Verlichting Golf 7 GTI

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SalvanoV
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 okt 2017, 22:21
Type auto: Golf 7 GTI

Verlichting Golf 7 GTI

Bericht door SalvanoV »

Goeieavond,

Ik heb sinds kort een Golf 7, deze had bij de verkoop al een melding over de wagenverlichting. Ik heb alle lampjes in en rondom de auto gecontroleerd en kon niks vinden. Nadat ik de voetenverlichting op 0% heb gezet ging de melding na meerdere keren starten weg.

Nu is de melding dus weer terug na de 4de keer starten, is dit toeval geweest of kan het zijn dat het lampje slecht contact heeft en geeft hij zelfs als hij op 0% staat signaal?

Ik heb geen koplampen met rode bies of led achterlichten, ik zag dat er een goedkopere set te koop was origineel niet van Volkswagen, heeft iemand hier misschien al ervaring mee? Of is dat vragen om problemen?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Verlichting Golf 7 GTI

Bericht door bluetiger »

Hoi, welke melding krijg je?

Ik heb wel eens een vage melding gehad over bochtenstoring, echter bleek dat er gewoon een lampje defect was.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
kenney88nl
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 dec 2016, 20:41
Type auto: golf 7 gti

Re: Verlichting Golf 7 GTI

Bericht door kenney88nl »

Heb dit ook al eens gehad lampje kapot


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Verlichting Golf 7 GTI

Bericht door ferry »

Weet niet of het bij een golf 7 anders is. Maar volgens mij zit je binnenverlichting helemaal niet op het canbus. Dus al zouden alle binnenlampjes kapot zijn krijg je nog steeds geen melding.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
SalvanoV
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 okt 2017, 22:21
Type auto: Golf 7 GTI

Re: Verlichting Golf 7 GTI

Bericht door SalvanoV »

Hij geeft gewoon aan storing voertuigverlichting. Als ze hem bij de garage uitlezen zien ze dezelfde storing maar ze kunnen niet zien bij welk lampje de storing vandaan komt.

Zal ik voor de zekerheid maar beginnen met het verwisselen van alle lampjes van de voetverlichting?

** Edit
Als dit zo zou zijn zou al veel uitsluiten Ferry, maar ook van buiten doen alle lampen het nog. Wel zie ik dat de mistlampen led zijn? Zou degene hier zelf andere lampjes ingezet hebben? Radeloos
Vissa
Berichten: 901
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Verlichting Golf 7 GTI

Bericht door Vissa »

LED aftermarket lampen kunnen zeer zeker een foutmelding geven. Vele worden niet gedetecteerd door de auto dus worden ze als zijnde kapot gezien en zal er een storing worden weergegeven.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
SalvanoV
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 okt 2017, 22:21
Type auto: Golf 7 GTI

Re: Verlichting Golf 7 GTI

Bericht door SalvanoV »

Vissa schreef:LED aftermarket lampen kunnen zeer zeker een foutmelding geven. Vele worden niet gedetecteerd door de auto dus worden ze als zijnde kapot gezien en zal er een storing worden weergegeven.
Als je op de voorstel pagina kijkt staat een foto bij waar de lampen aanstaan. Deze lijken later na ingezet lijkt me? Hoe kan ik controleren als dat het is voordat ik een nieuw set mistlampen koop Afbeelding

En zou het een hele unit zijn of alleen een lamp wissel?

Ik hou me trouwens aanbevolen als jij je achterlichten vind! Stuur me tegen die tijd maar een pb.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Vissa
Berichten: 901
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Verlichting Golf 7 GTI

Bericht door Vissa »

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar volgens mij zijn die lampen standaard LED bij de MK7? :mrgreen:
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
alexgti
Berichten: 176
Lid geworden op: 26 jun 2013, 15:03
Type auto: Golf GTI MK7
Locatie: Brabant

Re: Verlichting Golf 7 GTI

Bericht door alexgti »

Jep, naar mijn weten zijn de mistlampen van de gti mk7 altijd standaard voorzien van leds :P
Golf 7.5 R, 2019. VAG-techniek stage 2 395 pk en 530Nm.
Gebruikersavatar
SalvanoV
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 okt 2017, 22:21
Type auto: Golf 7 GTI

Re: Verlichting Golf 7 GTI

Bericht door SalvanoV »

alexgti schreef:Jep, naar mijn weten zijn de mistlampen van de gti mk7 altijd standaard voorzien van leds :P
Dan word het dus een lastig verhaal, alles origineel maar niks kapot...

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
SalvanoV
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 okt 2017, 22:21
Type auto: Golf 7 GTI

Re: Verlichting Golf 7 GTI

Bericht door SalvanoV »

https://fznparts.nl/product/vw-golf-7-g ... uw-751752/

Weet niet als ik een link mag plaatsen hier, maar ik heb deze koplampen gevonden.
Xenon met Led, ik heb het bedrijf gemaild en ze zeggen dat dit originele koplampen zijn. Iemand hier ervaring mee? Kan ik deze zo in laten bouwen? Of heb ik nog iets extra's nodig.

Dan kan ik gelijk de storing op de koplampen uitsluiten.
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Verlichting Golf 7 GTI

Bericht door ferry »

Denk dat het zonder ballasten is en zonder de xenonlampjes zelf. Orgineel met xenon zit er automatische hoogte regeling op je auto. Dat heb jij niet op je auto. En is volgens mij ook afkeur. En bij de vorige generaties waren de aansluitingen ook anders. Je moet ze ook inleren. Komt best wel veel bij kijken. Is volgens mij niet plug and play.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
alexgti
Berichten: 176
Lid geworden op: 26 jun 2013, 15:03
Type auto: Golf GTI MK7
Locatie: Brabant

Re: Verlichting Golf 7 GTI

Bericht door alexgti »

Klopt wat Ferry zegt. Je zit ook met de automatische hoogteregeling, die op de achteras zit en bij ballast de koplampen automatisch in hoogte regelen (correct me if i'm wrong).
Coderen, bekabeling etc etc. Een behoorlijke klus, maar niet onmogelijk. Ik denk dat hier op het forum wel mensen zijn die je daarbij kunnen helpen (EMS?).
Maar uiteindelijk zal het wel een hele mooie upgrade zijn. Ik zou het wel doen ;) Ook de achterlichten, wat dan weer eenvoudiger is.
Golf 7.5 R, 2019. VAG-techniek stage 2 395 pk en 530Nm.
Vissa
Berichten: 901
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Verlichting Golf 7 GTI

Bericht door Vissa »

Speciaal voor halogeen auto's:

https://shopdap.com//mk7-gti-helix-led- ... tripe.html


Geef je alle MK7 GTI rijders het nakijken met de dubbele U'tjes ala Golf R. Moet wel Xenon in geinstalleerd worden. :)
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
SalvanoV
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 okt 2017, 22:21
Type auto: Golf 7 GTI

Re: Verlichting Golf 7 GTI

Bericht door SalvanoV »

Bedankt voor de reacties, wel heb ik gehoord dat namaak lampen vaak fragiel zijn of zelfs vocht in komt. Niemand die op het forum die van halogeen naar xenon gegaan is?

Ik kom uit Limburg, weet niet als hier bedrijven liggen die hier eventueel ervaring mee hebben. Want zelf ga ik er niet aan beginnen zie ik al.

Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast