Koud start ratelend geluid 2sec
Koud start ratelend geluid 2sec
Beste,ik denk dat mijn oliezeef is verstopt ,er is niet genoeg druk denk ik! de olie bij de nokkenas komt niet snel genoeg naar daar bij een koud start en gevolg dat hij gaat ratelen bij koud start klopt dit en wat moet je allemaal vervangen oliepomp+ nokkenasversteller+spanner een hele kit?? Of klopt dit niet ik hoor het graag van de kenners danku !
mk5 gti dsg, dvx stage2 279.9pk 413nm koppel.. opties: carbon air intake , cts catles downpipe dsg remap dq250
Re: Koud start ratelend geluid 2sec
Geen meter meer mee rijden en hopen dat het kwaad al niet geschied is, de ratel is je kettingspanner die niet meer bij kan benen. Zolang hij nog loopt kom je misschien nog weg met een ketting revisie elke keer starten is Russische roulette! Als er een tandje verspringt gaan je kleppen tegen de zuigers.
Weet niet of dat bij een V ook zo is maar bij een VI is dit vaak de realiteit.
Weet niet of dat bij een V ook zo is maar bij een VI is dit vaak de realiteit.
Re: Koud start ratelend geluid 2sec
Golf 5 heeft een distributieriem ik bedoel de ketting bij de nokkenas en spanner bestuurderskant groetjes wie weet de symptomen van oliepomp en verstopte oliezeef want is wel raar dat bij de bestuurderskant bij de nokkenassen een ratel is bij koud start hoe kan dit door de oliezeef die verstopt is of oliepomp helppp de oorzakrn aub wrm dat de kerting rateld bij koud start heeft zowizo iets te maken met oliedruk of iets help dankuLouisTfsi schreef:Geen meter meer mee rijden en hopen dat het kwaad al niet geschied is, de ratel is je kettingspanner die niet meer bij kan benen. Zolang hij nog loopt kom je misschien nog weg met een ketting revisie elke keer starten is Russische roulette! Als er een tandje verspringt gaan je kleppen tegen de zuigers.
Weet niet of dat bij een V ook zo is maar bij een VI is dit vaak de realiteit.
mk5 gti dsg, dvx stage2 279.9pk 413nm koppel.. opties: carbon air intake , cts catles downpipe dsg remap dq250
Re: Koud start ratelend geluid 2sec
Je bent wel erg wanhopig, wat een aparte manier van typen heb jij. Die ratel is je nokkenas kettingspanner. Inderdaad geen meter meer mee rijden en laten vervangen. Maar die mk5jes ratelen toch wel als een diesel als je start. Als je oliezeef vol zit dan krijg je ook een melding dat je oliedruk niet goed is. Ook dan niet meer rijden. Je kan je carterpan eraf halen en kijken of die verstopt is. Dan heb je dat ook gehad.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
Re: Koud start ratelend geluid 2sec
merci voor u antwoord. Ik heb hier een rotte gsm met een stuk scherm daarom haha. Ik heb al 10 000 km gereden met de ratel, is dat erg? Het is enkel op een koude start smorgens en op sommige dagen doet hij het niet dus ik hoop dat ik geen motorschade heb. Ik heb de 15de een afspraak bij volkswagen dealer (mod). Ik hoop dat het dan weg is na alles te hebben vervangen. Duur grapje die nokkenasversteller 450 euro plus 600 werkuren en btw klein materiaal en spanner behuizing totaal 1480.Pfff hoe kan je het laten controleren als hij motorschade heeft door dat ik te lang mee heb doorgereden ??ferry schreef:Je bent wel erg wanhopig, wat een aparte manier van typen heb jij. Die ratel is je nokkenas kettingspanner. Inderdaad geen meter meer mee rijden en laten vervangen. Maar die mk5jes ratelen toch wel als een diesel als je start. Als je oliezeef vol zit dan krijg je ook een melding dat je oliedruk niet goed is. Ook dan niet meer rijden. Je kan je carterpan eraf halen en kijken of die verstopt is. Dan heb je dat ook gehad.
Mod change: Interpunctie aangebracht, probeer volgende keer je probleem iets duidelijker te omschrijven.

mk5 gti dsg, dvx stage2 279.9pk 413nm koppel.. opties: carbon air intake , cts catles downpipe dsg remap dq250
- MK5benGTI
- Berichten: 1209
- Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
- Type auto: Golf MK 5 GTI
- Locatie: Leeuwarden
Re: Koud start ratelend geluid 2sec
Je hebt hetzelfde probleem als wat ik op dit moment heb. Verschil is wel dat ik er direct mee naar de garage ben gegaan en ik ook voor hetzelfde bedrag aan de beurt ben. Ik heb gelukkig nog een goede troef in handen maar bij zo'n bedrag is het een kwestie van voorover bukken en even op je tanden bijten. Succes!
Re: Koud start ratelend geluid 2sec
Ok bedankt voor de comment wat staat et bij jou om je factuur bij nummers van de onderdelen ik wil eens vergelijkeMK5benGTI schreef:Je hebt hetzelfde probleem als wat ik op dit moment heb. Verschil is wel dat ik er direct mee naar de garage ben gegaan en ik ook voor hetzelfde bedrag aan de beurt ben. Ik heb gelukkig nog een goede troef in handen maar bij zo'n bedrag is het een kwestie van voorover bukken en even op je tanden bijten. Succes!
Of ik de nieuwste behuizing heb of de oude hebjij de nieuwe ?? Mag ik onderdeel nr aub zlsje het weet greetz
mk5 gti dsg, dvx stage2 279.9pk 413nm koppel.. opties: carbon air intake , cts catles downpipe dsg remap dq250
Re: Koud start ratelend geluid 2sec
haha okMk5 gti schreef:merci voor u antwoord. Ik heb hier een rotte gsm met een stuk scherm daarom haha. Ik heb al 10 000 km gereden met de ratel, is dat erg? Het is enkel op een koude start smorgens en op sommige dagen doet hij het niet dus ik hoop dat ik geen motorschade heb. Ik heb de 15de een afspraak bij volkswagen dealer (mod). Ik hoop dat het dan weg is na alles te hebben vervangen. Duur grapje die nokkenasversteller 450 euro plus 600 werkuren en btw klein materiaal en spanner behuizing totaal 1480.Pfff hoe kan je het laten controleren als hij motorschade heeft door dat ik te lang mee heb doorgereden ??ferry schreef:Je bent wel erg wanhopig, wat een aparte manier van typen heb jij. Die ratel is je nokkenas kettingspanner. Inderdaad geen meter meer mee rijden en laten vervangen. Maar die mk5jes ratelen toch wel als een diesel als je start. Als je oliezeef vol zit dan krijg je ook een melding dat je oliedruk niet goed is. Ook dan niet meer rijden. Je kan je carterpan eraf halen en kijken of die verstopt is. Dan heb je dat ook gehad.
Mod change: Interpunctie aangebracht, probeer volgende keer je probleem iets duidelijker te omschrijven.

mk5 gti dsg, dvx stage2 279.9pk 413nm koppel.. opties: carbon air intake , cts catles downpipe dsg remap dq250
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten