Golf 7 GTI koelsysteem
Golf 7 GTI koelsysteem
Probleem : Koelsysteem
Koelsysteem kan niet worden ontlucht? Weet iemand hoe dit moet? Of ' moet ' de auto naar de dealer?
Ik heb begrepen dat er voor dit MQB platform een speciaal tool is om het koelsysteem te knn ontluchten? Dat het je anders niet lukt?
Weet iemand misschien hoe deze tool heet, om het koelsysteem te ontluchten?
Koelsysteem kan niet worden ontlucht? Weet iemand hoe dit moet? Of ' moet ' de auto naar de dealer?
Ik heb begrepen dat er voor dit MQB platform een speciaal tool is om het koelsysteem te knn ontluchten? Dat het je anders niet lukt?
Weet iemand misschien hoe deze tool heet, om het koelsysteem te ontluchten?

Re: Golf 7 GTI koelsysteem
Naar de dealer, jou auto heeft een complex koelsysteem. Dat betekend o.a dat je cilinderkop apart gekoeld wordt. Bij de dealer zijn er speciale functies in ODIS om je complete koelsysteem te onluchten. Via een universele kast (ook geen VAG-COM) gaat het je niet lukken om te ontluchten..
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl
Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Het hele systeem ontluchten duurt ongeveer een uur btw.
Niet normaal dit! Heb al een afspraak ingepland voor in december
..
Hopen dat 't goed komt.

Hopen dat 't goed komt.

Wat heb je precies met je koelsysteem gedaan dan? Had je een lekkage?
Een slang was gescheurd, en tot dat de nieuwe slang er al was (besteld) zat er geen vloeistof meer in. En hierdoor dient de auto weer ontlucht te worden want in sommige leidingen/slangen komen er geen water meer het loopt niet door. Bijvoorbeeld sommige slangen worden warm, en sommige weer niet die wel warm horen te zijn, water kookt ook. 

-
- Type auto: Polo 6R Highline
kan je gewoon zelf ontluchten, wij doen niet anders, auto even schuin zetten op een helling bijv. met de neus naar boven wijzen, kachel aan op warm, auto stationair laten draaien, op een gegeven moment gaat je thermostaat open zakt de koelvloeistof weg in je reservoir, dan bijvullen en de dop losjes erop laten dan bubbelt alle lucht er uit. heb je de dealer niet voor nodig.
Het is maar goed dan dat jullie j auto's schuin op de helling zetten en ontluchten.
Lees maar eens wat MK5GTI08 heeft geschreven.
De auto is trouwens zaterdag bij de dealer ontlucht en is nu top! En nee bij de dealer is die niet schuin op de helling gezet, en ook niet met de neus naar boven wijzend.
Lees maar eens wat MK5GTI08 heeft geschreven.
De auto is trouwens zaterdag bij de dealer ontlucht en is nu top! En nee bij de dealer is die niet schuin op de helling gezet, en ook niet met de neus naar boven wijzend.

Even dit topic weer naar boven halen.
Het is dus onmogelijk om zelf een thermostaat/waterpomp te vervangen bij een golf 7 gti ?
Thermostaat is deze ochtend stuk gegaan.
Het is dus onmogelijk om zelf een thermostaat/waterpomp te vervangen bij een golf 7 gti ?
Thermostaat is deze ochtend stuk gegaan.

Ja man want zo ver ik heb begrepen is het een elektrische waterpomp die dien je met odis te ontuchten. Echt gek haha!
Dus niet handmatig ontluchten, maar met een laptop Odis software, gene die bij de dealer werken weter hier zoizo meer van.
06l 121 111 H : code waterpomp
1.8 motoren hebben het zelfde.
Dit is je waterpomp die je hebt.
Dus niet handmatig ontluchten, maar met een laptop Odis software, gene die bij de dealer werken weter hier zoizo meer van.
06l 121 111 H : code waterpomp
1.8 motoren hebben het zelfde.
Dit is je waterpomp die je hebt.

Ik heb wel een complete waterpomp liggen, die zo een 50.000 kilometers heeft gelopen. Mocht je interesse hebben.

OK bedankt. Morgen gewoon een afspraak maken bij de dealer.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
€981 bij de dealer ! 
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Klopt.. Waterpomp is erg duur. Dit ivm het elektrische gedeelte in de waterpomp.
Slecht nieuw gekregen van de dealer. Onderdeel staat in backorder. Niet in voorraad in België.MK5GTI08 schreef:Klopt.. Waterpomp is erg duur. Dit ivm het elektrische gedeelte in de waterpomp.
Als ze hem gelijk bestellen valt het wel mee toch? Zou geen 2de hands kopen btw. Die pompen luisteren erg nauw en bij een nieuwe pomp mag je absoluut niet aan het stelschuifje zitten.
ik heb nu al de 2e keer in een jaar tijd de melding gekrijgen dat het peil van de koelvloeistof te laag is. altijd mooi bijgevuld tot aan de streep. auto gaat morgen binnen bij de dealer ter controle.
Golf 7 gti performance pack - Stage 2 320pk/480nm - cts catback & intake - milltek downpipe (no cat)
Dan hoop ik maar dat het probleem word opgelost aangezien het de tweede keer is in t jaar.

-
- Type auto: Golf 7 GTI PP
Mocht het tot onverwachtse kosten leiden zou ik wel garantie claimen.