discussie over dyno verschillen nummer 800
- NICO!
- Forumeigenaar
- Berichten: 3576
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
- Type auto: BMW iX3
- Locatie: Flevoland
discussie over dyno verschillen nummer 800
Plaats hier je reactie, foto's en filmpjes.
Groeten, Nico
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Napraten 3e GTI+ meeting bij Autoservice van der Velden
Was weer leuk en dat ondanks de regen. Met veel gesproken en weer (zoals altijd) super georganiseerd door het Van der Velden team en Nico. Super bedankt!
Leuk weer al dat geweld op de rollenbank (uitdraaien kan je posten in het rollenbank topic
).
Leuk weer al dat geweld op de rollenbank (uitdraaien kan je posten in het rollenbank topic

Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
- Demon
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 26 feb 2014, 18:21
- Type auto: Golf 7 R Facelift
- Locatie: Belgie
Re: Napraten 3e GTI+ meeting bij Autoservice van der Velden
Leuke dag gehad desondanks het slecht weer. Was een aangename kennismaking Nico.
Verschillende testbank resultaten mogen meemaken.
Wat een teleurgestelde gezichten daar. Geen enkele auto haalde zijn opgegeven waarden stage 1 2 3 etc. met verschillen die opliepen van - 30
tot zelfs - 120 Pk en noch te zwijgen over de Nm's .
Na een vijftal wagens die hun waarden niet haalden dacht ikzelf… deze bank klopt niet.
FOUT!!!!
Deze bank staat perfect afgesteld. Ikzelf had geen afspraak maar waagde me toch aan een run met in het achterhoofd van… nou dan zal mijne hier ook maar rond de 350 PK halen. Niets was minder waar. Exact de zelfde meeting als bij mijn tuner…en ja ik vermeld hem hier nogmaals BR-Performance. Namelijk 380 PK en 506 NM. Zowel de grafieken van van der Velden als die van BR-Performance leken net op een copy en past.
Is dit toeval ? 10 voorgaande (teleurstellende) runs en enkel de mijne niet. Ik denk dat er veel Harry Potter figuren rondlopen die wat al te graag met cijfertjes toveren. Vandaag heb ik het zelf in levende lijven mogen ondervinden. Uiteraard was ik 1 van de weinige die met een big smile rondliep.
Conclusie: @ van der Velden. Top kerels daar..weten wat ze doen..werken correct zoals het hoort. Laat de rest maar bla bla van ja maar die rollen van hun testbank slippen door…luchtkoeling…etc klopt niet. Vandaag is het tegendeel bewezen met 1 stomme Belg en zijn R.
Jullie zien me na nieuwjaar terug voor nog een run na de plaatsing van mijn TTE 470 turbo zoals afgesproken.En uiteraard met mijn uitdraai van mijn tuner. Zal wel weer een copy past zijn.
Grtjs Demon

Wat een teleurgestelde gezichten daar. Geen enkele auto haalde zijn opgegeven waarden stage 1 2 3 etc. met verschillen die opliepen van - 30
tot zelfs - 120 Pk en noch te zwijgen over de Nm's .

FOUT!!!!
Deze bank staat perfect afgesteld. Ikzelf had geen afspraak maar waagde me toch aan een run met in het achterhoofd van… nou dan zal mijne hier ook maar rond de 350 PK halen. Niets was minder waar. Exact de zelfde meeting als bij mijn tuner…en ja ik vermeld hem hier nogmaals BR-Performance. Namelijk 380 PK en 506 NM. Zowel de grafieken van van der Velden als die van BR-Performance leken net op een copy en past.

Is dit toeval ? 10 voorgaande (teleurstellende) runs en enkel de mijne niet. Ik denk dat er veel Harry Potter figuren rondlopen die wat al te graag met cijfertjes toveren. Vandaag heb ik het zelf in levende lijven mogen ondervinden. Uiteraard was ik 1 van de weinige die met een big smile rondliep.
Conclusie: @ van der Velden. Top kerels daar..weten wat ze doen..werken correct zoals het hoort. Laat de rest maar bla bla van ja maar die rollen van hun testbank slippen door…luchtkoeling…etc klopt niet. Vandaag is het tegendeel bewezen met 1 stomme Belg en zijn R.

Jullie zien me na nieuwjaar terug voor nog een run na de plaatsing van mijn TTE 470 turbo zoals afgesproken.En uiteraard met mijn uitdraai van mijn tuner. Zal wel weer een copy past zijn.

Grtjs Demon
Re: Napraten 3e GTI+ meeting bij Autoservice van der Velden



Ben heel benieuwd naar het laatste bericht.
Ride:
A5 Coupe (F5) 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic - Daytona Grey
Daily:
’18 T-Roc 1.5 TSI DSG Sport - Indium Grey
A5 Coupe (F5) 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic - Daytona Grey
Daily:
’18 T-Roc 1.5 TSI DSG Sport - Indium Grey
Re: Napraten 3e GTI+ meeting bij Autoservice van der Velden
Hmm, raar. Ik had vandaag zelfs meer PK als verwacht.Demon schreef: ↑07 okt 2017, 21:18 Leuke dag gehad desondanks het slecht weer. Was een aangename kennismaking Nico.Verschillende testbank resultaten mogen meemaken.
Wat een teleurgestelde gezichten daar. Geen enkele auto haalde zijn opgegeven waarden stage 1 2 3 etc. met verschillen die opliepen van - 30
tot zelfs - 120 Pk en noch te zwijgen over de Nm's .Na een vijftal wagens die hun waarden niet haalden dacht ikzelf… deze bank klopt niet.
FOUT!!!!
Deze bank staat perfect afgesteld. Ikzelf had geen afspraak maar waagde me toch aan een run met in het achterhoofd van… nou dan zal mijne hier ook maar rond de 350 PK halen. Niets was minder waar. Exact de zelfde meeting als bij mijn tuner…en ja ik vermeld hem hier nogmaals BR-Performance. Namelijk 380 PK en 506 NM. Zowel de grafieken van van der Velden als die van BR-Performance leken net op een copy en past.![]()
Is dit toeval ? 10 voorgaande (teleurstellende) runs en enkel de mijne niet. Ik denk dat er veel Harry Potter figuren rondlopen die wat al te graag met cijfertjes toveren. Vandaag heb ik het zelf in levende lijven mogen ondervinden. Uiteraard was ik 1 van de weinige die met een big smile rondliep.
Conclusie: @ van der Velden. Top kerels daar..weten wat ze doen..werken correct zoals het hoort. Laat de rest maar bla bla van ja maar die rollen van hun testbank slippen door…luchtkoeling…etc klopt niet. Vandaag is het tegendeel bewezen met 1 stomme Belg en zijn R.![]()
Jullie zien me na nieuwjaar terug voor nog een run na de plaatsing van mijn TTE 470 turbo zoals afgesproken.En uiteraard met mijn uitdraai van mijn tuner. Zal wel weer een copy past zijn.![]()
Grtjs Demon

- Demon
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 26 feb 2014, 18:21
- Type auto: Golf 7 R Facelift
- Locatie: Belgie
Re: Napraten 3e GTI+ meeting bij Autoservice van der Velden
@Bert.be
Klopt jij kwam na mij. Jouw wagen werd wel onder handen genomen door de heren van Rica.
En de mijne door de heren van Br-performance.
Wij beide waren inderdaad de enigen met een smile op ons gezicht.Toeval ? NEEN !!!!
Klopt jij kwam na mij. Jouw wagen werd wel onder handen genomen door de heren van Rica.

Wij beide waren inderdaad de enigen met een smile op ons gezicht.Toeval ? NEEN !!!!
Re: Napraten 3e GTI+ meeting bij Autoservice van der Velden
Dit was vorig jaar ook al een discussiepunt, die wat mij betreft steeds duidelijker word. Krijg de laatste tijd ook zeer veel twijfels als van een bepaalde tuner op FB grafieken voorbij komen. Maar ja, alles voor de cijfers/marketing en uiteindelijk verkoop.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
- bluetiger
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
- Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
- Locatie: Lansingerland
Re: Napraten 3e GTI+ meeting bij Autoservice van der Velden
Was er helaas niet bij, moest wat stormschade aan een huis verhelpen wat meer prio had. Volgend jaar weer!
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
- JeroenGTIed35
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
- Type auto: GTI ed 35
Re: Napraten 3e GTI+ meeting bij Autoservice van der Velden
Ik was er niet bij. Maar het lijkt me wel interessant om te weten wie die tuners dan zijn.
Zijn het het die Facebook buinhaze die voor 259 euro alle merken doen of is het ook de gevestigde orde?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zijn het het die Facebook buinhaze die voor 259 euro alle merken doen of is het ook de gevestigde orde?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Demon
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 26 feb 2014, 18:21
- Type auto: Golf 7 R Facelift
- Locatie: Belgie
Re: Napraten 3e GTI+ meeting bij Autoservice van der Velden
@FGT
Je slaagt de nagel op zijn kop.Cijfers, marketing en verkoop.
En niet te vergeten die die enkel willen geloven wat ze willen.
@JeroenGTIed35
Niet de Facebook buinhaze die voor 259 euro alle merken doen maar jammer genoeg de gevestigde orde. Spijtig dat er gisteren niet meerdere aanwezig waren van de gevestigde orde. Ik lees hier of ook op de gerenommeerde Facebook pagina' regelmatig van. Een Clubsport, Cupra of een R die naar stage 2 gaan reacties van… nou daar komt zeker een 4 voor. Ja lachen man…vooral die naïeve comments die er op volgen.
Grtjs Demon
Je slaagt de nagel op zijn kop.Cijfers, marketing en verkoop.

@JeroenGTIed35
Niet de Facebook buinhaze die voor 259 euro alle merken doen maar jammer genoeg de gevestigde orde. Spijtig dat er gisteren niet meerdere aanwezig waren van de gevestigde orde. Ik lees hier of ook op de gerenommeerde Facebook pagina' regelmatig van. Een Clubsport, Cupra of een R die naar stage 2 gaan reacties van… nou daar komt zeker een 4 voor. Ja lachen man…vooral die naïeve comments die er op volgen.
Grtjs Demon
Re: Napraten 3e GTI+ meeting bij Autoservice van der Velden
Vooral het gevalletje: “ voor de laatste run doen we 10% bio-ethanol erin en dan drukken we de grafiek af. Heb je toch mooi 10-15 pk meer(op dat moment). Maar wel de rest van het jaar pochen met die 10-15 pk extra.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
- JeroenGTIed35
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
- Type auto: GTI ed 35
Re: Napraten 3e GTI+ meeting bij Autoservice van der Velden
Met mijn huidige auto heb ik het nog niet gedaan.Demon schreef:@FGT
Je slaagt de nagel op zijn kop.Cijfers, marketing en verkoop.En niet te vergeten die die enkel willen geloven wat ze willen.
@JeroenGTIed35
Niet de Facebook buinhaze die voor 259 euro alle merken doen maar jammer genoeg de gevestigde orde. Spijtig dat er gisteren niet meerdere aanwezig waren van de gevestigde orde. Ik lees hier of ook op de gerenommeerde Facebook pagina' regelmatig van. Een Clubsport, Cupra of een R die naar stage 2 gaan reacties van… nou daar komt zeker een 4 voor. Ja lachen man…vooral die naïeve comments die er op volgen.
Grtjs Demon
Maar met mijn vorige 5 1.4tsi 170pk. (Standaard) en rond de 220pk wel.
Met deze heb ik toen 2 jaar met de tunning gereden. En is toen in neunen op de bank geweest voor controle. Kwam Op het zelfde uit.
Over een jaar doe ik het weer.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Famous1303
- Berichten: 1115
- Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
- Type auto: Polo AW GTI
- Locatie: Gelderland
Re: Napraten 3e GTI+ meeting bij Autoservice van der Velden
Namen mogen dan ook wel genoemd worden van mij..
Vind het altijd jammer dat er zoveel gepocht wordt met waardes. Je houd je klant voor de gek die er vroeg of laat toch wel achterkomt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Vind het altijd jammer dat er zoveel gepocht wordt met waardes. Je houd je klant voor de gek die er vroeg of laat toch wel achterkomt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

- Demon
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 26 feb 2014, 18:21
- Type auto: Golf 7 R Facelift
- Locatie: Belgie
Re: Napraten 3e GTI+ meeting bij Autoservice van der Velden
Gepocht gaat er altijd worden. Als die mensen dat ok vinden is dat voor mij prima. Wat mij mij wel stoort is dat er verschillende mensen zijn die hier op dit forum postjes neerpennen zoals bv.… naar Br-Performance moet je zeker niet gaan want die geeft minder dan 300 Pk voor een Golf GtI stage 2. Of die gene die de testbank van van der Velden in twijfel trekken omdat ze hun voorgaande veel te optimistische resultaten niet halen op deze testbank.
Nog een mooi voorbeeld die hier onlangs gepost werd.
Re: 7 oktober: 3e GTI+ meeting Van der Velden Zoetermeer
Meld dit bericht
Bericht door Jeffrey026 » 03 okt 2017, 13:46
bluetiger schreef: ↑03 okt 2017, 12:23
Deze bank geeft wel wat minder vermogen weer dan bij JD, voornamelijk door een mindere koeling en wat meer slip van de rollers.
FOUT!!!! DEZE BANK STAAT CORRECT AFGESTELD !!! BEWIJS WERD GISTEREN GELEVERD MET DE NODIGE GRAFIEKEN !!!
Bedankt! aan zo'n antwoord heb ik wat.
Dan hou ik het rollen bij JD mocht ik in de toekomst dingen gaan veranderen dan zit jd voor mij op gunstige afstand.
Ik trek niet in twijfel dat er meerdere goede tuners zijn, maar dat er wel verschillende banken te optimistisch afgesteld staan al dan niet met opzet.
Grtjs Demon
Nog een mooi voorbeeld die hier onlangs gepost werd.
Re: 7 oktober: 3e GTI+ meeting Van der Velden Zoetermeer
Meld dit bericht
Bericht door Jeffrey026 » 03 okt 2017, 13:46
bluetiger schreef: ↑03 okt 2017, 12:23
Deze bank geeft wel wat minder vermogen weer dan bij JD, voornamelijk door een mindere koeling en wat meer slip van de rollers.
FOUT!!!! DEZE BANK STAAT CORRECT AFGESTELD !!! BEWIJS WERD GISTEREN GELEVERD MET DE NODIGE GRAFIEKEN !!!
Bedankt! aan zo'n antwoord heb ik wat.
Dan hou ik het rollen bij JD mocht ik in de toekomst dingen gaan veranderen dan zit jd voor mij op gunstige afstand.
Ik trek niet in twijfel dat er meerdere goede tuners zijn, maar dat er wel verschillende banken te optimistisch afgesteld staan al dan niet met opzet.
Grtjs Demon
- MK6 Jt-Head GTI
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 12 jun 2016, 14:21
- Type auto: Golf MK7 GTI CS
Re: Napraten 3e GTI+ meeting bij Autoservice van der Velden
Over wat jou stoort... dat was ik / of een van degene die negatief over BR performance praatte je mag tenslotte je mening geven op een forum toch met een beetje onderbouwing erbij moet dat wel lukken, echter betreft dit BR Peformance in NL was en niet in Belgie, misschien zit daar onderling verschil in?Demon schreef: ↑08 okt 2017, 16:37 Gepocht gaat er altijd worden. Als die mensen dat ok vinden is dat voor mij prima. Wat mij mij wel stoort is dat er verschillende mensen zijn die hier op dit forum postjes neerpennen zoals bv.… naar Br-Performance moet je zeker niet gaan want die geeft minder dan 300 Pk voor een Golf GtI stage 2. Of die gene die de testbank van van der Velden in twijfel trekken omdat ze hun voorgaande veel te optimistische resultaten niet halen op deze testbank.
Nog een mooi voorbeeld die hier onlangs gepost werd.
Ik vond het namelijk raar dat ik de opmerking van hun kreeg dat stage 2 niet de moeite voor mij is omdat ik al stage 1 had met 260 pk en ze er niet veel meer gingen uithalen? Was voor mij meer dan genoeg reden om elders stage 2 toe te passen en dat was duidelijk te merken het verschil tussen stage 1 & 2.
Verschil zul je altijd wel hebben ook al zijn het precies dezelfde banken die rekenen met dezelfde parameters...
De buiten temp, staat van de auto, brandstof etc, deze factoren tellen grotendeels ook mee!
Ik wilde er gister ook bij zijn, want ik ben zelf ook benieuwd natuurlijk wat die van mij op een andere bank doet!
Volgend jaar ben ik er zeker bij!
Groeten Joey
Huifige wagen : MK7 GTI CS TTE535 powered
Vorige wagens;
MK7.5 R 400pk & 510nm
BMW 330e 449pk & 760nm
1970 Boss Mustang 302 350pk & 400nm
BMW M4 540pk & 720NM
MK6 GTI 315pk & 450nm

Vorige wagens;
MK7.5 R 400pk & 510nm
BMW 330e 449pk & 760nm
1970 Boss Mustang 302 350pk & 400nm
BMW M4 540pk & 720NM
MK6 GTI 315pk & 450nm
- Demon
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 26 feb 2014, 18:21
- Type auto: Golf 7 R Facelift
- Locatie: Belgie
Re: Napraten 3e GTI+ meeting bij Autoservice van der Velden
Hey Joey
Het zijn namelijk niet de zelfde banken. Betreffende wat ze zeiden dat het de moeite niet was om naar stage 2 te gaan daar kan ik je in volgen.
Ik zou daar ook niet met gediend zijn. Aan de temperatuur zal het gisteren zeker niet gelegen hebben. Koud regen ong. 13 graden en de poort volledig open. Tenslotte schrijf ik hier ook maar neer wat ik gisteren gezien en ervaren heb. Als er meerdere runs zijn geweest met verschillende wagens aangepast door de zelfde tuner buiten die van mij en die van Bert.de die hun waarden bijlange na niet haalden en zelfs slecht afgesteld waren zoals de inlaatlucht en de ontsteking wat te zien was op die grafieken,dan is het toch logisch dat dit mag vermeld worden op het forum.
Tenslotte gaat het hier toch om het napraten. Mijn bedoeling is hier zeker niet om iemand aan te vallen of dergelijke.
Ik vind het heel jammer dat je er gisteren niet was anders zou je een heel andere visie hebben over heel dit toedoen.
En ja graag volgend jaar erbij zijn en de rest ook.
Grtjs Demon
Het zijn namelijk niet de zelfde banken. Betreffende wat ze zeiden dat het de moeite niet was om naar stage 2 te gaan daar kan ik je in volgen.
Ik zou daar ook niet met gediend zijn. Aan de temperatuur zal het gisteren zeker niet gelegen hebben. Koud regen ong. 13 graden en de poort volledig open. Tenslotte schrijf ik hier ook maar neer wat ik gisteren gezien en ervaren heb. Als er meerdere runs zijn geweest met verschillende wagens aangepast door de zelfde tuner buiten die van mij en die van Bert.de die hun waarden bijlange na niet haalden en zelfs slecht afgesteld waren zoals de inlaatlucht en de ontsteking wat te zien was op die grafieken,dan is het toch logisch dat dit mag vermeld worden op het forum.
Tenslotte gaat het hier toch om het napraten. Mijn bedoeling is hier zeker niet om iemand aan te vallen of dergelijke.
Ik vind het heel jammer dat je er gisteren niet was anders zou je een heel andere visie hebben over heel dit toedoen.
En ja graag volgend jaar erbij zijn en de rest ook.

Grtjs Demon
- Famous1303
- Berichten: 1115
- Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
- Type auto: Polo AW GTI
- Locatie: Gelderland
Re: Napraten 3e GTI+ meeting bij Autoservice van der Velden
Over BR Nederland lees je inderdaad slechte ervaringen, BR Belgie eigenlijk helemaal niet.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

- theo
- Global Moderator
- Berichten: 920
- Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
- Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
- Locatie: Gelderland
Re: Napraten 3e GTI+ meeting bij Autoservice van der Velden
Ik heb liever 20 pk en 50 Nm minder waarbij de top in een breed en bruikbaar toerengebied ligt dan dat je een vermogensband heb van 100 rpm ergens helemaal aan het eind.... De auto met mindere waarden is dan toch echt wel sneller.
Maar.... zijn er nog foto's gemaakt voor de thuisblijvers?
Maar.... zijn er nog foto's gemaakt voor de thuisblijvers?
Re: Napraten 3e GTI+ meeting bij Autoservice van der Velden
Ook voor de eerste keer op de bank.met mijn GTI performance.Stage 1
Zou (oktaan 98) ca.305 hp bij 440nm moeten zijn.
Kwam tot 296hp. bij 385nm.Met name die NM.vielen wat tegen.
Daar bij stond iedereen te trillen en tuteren met z'n oren van een heel harde donkere sound.
Snapte hier ook niet veel van tot ik mijn auto startte en meteen het idee had dat er geen uitlaat meer onder zat
Bleek de bevestigingbus van mijn tussenpijp verschoven te zijn en zodoende hing het voorste gedeelte los .
Haha heb ik weer,weet niet precies wat dit doet aan de meting.
Onze Belgische vriend met zijn mooie Golf7.5 R had idd. een exact mooie waarde.
Zou (oktaan 98) ca.305 hp bij 440nm moeten zijn.
Kwam tot 296hp. bij 385nm.Met name die NM.vielen wat tegen.
Daar bij stond iedereen te trillen en tuteren met z'n oren van een heel harde donkere sound.
Snapte hier ook niet veel van tot ik mijn auto startte en meteen het idee had dat er geen uitlaat meer onder zat

Bleek de bevestigingbus van mijn tussenpijp verschoven te zijn en zodoende hing het voorste gedeelte los .
Haha heb ik weer,weet niet precies wat dit doet aan de meting.
Onze Belgische vriend met zijn mooie Golf7.5 R had idd. een exact mooie waarde.
Golf 7 gti pp stage 3
Re: Napraten 3e GTI+ meeting bij Autoservice van der Velden
Die dynobank discussie altijd haha. Je auto standaard op een bank en daarna getuned op dezelfde bank. Dat zou het mooiste zijn.
Kom maar op met die foto s van de meeting!
Kom maar op met die foto s van de meeting!
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
Re: Napraten 3e GTI+ meeting bij Autoservice van der Velden
Het is jammer van de gevestigde order, want dat is/zijn gewoon echt goede tuner(s) en hebben dat niet nodig, hun auto's rijden super. Misschien worden ze wel gedwongen door beunhazen om de bank een +/-4% rooskleuriger te zetten omdat de klanten het zelf ook willen om dat geweldige resultaat te hebben. En misschien zeggen de klanten ook wel dat ze op octaan 102 gaan rijden en wordt er bio bijgegooid bij de 95/98 wat erin zit om een resultaat te geven. Ik snap het allemaal nog wel vanuit een commercieel standpunt maar het blijft jammer.
Het enige waar ik mij echt kwaad om kan maken en ik had het vooraf voorspeld, dat als iemand de auto ergens anders getuned heeft en door vergelijken met andere auto's het heel realistisch is dat het vermogen klopt (al zal er misschien best een kleine afwijking in kunnen zitten), die auto bij hun op de bank die alles te rooskleurig aangeeft dat dan die auto ineens een dramatische uitdraai heeft en zo 40 pk mist op de bank die normaal bij hun eigen auto's te veel aangeeft....
In mijn ogen riekt dat zelfs naar oplichting
Zo van beter bij ons tunen en dan halen hun ineens wel die verwachte resultaten door wat parameters te veranderen.
Het enige waar ik mij echt kwaad om kan maken en ik had het vooraf voorspeld, dat als iemand de auto ergens anders getuned heeft en door vergelijken met andere auto's het heel realistisch is dat het vermogen klopt (al zal er misschien best een kleine afwijking in kunnen zitten), die auto bij hun op de bank die alles te rooskleurig aangeeft dat dan die auto ineens een dramatische uitdraai heeft en zo 40 pk mist op de bank die normaal bij hun eigen auto's te veel aangeeft....
In mijn ogen riekt dat zelfs naar oplichting

Volvo S40 T5 294PK & 501NM -OBX racing 3" DP - 2.5" OBX catback exhaust - custom made FMIC -
Fasttech custom software - 19" OZ grandturismo GT wheels - Eibach verlaagd
Fasttech custom software - 19" OZ grandturismo GT wheels - Eibach verlaagd
- NICO!
- Forumeigenaar
- Berichten: 3576
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
- Type auto: BMW iX3
- Locatie: Flevoland
Re: Napraten 3e GTI+ meeting bij Autoservice van der Velden
Volgens mij dwalen we af van het doel van dit topic.
Heeft er iemand nog foto's?
Ik heb er een aantal op Facebook gezet. Zal ze zo snel mogelijk hier ook neerzetten!
Van der Velden bedankt voor de mooie en gezellige dag. Volgend jaar weer droog weer en dan zijn we helemaal blij
Heeft er iemand nog foto's?
Ik heb er een aantal op Facebook gezet. Zal ze zo snel mogelijk hier ook neerzetten!
Van der Velden bedankt voor de mooie en gezellige dag. Volgend jaar weer droog weer en dan zijn we helemaal blij

Groeten, Nico
Re: Napraten 3e GTI+ meeting bij Autoservice van der Velden
Sta me toe dat ik even reageer op het zoveelste dyno-topic
Als tuner krijg ik heel vaak de vraag op forums waarom een bepaalde andere tuner zoveel meer pk's uit de wagen haalt en mijn antwoord is dan dat ik niet weet hoe dat precies komt, maar dat er slechts 4 mogelijke antwoorden zijn op die vraag, namelijk dat die tuner ofwel :
A) de beste tuner van de wereld is, want hij slaagt erin systematisch 10-20% (30-60pk) meer uit elke motor te halen dan de meeste andere tuners in de wereld
B) die motor mogelijk niet lang zal meegaan gezien de hoge pk's
C) zijn testbank niet goed gijkt staat
D) met zijn testbank "tovert"
Een andere logische verklaring zie ik niet meteen, nu het voordeel van zo'n dynoday is dat alle wagens op dezelfde dag ( zelfde temperatuur en omstandigheden ) gemeten worden op dezelfde testbank en dan pas kan je vergelijken, het heeft echt geen zin om dyno resultaten van verschillende testbanken te gaan vergelijken, dat is pure onzin want daar kan je helemaal geen conclusies uit trekken.
Echter als een Golf7 GTI op de dynoday 290pk scoort ( ondanks een mooie dyno van 340pk op de dyno van zijn eigen tuner ) en een andere G7 GTI scoort ook 290pk , dan kan je nog wel gaan roepen dat die dyno-meting niet correct werd uitgevoerd, maar als beide GTI's nadien op straat naast elkaar optrekken en naast elkaar blijven zonder dat één van beiden de overhand heeft, dan mag je wel concluderen dat beiden hetzelfde vermogen hebben, of dat nu 290pk is zoals de dyno van de dynoday aangeeft, of 340pk is zoals de dyno van de tuner aangeeft, dat is een ander verhaal.
En om het helemaal spannend te maken, misschien had die G7 GTI ooit echt 340pk maar heeft hij een technisch defect of slijtage waardoor hij nu nog slechts 290pk haalt, dat is uiteraard ook mogelijk, maar als alle wagens van eenzelfde tuner systematisch minder scoren, dan lijkt het me onwaarschijnlijk dat die allemaal een defect hebben of allemaal versleten zijn

Als tuner krijg ik heel vaak de vraag op forums waarom een bepaalde andere tuner zoveel meer pk's uit de wagen haalt en mijn antwoord is dan dat ik niet weet hoe dat precies komt, maar dat er slechts 4 mogelijke antwoorden zijn op die vraag, namelijk dat die tuner ofwel :
A) de beste tuner van de wereld is, want hij slaagt erin systematisch 10-20% (30-60pk) meer uit elke motor te halen dan de meeste andere tuners in de wereld

B) die motor mogelijk niet lang zal meegaan gezien de hoge pk's

C) zijn testbank niet goed gijkt staat

D) met zijn testbank "tovert"

Een andere logische verklaring zie ik niet meteen, nu het voordeel van zo'n dynoday is dat alle wagens op dezelfde dag ( zelfde temperatuur en omstandigheden ) gemeten worden op dezelfde testbank en dan pas kan je vergelijken, het heeft echt geen zin om dyno resultaten van verschillende testbanken te gaan vergelijken, dat is pure onzin want daar kan je helemaal geen conclusies uit trekken.
Echter als een Golf7 GTI op de dynoday 290pk scoort ( ondanks een mooie dyno van 340pk op de dyno van zijn eigen tuner ) en een andere G7 GTI scoort ook 290pk , dan kan je nog wel gaan roepen dat die dyno-meting niet correct werd uitgevoerd, maar als beide GTI's nadien op straat naast elkaar optrekken en naast elkaar blijven zonder dat één van beiden de overhand heeft, dan mag je wel concluderen dat beiden hetzelfde vermogen hebben, of dat nu 290pk is zoals de dyno van de dynoday aangeeft, of 340pk is zoals de dyno van de tuner aangeeft, dat is een ander verhaal.
En om het helemaal spannend te maken, misschien had die G7 GTI ooit echt 340pk maar heeft hij een technisch defect of slijtage waardoor hij nu nog slechts 290pk haalt, dat is uiteraard ook mogelijk, maar als alle wagens van eenzelfde tuner systematisch minder scoren, dan lijkt het me onwaarschijnlijk dat die allemaal een defect hebben of allemaal versleten zijn

Re: Napraten 3e GTI+ meeting bij Autoservice van der Velden
Bij BR-Performance doen we echt ons uiterste best om een top service te bieden aan onze klanten, klanten tevredenheid staat bij ons altijd op nummer 1, maar bij deze wil ik toch een beetje begrip vragen voor de tuners en dan bedoel ik letterlijk algemeen voor alle tuners, want ik vermoed dat andere tuners regelmatig hetzelfde probleem hebben.Famous1303 schreef: ↑08 okt 2017, 20:10 Over BR Nederland lees je inderdaad slechte ervaringen, BR Belgie eigenlijk helemaal niet.
Elk verhaal heeft 2 kanten en ik heb het perfecte voorbeeld van een negatief verhaal op forums over BR-Performance, waar we zelf niets aan konden doen. Enkele jaren geleden vraag een klant prijs bij ons voor een stage 2 remap+ uitlaat +intercooler , wij maken een offerte met een Wagner intercooler, maar uiteindelijk komt de klant bij ons met reeds een intercooler van een ander merk die hij goedkoop op de webshop van een andere tuner had besteld, nu voor ons geen probleem, wij programmeren de wagen stage 2, klant zeer tevreden, zeer mooi resutaat. ca 2 jaar later klant gaat naar de APK, wagen afgekeurd vanwege CO te hoog, wagen draait te rijk. Die klant schrijft bijna een half forum vol over wat een prutsers wij wel niet zijn, dat wij geen auto kunnen afstellen enz. Klant komt terug bij ons en eist dat wij de wagen terug origineel zetten, wat we dan ook doen, hij gaat terug naar de APK en wordt opnieuw afgekeurd, uiteindelijk belandt de wagen bij de dealer en die stelt een scheur vast in een lasnaad van de intercooler ( blijkbaar fabricagefout want op andere forums hadden wel meer eigenaars hetzelfde probleem met die intercooler gehad), waardoor er lucht ontsnapt en de motor dus te rijk staat. Originele intercooler terug gemonteerd, APK in orde ! Maar ondertussen staat het forum wel nog steeds vol met die posts dat wij zijn wagen te rijk hebben afgesteld. Neem alle forum-praat en reviews over tuners dus best met een korreltje zout, zo er zijn ook gevallen bekend van een tuner die vrienden en familie "valse" reviews heeft laten posten op de sociale media van zijn collega tuners, zoiets is echt "not done" als je het mij vraagt.
Kortom voor wie nog op zoek zou zijn naar een tuner, ga langs bij enkele tuners, praat persoonlijk met enkele mensen die hun wagens hebben laten programmeren en vorm dan zelf je mening ipv je te laten leiden door forum-praat en al dan subjectieve reviews. Kies de tuner waar jij je het beste bij voelt, en als jij het type persoon bent die graag opschept tegen je vrienden dat jij de dikste hebt met de meeste pk's en koppel, ga dan zeker bij een tuner die erom gekend staat altijd extreme resultaten te halen op zijn testbank, dan ben je alvast zeker dat je een mooie grafiek zal meekrijgen om aan je vrienden te laten zien en om overal op de forums te posten

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten