Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Zluytr schreef:Even voor de mensen hier die er iets meer ervaring mee hebben... Maar maakt een airintake echt verschil?
Ik zie het bij bijna elke set up, en bij de MK7's zie ik vooral de VWR veel voorbij komen.. maar is dit echt voor het het vermogen? Of meer voor de looks en het geluid?
Want wat ik erg opvang is een verschil in meningen. Zelfs van bepaalde tuners heb ik wel eens gelezen dat ze zeggen dat het een broodje aap verhaal is.
Vraag me af hoe jullie daar over denken.
Ik geloof alleen echt niet dat een gerespecteerd tuner zal zeggen dat een goede intake een broodje aap verhaal is.
Bij Hartog zeiden ze letterlijk:
Luchtfilters zijn allemaal broodje aap verhalen, dat helpt totaal niets bij een standaard/software-getunede auto.
Nou ondanks dat je hier op het forum weinig van hun leest, lijkt Hartog mij toch niet de minste.
Vandaar dat ik het vraag. Voor mij als leek, lijkt de originele filter idd beperkt in ontwerp.
Ride:
A5 Coupe (F5) 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic - Daytona Grey
Hartog is niet de miste idd, maar als dat stukje tekst bij hen afkomstig is slaan ze de plank volledig mis.
Je geeft zelf eigenlijk al antwoord, oem inlaat is beperkt. Meer koude lucht is meer vermogen uiteindelijk, dus vandaar dat je auto ook meer power heeft in de winter dan met 30graden in de zomer.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Best is altijd eerst de mechanische aanpassingen te doen om erna de software te laten schrijven...
Zo haal je het meeste uit je onderdelen.
Het kan natuurlijk, de ECU is zelflerend dus hij kan altijd wel iets meer vermogen gaan leveren omdat hij meer lucht krijgt, maar zo optimaal als de software zal het niet zijn.
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
kurtje schreef: ↑04 okt 2017, 08:25
Best is altijd eerst de mechanische aanpassingen te doen om erna de software te laten schrijven...
Zo haal je het meeste uit je onderdelen.
Het kan natuurlijk, de ECU is zelflerend dus hij kan altijd wel iets meer vermogen gaan leveren omdat hij meer lucht krijgt, maar zo optimaal als de software zal het niet zijn.
Precies dit dus!
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Zluytr schreef: ↑04 okt 2017, 10:03
Dat je hardware als een downpipe pas optimaliseert na de software snap ik.
vroeg me alleen af of er veel te optimaliseren valt aan de lucht toevoer. Ook omdat dit wel eens varieert.
Of ik begrijp je comment verkeerd, of het staat verkeerd geschreven. Maar je past eerst alle hardware aan (downpipe/ intake/ hpfp) en daarna pas de software. Zodoende kan de software perfect afgesteld worden op de nieuwe situatie. Luchttoevoer is goed te optimaliseren. Als er zoveel mogelijk koude lucht gepakt kan worden die vervolgens met een zo goed mogelijk flow naar de turbo kan, kan die optimaal renderen. Daarom kan bijvoorbeeld een hitteschild, die de warmte van de inlaatbuis weg moet houden, ook van belang zijn. Als vervolgens de turbo zonder enige tegendruk (bijvoorbeeld met catloze downpipe)kan ademen win je ook daarmee vermogen, alleen kom je daar de keuring niet mee door.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Downpipe zeker weten laten optimaliseren na installatie. Direct na installatie is het beste als je de katalysator verwijderd of vervangt voor een sportcat.
Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12