Updaten Discover Media Navigatie
Updaten Discover Media Navigatie
Goedenavond!
Na het checken van de versienummer in mijn navigatiesysteem kwam ik er achter dat er een 2016 versie op stond. Dit is mijn eerste Volkswagen en ben dus nog niet thuis in het updaten hiervan. Nu heb ik via de Mac app van DiscoverCare de SD kaart geüpdate. Eerst werd de kaart voorbereid, daarna werd de software gedownload en tot slot werd het op de SD kaart geïnstalleerd.
Na het updaten heb ik de SD kaart weer in de auto gestoken en geprobeerd op het updaten te klikken, echter krijg ik een melding dat er geen software beschikbaar is om te updaten. Wat ik wel zie, is dat er nu een versie 2017/18 wordt aangegeven in het systeem. De versie die ik op het scherm zie staan, is dat alleen om aan te duiden welke versie er op het SD kaartje draait, of wat er in het systeem zelf zit? Er is in de auto verder namelijk niets gaan updaten, maar het werkt wel naar behoren. Het lijkt mij nu dat hij de software direct vanaf het SD kaartje leest, in plaats van dat het geïnstalleerd wordt. Klopt dat of is dit niet mogelijk?
Het lijkt mij apart als dit niet hoort, maar het gehele systeem wel werkt. Ben benieuwd naar jullie reacties of eigen bevindingen.
Groeten!
PS: In dit filmpje wordt er ook geen software geïnstalleerd in de auto en is het direct beschikbaar. Dit lijkt op mijn situatie. https://www.youtube.com/watch?v=1dQVz1zSL3w
Na het checken van de versienummer in mijn navigatiesysteem kwam ik er achter dat er een 2016 versie op stond. Dit is mijn eerste Volkswagen en ben dus nog niet thuis in het updaten hiervan. Nu heb ik via de Mac app van DiscoverCare de SD kaart geüpdate. Eerst werd de kaart voorbereid, daarna werd de software gedownload en tot slot werd het op de SD kaart geïnstalleerd.
Na het updaten heb ik de SD kaart weer in de auto gestoken en geprobeerd op het updaten te klikken, echter krijg ik een melding dat er geen software beschikbaar is om te updaten. Wat ik wel zie, is dat er nu een versie 2017/18 wordt aangegeven in het systeem. De versie die ik op het scherm zie staan, is dat alleen om aan te duiden welke versie er op het SD kaartje draait, of wat er in het systeem zelf zit? Er is in de auto verder namelijk niets gaan updaten, maar het werkt wel naar behoren. Het lijkt mij nu dat hij de software direct vanaf het SD kaartje leest, in plaats van dat het geïnstalleerd wordt. Klopt dat of is dit niet mogelijk?
Het lijkt mij apart als dit niet hoort, maar het gehele systeem wel werkt. Ben benieuwd naar jullie reacties of eigen bevindingen.
Groeten!
PS: In dit filmpje wordt er ook geen software geïnstalleerd in de auto en is het direct beschikbaar. Dit lijkt op mijn situatie. https://www.youtube.com/watch?v=1dQVz1zSL3w
Golf 7 GTD - JD Stage 2
- NielsED30
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Contacteer:
Re: Updaten Discover Media Navigatie
Hij leest het inderdaad vanaf het SD kaartje, dat is het enige medium wat je moet updaten!
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ah geweldig! Ik las overal dat je er nog een x aantal uur mee rond moest rijden om het systeem intern te laten installeren. Dat is dus niet meer van toepassing? Erg prima! 

Golf 7 GTD - JD Stage 2
Hoe gaat het updaten na die gratis 3 jaar?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Golf GTI DSG MKVII
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV
Saab Aero 9.5

Voorheen :
VW Golf GTI DSG MKV

Saab Aero 9.5
Wat ik heb gelezen is dat die 3 jaar niet meer telt, het zou een oude regel zijn. Alle Discover systemen krijgen levenslangs updates tot 3 jaar nadat het Discover systeem is vervangen. Dus zo lang het Discover system in Volkswagens zit zal je kunnen blijven updaten.

Golf 7 GTD - JD Stage 2
kijk dat moet ik hebben

VW Golf GTI DSG MKVII
Voorheen :
VW Golf GTI DSG MKV
Saab Aero 9.5

Voorheen :
VW Golf GTI DSG MKV