Soms Niet starten Golf V GTI

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Dreier
Type auto: Golf GTI EDITION 240

Soms Niet starten Golf V GTI

Bericht door Dreier »

hallo allemaal ,

ik ben Rudy en al enige tijd niet meer actief geweest op het forum , omdat er geen problemen met mijn golf V gti waren tot enige tijd geleden.

Nu heb ik het volgende probleem sinds een maand of 6.
Het gaat om een Golf V Gti Edition 240 met een klasse 3 origineel nieuw geleverd op deze auto uit 2008

Als ik mijn auto wil starten bij koude start dan start hij gewoon.
echter is de auto warm of warm weer dan is het de sleutel om draaien en gebeurt er helemaal niets.( dus ook geen rond draaien van startmotor of iets dergelijks)
Het is dus een elektrisch of contact /alarm /startonderbreker probleem denk ik.

Nu is het zo wanneer het alarm van de auto af is en ik het contact om gedraaid houd en de deur hard dicht gooi dat hij dat spontaan begint met starten,echter werkt dit niet altijd.
Ook gebeurt het wel is dat wanneer je de sleutel voor een langere tijd omgedraaid houd dat hij dan ineens begint te starten.

Omdat er geen lampjes gaan branden en bij uitlezen geen storingen naar voren komen , krijg het vermoeden dat het iets met het contact slot te maken heeft of een relais welke het contact slot aanstuurt maar het rare er aan is dat hij het wel goed doet bij koude start dus als alle onderdelen van de auto koud zijn.
En bij vorst is doet hij het altijd ook als er een stuk mee gereden is .

Het is dus een beetje gissen waar ik het nu moet zoeken omdat hij soms een paar dagen goed doet en dan weer niet.

Herkent iemand dit probleem en kan die wat tips geven om verder te zoeken ?
Gr. Rudy
GOLF V GTI EDITION 240 United Grey, ABT 240 pk/ 305 nm, 240 leder pakket, schuifkanteldak.
MK5GTI08
Type auto: Golf MK5 GTI 08

Re: Soms Niet starten Golf V GTI

Bericht door MK5GTI08 »

Er staan geen storingen in? Zeker weten? Als je contactslot niet goed functioneert moet je er 100% storing op krijgen. Let daarbij op je s-contact. Je kan ook de wagen uitlezen en meetwaardenblok erbij pakken van je contactslot, en dan kijken of de wagen goed reageert op de functies van je sleutel.
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl

Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Dreier
Type auto: Golf GTI EDITION 240

Re: Soms Niet starten Golf V GTI

Bericht door Dreier »

thanks voor de reactie , ik ga daar nog een keer naar kijken
Gr. Rudy
GOLF V GTI EDITION 240 United Grey, ABT 240 pk/ 305 nm, 240 leder pakket, schuifkanteldak.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”