Parkeerrem software update

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
SH!Twit
Berichten: 77
Lid geworden op: 15 mar 2017, 17:56
Type auto: Golf 7 GTI Perf.

Parkeerrem software update

Bericht door SH!Twit »

Ik werd net gebeld door de VW dealer. Of ik een afspraak wilde maken voor een software update voor de elektronische parkeerrem.
Iemand enige idee waar dat voor is? (ja, voor de handrem, dat snap ik :mrgreen: )
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Parkeerrem software update

Bericht door bluetiger »

Hij is bij mij laatst uitgevoerd, heb eigenlijk niet gevraagd wat er precies was maar het is een recall vanuit VW
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Parkeerrem software update

Bericht door Henniej »

Dat als je met de deur open rijdt dat die nog harder piept.. :lol:
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
SH!Twit
Berichten: 77
Lid geworden op: 15 mar 2017, 17:56
Type auto: Golf 7 GTI Perf.

Re: Parkeerrem software update

Bericht door SH!Twit »

Zoiets begreep ik ook. Ik vond al dat hij zo zacht piepte als ik elke keer met de deur open en de handrem aan wegreed :lol:
Heb er wel ruim 3 uur op moeten wachten:
Het begon ermee dat ik te laat was, omdat na het tanken m'n AB het niet meer deed. Ik dacht dat ik nog wel even kon doorrijden met "vervang batterij AB" op het display. Nu riep hij (of zij?) dat ook al bij mijn hoofdsleutel, dus had ik de reservesleutel gepakt. Die batterij was vermoedelijk nog origineel (en dus 4 jaar oud) en leverde al een tijdje dezelfde melding op. Die dag dus voor het laatst :roll: . Afijn, bij de pomp de wachtende auto even geadviseerd een andere pomp te kiezen, naar binnen voor een nieuwe batterij - die hadden ze niet. Weer naar buiten, waar een vriendelijke doodgraver (echt waar!) me adviseerde om het klepje bij de deurgreep los te halen. Was ik zelf even vergeten :oops:
Het werkte zowaar! Auto begon te loeien ( :idea: wilde toch al een keer het alarm horen), auto op contact en gestart. Terug naar huis voor de andere sleutel, voor het geval dat.
Bij de dealer aangekomen dacht ik even te kunnen wachten op de update. Niet dus. Dus maar even een rondje naar het dorp gedaan - en me heel veel geld bespaard door GEEN duur horloge te kopen in de opruiming bij de juwelier :mrgreen:
Toen ik terugkwam, stond m'n auto inmiddels binnen met de klep open - mooi. Nog een half uurtje dacht ik. Na in alle auto's in de showroom (VW, Audi, Seat en Skoda, en occasions) te hebben gezeten, koffie te hebben gedronken, praatje gemaakt met andere klant (kwam voor dezelfde update) bleek dat ze geen contact konden maken met de computer van de importeur :evil: Maar net toen ik naar huis wilde gaan, was het toch nog gelukt. En als troost hadden ze de batterijen van beide AB's vervangen. Toch nog een meevaller
Of: Hoe je van zoiets zinloos als een elektronische parkeerremsoftwareupdate toch nog een spannend verhaal kunt maken :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten