Koppeling probleem na alles vervangen te hebben.
-
- Type auto: golf MK5 GTi
Koppeling probleem na alles vervangen te hebben.
Zoals gezecht heb ik alles vervangen van mijn golf 5 uit 2005. 2 massa Vliegwiel, drukgroep, koppelingsplaat, hydraulisch druklager en de cilinder aan me pedaal. Omdat mijn koppeling alsmaar vaker beneden bleef hangen. Nu dit er allemaal inzit blijft het pedaal nog steeds met een dood punt zitten. Net of je ergens doorheen trapt. Meestal komt het pedaal ook niet helemaal terug. Dus dit alles heeft niks geholpen. Heb hem al 2 keer laten ontluchten bij de garage dus dit is niet het probleem.
Iemand een idee?!?!
Iemand een idee?!?!
Re: Koppeling probleem na alles vervangen te hebben.
Hydraulisch druklager bij een golf 5? Je bedoelt gewoon je druklager bij je drukgroep denk ik. Je kan je werkcilinder op de versnellingsbak nog vervangen en dan heb je het zo'n beetje gehad denk ik. . Vaak als je pedaal blijft hangen is deze niet frist meer.
Spoiler:
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl
Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Hoi Thomas, ik zie dat je een probleem hebt met je golf. Heb je de koppelingscommando cilinder al vervangen?

Deze zit achter het koppelingspedaal en gaat ook weleens stuk. Bij mij dus ook..
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Deze zit achter het koppelingspedaal en gaat ook weleens stuk. Bij mij dus ook..
Don't copy me 

-
- Type auto: Golf MK5 GTI
de aansluiting op je remvloeistoftank naar de koppelingsbediening zit erg hoog.
je moet deze dus altijd helemaal vol willen, hier gaat het met ontluchten vaak fout en komt er toch lucht in het systeem.
je moet deze dus altijd helemaal vol willen, hier gaat het met ontluchten vaak fout en komt er toch lucht in het systeem.
-
Er zit zeker een hydraulisch druklager in de bak. En niet op de bak zelf. Alles is vervangen. Zowel de cilinder en het druklager.MK5GTI08 schreef: ↑23 mar 2018, 19:35 Hydraulisch druklager bij een golf 5? Je bedoelt gewoon je druklager bij je drukgroep denk ik. Je kan je werkcilinder op de versnellingsbak nog vervangen en dan heb je het zo'n beetje gehad denk ik.. Vaak als je pedaal blijft hangen is deze niet frist meer.Spoiler:
-
Jepp ook deze is al 2 keer vervangen zelfs.
Staat je drukplaat goed vast op de juiste aanhaalmomenten ?
Ik had net hetzelfde probleem bij mijn golf 7 gti ook alles vervangen omdat de koppeling slipte. Maar ik kon ook niet meer ontkoppelen. Versnellingsbak weer gedemonteerd wat bleek nu dat er van de nieuwe gemonteerde drukplaat 3 bouten los stonden.
Ik had net hetzelfde probleem bij mijn golf 7 gti ook alles vervangen omdat de koppeling slipte. Maar ik kon ook niet meer ontkoppelen. Versnellingsbak weer gedemonteerd wat bleek nu dat er van de nieuwe gemonteerde drukplaat 3 bouten los stonden.
Als die al 2 keer vervangen is dan zit het in je bak niet goed.