Ik ben Wesley en heb sinds 2 maanden een vw golf 2.0 tdi uit 2005 (duitsland) hij is overgekomen in 2007 naar nederland

Nu heb ik een paar vragen.
1: Ik zou graag willen bellen met mijn rns510 maar als ik op Phone druk gaat het geluid uit! er valt dus niks in te stellen qua telefoon gebeuren moet er een telefoonmodule of bluetooth module in ofzo?
2: Ik heb oude software van de radio weet niet welke maar de navi geeft geen borden weer of hoe hard je ergens mag rijden! Ik wil hem graag update maar ik lees dat je maar tot 1100 kan update want na 1100 trek hij je accu leeg klopt dat? Hoe kan ik het oplossen door een can gateaway te kopen ofzo? en hoeveel kost dat?
3: Ik kan bv op marktplaats een navi update doen naar versie 2013( volgens mij v9) voor 30 euro voor dvd. Is dat aan te raden of is dat illigale rotzooi?
4: als ik setup in houd gedrukt zag ik op youtube dat je dan een heel menu krijg welke versie je heb enz maar als ik dat doe zie ik maar 3 dingen over AM FM en dab

Dit is niet mijn radio maar een foto van internet om te laten zien wat voor nokia oplader bel ding ik bedoel
bedankt alvast voor alle tijd en moeite van iedereen
mvg wesley