Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
jarno1979 schreef:Weet niet hoe jij rijd maar zo heb ik het nog nooit getest;)
andere mensen testen hun auto door te kijken hoe snel die is en ik ken mensen hier die iedere zondag om 5 uur opstaan alleen om plankgas over de duitse autobahn te scheuren .. omdat dan vrijwel geen verkeer is .. zo zijn er verschillen maar dat is natuurlijk ieder voor zich
Heb vandaag de auto nog laten uitlezen en er waren geen fouten in het geheugen opgeslagen .. Morgen ga ik nog even terug om met een tester in de auto te meten onder het rijden of de turbo druk nu werkelijk zo is als die zijn moet ..
Heb nog altijd het gevoel dat er ergens iets niet helemaal klopt ..maar zal zowiezo maar een kleinigheid zijn denk ik .. Want hij rijd een stuk beter als met die kapotte diventervalve
Hier een kleine update .. Ik heb dus die divintervalve vervangen waarnaar de auto weer stuk beter rijdt maar nog altijd niet hoe het moet zijn .. Hierover met vw gebeld (via mijn garage) bleek er nog een terugroep actie open te staan , meteen een afspraak gemaakt krijg ik maandag dus 4 nieuwe bobines erop . Maar mijn probleem met de auto heb ik nu gemerkt is dat hij goed optrekt onder in de toeren en bij ongeveer 2900 of 3000 toeren heeft die opeens een stuk minder vermogen tot ongeveer 3900 /4000 toeren dan pakt die hem weer goed op en is het koppel terug .. Bij vw zeiden ze dat het ook een ventiel van de inspuitpomp kon zijn ofzoiets , is te zien als de kap van de moter eraf is bij het inlaatspruitstuk tussen cil 3 en 4 . Daar zit zon klein stiftje zeg maar waar aan allebei de kanten een benzine leiding op zit .. bij dit ding kon je zien als het de oude was eindigde de code op B en de nieuwe wat ik dus heb op C dus dat hoefde ik niet meer te vervangen .. weet echt niet meer waar ik het moet zoeken , hopelijk (vermoed van niet ) is het verholpen met wat nieuwe bobines , krijg ze gratis dus dat maakt niet uit . Maar waar kan ik nu nog naar kijken ??
Hier voor het gemak wat er al gedaan is .
-nieuwe bougies
-nieuwe olie met filter
-benzine filter
-luchtfilter
-divintervalve
-alle slangen en noize pipe gecontroleerd
-turbo op lekkages controleerd
-pcv controleerd
en maandag dan de bobines nieuw ...
Iemand ideeen ???
Race Eend schreef:Datalogje maken ipv alles lukraak vervangen.. dan weet je het direct.
MWB 1 (lambda correctie) mbw 230 en 231 (lage druk en hoge druk).
Wie kan dit voor mij controleren ? Ik zelf heb geen vag com of dergelijke ...
Dus je vermoed eerder de benzine pomp ? omdat je het over lage en hoge druk hebt neem ik aan de pomp in de tank of de hoge druk pomp ?
sorry heb nog niet veel ervaring met deze moter ..
Mackdennis schreef:Ik denk dat die bobine's de oplossing niet wordt.. Wel laten doen natuurlijk!!!
Denk nog steeds pcv!
En of brandstof pomp!!
Heb ik al ergens iets over gepost zal ff zoeken voor je
de pcv has ik geccontroleerd door te kijken of er lucht door heen kon en dat was niet het geval hij sloot goed af .. benzine pomp zou kunnen ja maar dat is wat race eend ook bedoeld denk ik .. ff afwachten wat de reactie is ..
trouwens wat ik net nog had opgemerkt .. ik hoorde laats dat metaalklank tikkend geluid wat volgens mij op versleten kettingspanner /nokkenasverstelling duid , naardat de olie enz was ververst was dit een stuk minder bijna weg zou ik zeggen , maar toen ik net terug kwam en de auto goed warm was hoorde ik stationeer weer dat harde tikkende geluid ... Heb bijna het gevoel dat deze auto me niet gegund is .. hoop niet dat het zo gaat als me oude gti en de ene naar de andere reperatie komt ..
Een tfsi heeft 2 pompen, 1 in de tank en 1 voorop de motor.
Die uit de tank levert zegmaar 5 bar aan, de pomp voorop de motor, HD pomp (hoge druk), levert de injectoren ongeveer 110bar aan.
Op het moment dat je gas gaat geven en de brandstofpomp het niet trekt, dan krijgt de motor te weinig sap en zal de gasklep tijdelijk een beetje sluiten, om motorschade te voorkomen (gasklep sluiten = minder lucht). In die tijd kan de pomp snel 'bijtrekken' en loopt hij weer door.
Ik woon in zuid limburg , dus dan zou in principe bij 3000 toeren ongeveer de druk onvoldoende worden aangeleverd waardoor die minder vermogen brengt .. Me is wel opgevallen als ik zeg maar het toerental met half gas voorzichtig laat oplopen, en dan opeens vol gas geef doet die het beter .. dat zou dus verklaren dat tussen die toeren veel druk gevorderd word en als je half gas laat oplopen de pomp niet zo erg hoef te werken waardoor die erna volle druk kan geven . Of is die redenatie helemaal verkeerd?
Je ziet het wel goed.. Maar laat gewoon bij 1 van die gasten van hier een logie maken.!
Die weten waar ze moeten zoeken en hoe ze het kunnen vinden.
Ben je klaar!
Zal je kop niet kosten toch prognose laten stellen..
Mackdennis schreef:Je ziet het wel goed.. Maar laat gewoon bij 1 van die gasten van hier een logie maken.!
Die weten waar ze moeten zoeken en hoe ze het kunnen vinden.
Ben je klaar!
Zal je kop niet kosten toch prognose laten stellen..
Ja zoals ik al zei woon ik in zuid limburg , heeft iemand een tip waar ik hiervoor het beste terecht kan ? zou het liefst bij jd langsgaan of xt ofzo omdat dit bedrijven zijn wat echt verstand hebben van deze autos .. als je hier in de buurt ergens heen gaat weten ze nog niet eens hoe zon moterblok inelkaar steekt . omdat ze er nooit aan werken . Want ik wil meer dan graag weten wat er nou met me auto aan de hand is en hoe ik het eindelijk kan oplossen .
Chris5gti schreef:@ nico dank je wel dat je mee denkt maar dat is om de 100 km afstand .. voor zon logje te maken meschien toch een beetje uit de buurt .
Had ik er wel voor over om erachter te komen wat eraan scheelt.
ok dat valt nog mee .. zag alleen dat julie op zaterdag niet zo lang open hebben .. zal ik effe moeten kijken hoe ik dat precies doe met me werk enz .. Ik zal anders in de loop van de week effe opbellen voor een afspraak of kan dat ook via jouw ?? Dan stuur ik je een pbtje ofzo als ik weet wanneer ..
Ben vandaag bij JD geweest en er is een datalog gemaakt. benzine druk en turbodruk is helemaal in orde , de oorzaak dat het vermogen af en toe minder is en dan weer meer word is de originele software . Mijn vergelijk van mijn auto ten opzichte van een andere (originele) gti bleek niet te kloppen omdat die andere waarscheinlijk al gechipt waren wat de eigenaren van die autos niet hebben gezecht of meschien zelf niet wisten . Dus ik ben blij dat me auto toch in orde is maar zoals er werd gezecht hij nog een beetje tam is Dit word volgend jaar verholpen door een andere software (natuurlijk bij JD) .
Ik moet zeggen ik ben echt tevreden over de service van JD het word allemaal goed uitgelegd en ook me andere vragen werden door Mark (Race eend ) goed en duidelijk beantwoord . Het is de lange rit zeker waard geweest ben een stuk slimmer geworden vandaag en vooral gerust gesteld dat me auto naar behoren werkt . Dit bedrijf kan ik alleen maar aanraden !!!