook de aral 102 erin maar nog geen verschil . heb in originele golfjes gereden die waren toch echt anders dan mijne .. ik krijg er zelfs op nat wegdek in de derde versnelling geen wielspin .. meschien rare manier om trekkracht te meten maar als bij een auto in zn 3 de wielen doordraaien bij het overschakelen en bij de ander met geen mogelijkheid dan is er toch een verschil in trekkracht en het was bij die andere niet het geval van kale banden of slecht wegdek ofzo ..
Maar meschien ga ik hem volgende maand een op de vermogensbank zetten als ik alles in orde heb .. dan kan ik het controleren of alle 200 paarden er nog zijn en of er in die paar jaar er een paar ontsnapt zijn
en ja het kan best tussen mijn oren zitten maar het vermogen van mijn auto klopte van het begin al niet helemaal naar mijn mening .. heb nu ook de aral 102 erin maar nog geen verschil . heb in originele golfjes gereden die waren toch echt anders dan mijne .. ik krijg er zelfs op nat wegdek in de derde versnelling geen wielspin .. meschien rare manier om trekkracht te meten maar als bij een auto in zn 3 de wielen doordraaien bij het overschakelen en bij de ander met geen mogelijkheid dan is er toch een verschil in trekkracht en het was bij die andere niet het geval van kale banden of slecht wegdek ofzo ..
Maar meschien ga ik hem volgende maand een op de vermogensbank zetten als ik alles in orde heb .. dan kan ik het controleren of alle 200 paarden er nog zijn en of er in die paar jaar er een paar ontsnapt zijn

-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Als je dan toch op die bank gaat.. Test hem dan ook eens met je inlaatspruitstuk afgedopt..
En je pcv dus gewoon even los( kan totaal geen kwaad )
Naar alle waarschijnlijkheid houd ie je turbo druk dan stabieler en iets hoger.
En je pcv dus gewoon even los( kan totaal geen kwaad )
Naar alle waarschijnlijkheid houd ie je turbo druk dan stabieler en iets hoger.
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Test bank zal die wielspin niet terug geven haha
Wat dacht je van cheap bandjes daar mee heb je ook wielspin in de 3
Misschien een kleine anabole kuur ? Of een chip op maat ?
Wat dacht je van cheap bandjes daar mee heb je ook wielspin in de 3
Misschien een kleine anabole kuur ? Of een chip op maat ?
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Nee de bank zal geen wiel spin terug geven.. Maar je wel laten zien.
In hoevere de vermogen die hij mist.
Echt of tussen zijn oren zit.
En wat ik zei kan je mooi die pcv testen.. Wat die voor verliezen geeft.
Elke manier van catch can (of open ventielatie) is beter dan orgineel pcv.
In mijn ogen
In hoevere de vermogen die hij mist.
Echt of tussen zijn oren zit.
En wat ik zei kan je mooi die pcv testen.. Wat die voor verliezen geeft.
Elke manier van catch can (of open ventielatie) is beter dan orgineel pcv.
In mijn ogen
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
ja daar hebben julie allebei recht in maar het is wel idd dan te zien of hij wel echt 200 pk heeft .. is ook lastig in te schatten hoe 200 pk precies aanvoelen .. maar ik zal het zeker eens laten testen . en ja het klinkt idd raar maar het is toch een beetje een indicatie hoe krachtig de moter is dan ben ik meschien beetje raar dat ik dat merk aan hoe snel een auto het rubber van de banden afhaald met doorschakelen



Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Weet niet hoe jij rijd maar zo heb ik het nog nooit getest;)
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
jarno1979 schreef:Weet niet hoe jij rijd maar zo heb ik het nog nooit getest;)


andere mensen testen hun auto door te kijken hoe snel die is en ik ken mensen hier die iedere zondag om 5 uur opstaan alleen om plankgas over de duitse autobahn te scheuren .. omdat dan vrijwel geen verkeer is .. zo zijn er verschillen


- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
ik vind de 2.3.4. leuk
Meesten mensen trekken vol op dan rijden wij sportief weg en dan zitten ze al in de 3/4 en dan rijd je met je gti nog in de 2 en dan even los trekken de 2.3.4. Blijft leuk!
Meesten mensen trekken vol op dan rijden wij sportief weg en dan zitten ze al in de 3/4 en dan rijd je met je gti nog in de 2 en dan even los trekken de 2.3.4. Blijft leuk!
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
JUIST !tonnie024 schreef:ik vind de 2.3.4. leuk
Meesten mensen trekken vol op dan rijden wij sportief weg en dan zitten ze al in de 3/4 en dan rijd je met je gti nog in de 2 en dan even los trekken de 2.3.4. Blijft leuk!



- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: ketting & spanner vervangen & GEEN VERMOGEN MEER!
Boep!
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten