Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Even kort voorstellen. Ik heb al eerder aantal berichten geplaatst hier. Ben bezit van een Golf 6 1.4TSI DSG Bak (jammer genoeg geen GTI )
Ik heb e.e.a. aangepast aan mijn auto. Denk daarbij aan AP schroefset en middendemper vervangen. Bij het schakelen hoor ik nu een lekker geluid (dit alleen bij hoge toeren).
Ik heb met aantal leveranciers contact opgenomen en nagevraagd of de functie pop and bangs toepasbaar is op mijn 1.4 motor blokje, echter hebben zij dit niet aangeraden omdat het een onbetrouwbaar motor is. En kan schade veroorzaken.
Op het internet leet ik downpipes en sport katalysators is dit het zelfde? Zo ja hoe zou dit klinken onder mijn auto. Krijg je hiermee iets meer vermogen zo ja hoeveel en heb je hier ook een lekker geluid tijdens het rijden. Wat ik ook wil ik (dit is meer bij pop and bangs) als je gas los laat dat je de uitlaat hoort knetteren.
Ik zou gewoon de orginele downpipe leeghalen, scheelt je geld en het effect is vrijwel hetzelfde.
Een downpipe bestaat katloos of met sport katalysator. Dus wat je bedoelt is hetzelfde.
Met een downpipe krijg je gewoon meer geluid, aangezien de katalysator veel geluid dempt. Je middendemper is al vervangen (door een rechte buis?. Met een lege downpipe klinkt het prima.
Ik heb pops en bangs op mijn scirocco 1.4 tsi gehad (icm lege downpipe en zonder middendemper), maar dat was niet een heel betrouwbaar blok nee. Maar goed onderhoud en vaak olie verwisselen scheelt al een hoop.
Je hebt ook kans dat je motor-managment lampje zal branden na dat je het leeg hebt gehaald, zo niet dan is dat geen enkel probleem zo wel dan dien je het weg te laten schrijven ' lambda sonde '. En nader APK - eisen de roetmeting ceo 2 zal hoger zijn dan dat die mag. Het is maar dat je ;n het weet.
Henniej schreef: ↑12 apr 2018, 17:38
Je hebt ook kans dat je motor-managment lampje zal branden na dat je het leeg hebt gehaald, zo niet dan is dat geen enkel probleem zo wel dan dien je het weg te laten schrijven ' lambda sonde '. En nader APK - eisen de roetmeting ceo 2 zal hoger zijn dan dat die mag. Het is maar dat je ;n het weet.
Klopt ik had het weg laten schrijven en ik geloof dat ze bij voertuigen vanaf bouwjaar X alleen op storingen checken ipv een roetmeting.
Leeg halen van de downpipe? Dat zeg mij niet zo heel veel, dat is pijp/buis wat eruit moet ofso?
Daarnaast ben ik ook benieuwd (zoals eerder aangegevens) of ik dan de brulbrul/knetter effect zal krijgen na het lost laten van de gaspedaal.
In de originele downpipe zit gewoon een katalysator en die kun je er gewoon uitboren met een beetje handigheid.
En nee knetter effect zul je alleen krijgen met overrun/pops en bangs map of tune. Je Dsg farts worden wel wat luider als het goed is.
FreaQ schreef:Hierom heb ik dus geen 1.4 gekozen.... Dan maar 10k extra uitgeven voor een gti .. Goed excuus
Maar aangezien we het hier toch over uitlaten hebben, Iemand een suggestie voor een iets luidere uitlaat? Vind mijn stock ED35 zo saai klinken ?
Zat te denken aan RVS opmaat met kleinere cat en leuke tips op het eind, Maar heb geen zin om de hoofdprijs ervoor te betalen...
Tips are welcome.
Zelfde als ik gedaan heb bij mijn GTI. Eerste kat eruit halen en middendemper verwijderen. Klinkt prima. Geen drone meer, in het begin wel maar dat verdwijnt. Maar als je dagelijks snelweg rijdt vind ik het te luid, maar dat is persoonlijk. Kost 150 euro voor beide ongeveer bij de gemiddelde uitlaatboer. Tips kun je ook altijd nog laten veranderen. Anders zon catback van ebay, zijn ook niet zo duur.
Bedankt voor de heldere uitleg.
En bij het verwijderen van de einddemper? Zoals eerder aangegeven heb ik de midden demper verwijderd (dus een rechte pijp). Ik heb wel een einddemper, indien ik deze verwijderd zou ik de DSG farts beter horen? En zou mijn auto te veel blèren vooral op de snelweg?
FreaQ schreef:Hierom heb ik dus geen 1.4 gekozen.... Dan maar 10k extra uitgeven voor een gti .. Goed excuus
Maar aangezien we het hier toch over uitlaten hebben, Iemand een suggestie voor een iets luidere uitlaat? Vind mijn stock ED35 zo saai klinken ?
Zat te denken aan RVS opmaat met kleinere cat en leuke tips op het eind, Maar heb geen zin om de hoofdprijs ervoor te betalen...
Tips are welcome.
Ik had een miltek 3” Resonated race uitlaat icm 200cells downpipe. Uitlaat met de twee kleine eind dempers.
Het geluid was gaaf maar dan wel buiten de auto. Binnen in de auto was het om te huilen. Of je moet rustig rijden maar goed dat doe je niet met een gti en al zeker niet met een gechipte ed35.
Uiteindelijk na ongeveer 4 maanden de uitlaat eronder uit gehaald. De miltek downpipe zit er nog onder. Maar dit maakt niet echt veel meer geluid icm de standaard catback uitlaat.
Voor mij was dit de tweede sport uitlaat beide vond ik niets. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Denk er goed over na wat je koopt. Desnoods rijd eens met iemand mee.