Hey,
Wat me gisteren is opgevallen, dat op mijn bodemplaat wat olie lag. Afkomstig van de Intercoolerdarm.
Kan die kwaad? Ik lees namelijk dat er altijd wat olie uitkomt?
Andere zeggen dichtingen vervangen, en misschien dat mijn turbo de geest aan het geven is.
Grtz
Olie Intercoolerdarm.
- MaartenBielen
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 09 feb 2017, 15:28
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Genk, België
Olie Intercoolerdarm.
*VW Golf 5 GTI 2008, Stage 2 by DVX Performance, 3'' Cattles DownPipe, Full RVS exhaust system by Skytune, Forge twin cooler, CTS turbo air intake, 291.2pk & 449Nm @RON 98
*VW Golf 6 1.6 Tdi 2010, Stage 3 by DVX Performance, Carbonio air intake, 188.8pk & 365Nm


*VW Golf 6 1.6 Tdi 2010, Stage 3 by DVX Performance, Carbonio air intake, 188.8pk & 365Nm


Re: Olie Intercoolerdarm.
Waar je last van hebt is hoogstwaarschijnlijk blow-by .
Olie dampen kunnen zich een weg vinden langs je zuigerveren .
Dit is wel een bekend iets bij de mk5 GTI .
Je kan een oil catch tank monteren op je carter ventilatie .
Maar dan nog verbruik je olie .
Alleen loopt het nu niet meer langs je slangen op je bodemplaat .
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Olie dampen kunnen zich een weg vinden langs je zuigerveren .
Dit is wel een bekend iets bij de mk5 GTI .
Je kan een oil catch tank monteren op je carter ventilatie .
Maar dan nog verbruik je olie .
Alleen loopt het nu niet meer langs je slangen op je bodemplaat .
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- MaartenBielen
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 09 feb 2017, 15:28
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Genk, België
Re: Olie Intercoolerdarm.
Ok bedankt! Die oil catch tank vind ik iets te prijzigst33fie schreef: ↑29 jul 2017, 23:50 Waar je last van hebt is hoogstwaarschijnlijk blow-by .
Olie dampen kunnen zich een weg vinden langs je zuigerveren .
Dit is wel een bekend iets bij de mk5 GTI .
Je kan een oil catch tank monteren op je carter ventilatie .
Maar dan nog verbruik je olie .
Alleen loopt het nu niet meer langs je slangen op je bodemplaat .
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

*VW Golf 5 GTI 2008, Stage 2 by DVX Performance, 3'' Cattles DownPipe, Full RVS exhaust system by Skytune, Forge twin cooler, CTS turbo air intake, 291.2pk & 449Nm @RON 98
*VW Golf 6 1.6 Tdi 2010, Stage 3 by DVX Performance, Carbonio air intake, 188.8pk & 365Nm


*VW Golf 6 1.6 Tdi 2010, Stage 3 by DVX Performance, Carbonio air intake, 188.8pk & 365Nm


Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten