
MK7 GTI : Bio Ethanol
Re: MK7 GTI : Bio Ethanol
Hahahahaha! Ja man ben er echt blij mee
Zoizo iedereen bedankt voor de snelle reacties! Hij draait stationair ook goed en trilt ook niet meer of iets geks. Is als hoe die moet zijn en met de brandstof die er nu in zit lijkt wel dat die veel lichter is geworden. Wel jammer dat niet elke pompstation 102 heeft. Maar is niet erg even een stukje rijden kan geen kwaad. En voor mij is het echt geen BP meer.


Re: MK7 GTI : Bio Ethanol
Geloof het of niet de probleem is bij de halve tank gewoon terug!
Snap dit gewoon niet, auto draaide netjes rond de 8000rpm nu valt die naar 5 a 6000 rpm zo een beetje trillend schokkend. Kan het zo zijn dat er nog viezigheid in de tank zit?
Motorisch trekt die nog helemaal goed, echt goed zo als die dat hoort te doen. En ook geen foutcodes snap dit echt niet meer.
En bij mij op werk elke monteur die ik spreek zegt dat je de tank leeg moet rijden en opnieuw moet vol gooien, kan zo zijn dat er nog steeds ietsjes viezigheid in de tank zit.
En de brandstoffilter vervangen heeft geen zin of wel? Want dat zit in de lage druk gedeelte toch?

Motorisch trekt die nog helemaal goed, echt goed zo als die dat hoort te doen. En ook geen foutcodes snap dit echt niet meer.
En bij mij op werk elke monteur die ik spreek zegt dat je de tank leeg moet rijden en opnieuw moet vol gooien, kan zo zijn dat er nog steeds ietsjes viezigheid in de tank zit.
En de brandstoffilter vervangen heeft geen zin of wel? Want dat zit in de lage druk gedeelte toch?

Re: MK7 GTI : Bio Ethanol
Waar kopen jullie bio-ethanol?
Golf 7 gti performance pack - Stage 2 320pk/480nm - cts catback & intake - milltek downpipe (no cat)
Re: MK7 GTI : Bio Ethanol
Action.Niels_M schreef:Waar kopen jullie bio-ethanol?
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Gr. Martin.
Re: MK7 GTI : Bio Ethanol
Goed om te lezen dat het is opgelost. Toch kan ik me niet voorstellen dat de BP98 de oorzaak is. Zeker omdat je er ethanol bij hebt gegooid. Ik denk eerder dat het watergehalte in de bio ethanol de oorzaak is. Water gaat onderin de tank zitten en wordt als eerste aangezogen (benzine heeft een lagere dichtheid of soortelijke massa dan water)
Maar was het vooral stotteren van de motor of meer bokken? Dat laatste duidt op teveel koppel bij lagere toeren. En dan kan idd je vliegwiel een optater krijgen.
Overigens zit er ook een pomp met 102 in Bergschenhoek, Burg v Oostenweg 7-11 (Breugem) Is misschien handiger aan te rijden voor jou vanuit Rotterdam.
Maar was het vooral stotteren van de motor of meer bokken? Dat laatste duidt op teveel koppel bij lagere toeren. En dan kan idd je vliegwiel een optater krijgen.
Overigens zit er ook een pomp met 102 in Bergschenhoek, Burg v Oostenweg 7-11 (Breugem) Is misschien handiger aan te rijden voor jou vanuit Rotterdam.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Re: MK7 GTI : Bio Ethanol
Het was meer dat als je stil staat na een stukje rijden dat die dan heel laag in de toeren bromt als of die nog meer laag in de toeren wilt draaien zo rond de 500 rpm a 600 in plaats van dat die heel strak bij 800 ongeveer hoort te draaien.
Ook een collega van mij zei dat de watergehalte in die bio ethanol de oorzaak kon zijn, en hier bij de tank helemaal leeg te rijden en dan is helemaal vol te gooien met de juiste brandstof zonder bio, en dit zeker zo 2 a 3 keer gehad te hebben dat het dan helemaal fijn schoon is.
Waar ik wel nog steeds bang van ben is dat de vliegwiel af en toe een opdonder krijgt door dat die te veel koppel heeft. Alleen mijn vraag is dan wat is te veel koppel.
En de auto doet het de ene keer wel en de andere keer niet en dit allemaal met de zelfde brandstof in de tank. Het blijft gek, geen vermogen verlies, trekt goed, alleen 2 bij de 10 keer stottert/bromt -(na een stukje rijden)- de auto bij het stationair draaien, en dan rond de 500 a 600 rpm.
Is het verstandig om de brandstoffilter te vervangen, zou het wat veranderen? Of de tank weer helemaal leeg rijden?
Ook een collega van mij zei dat de watergehalte in die bio ethanol de oorzaak kon zijn, en hier bij de tank helemaal leeg te rijden en dan is helemaal vol te gooien met de juiste brandstof zonder bio, en dit zeker zo 2 a 3 keer gehad te hebben dat het dan helemaal fijn schoon is.
Waar ik wel nog steeds bang van ben is dat de vliegwiel af en toe een opdonder krijgt door dat die te veel koppel heeft. Alleen mijn vraag is dan wat is te veel koppel.
En de auto doet het de ene keer wel en de andere keer niet en dit allemaal met de zelfde brandstof in de tank. Het blijft gek, geen vermogen verlies, trekt goed, alleen 2 bij de 10 keer stottert/bromt -(na een stukje rijden)- de auto bij het stationair draaien, en dan rond de 500 a 600 rpm.
Is het verstandig om de brandstoffilter te vervangen, zou het wat veranderen? Of de tank weer helemaal leeg rijden?
Laatst gewijzigd door Henniej op 24 apr 2018, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: MK7 GTI : Bio Ethanol
Brandstoffilter is niet te vervangen op de MK7. Zit in de pomp geïntegreerd, dus zal je in zijn geheel moeten uitwisselen. 

Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Re: MK7 GTI : Bio Ethanol
Henniej schreef: ↑23 apr 2018, 12:06 Het was meer dat als je stil staat na een stukje rijden dat die dan heel laag in de toeren bromt als of die nog meer laag in de toeren wilt draaien zo rond de 5000 rpm a 6000 in plaats van dat die heel strak bij 8000 ongeveer hoort te draaien.
Ook een collega van mij zei dat de watergehalte in die bio ethanol de oorzaak kon zijn, en hier bij de tank helemaal leeg te rijden en dan is helemaal vol te gooien met de juiste brandstof zonder bio, en dit zeker zo 2 a 3 keer gehad te hebben dat het dan helemaal fijn schoon is.
Waar ik wel nog steeds bang van ben is dat de vliegwiel af en toe een opdonder krijgt door dat die te veel koppel heeft. Alleen mijn vraag is dan wat is te veel koppel.
En de auto doet het de ene keer wel en de andere keer niet en dit allemaal met de zelfde brandstof in de tank. Het blijft gek, geen vermogen verlies, trekt goed, alleen 2 bij de 10 keer stottert/bromt -(na een stukje rijden)- de auto bij het stationair draaien, en dan rond de 5000 a 6000 rpm.
Is het verstandig om de brandstoffilter te vervangen, zou het wat veranderen? Of de tank weer helemaal leeg rijden?
8000 toeren



mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Re: MK7 GTI : Bio Ethanol
Hoe kan je hier een filmpje plaatsen? Ik gebruik zelf geen smartphone dus een collega van me zal het doen.

Re: MK7 GTI : Bio Ethanol
Ik ga morgen op werk mijn de gasklephuis schoonmaken maar kan het kwaad dat als ik de stekker er uit trek, dient de gasklephuis dan opnieuw in geleerd te worden.

Re: MK7 GTI : Bio Ethanol
Ter info:
Firezone Hartelbrug Spijkenisse is nu een Esso Express geworden...
Firezone Hartelbrug Spijkenisse is nu een Esso Express geworden...
Re: MK7 GTI : Bio Ethanol
De gasklephuis is schoongemaakt, alleen de klepje binnen staat een stukje open is dit normaal?
De auto draait stationair niet goed dus hij draait lager dan dat die dat hoort te doen, als of er ergens een vals lucht is.
Morgen eens de injectoren demonteren en schoonmaken.
'' De injectoren vallen vaak buiten de verdenking. Immers, het diagnoseapparaat geeft aan dat ze correct functioneren. ''
Zie foto


De auto draait stationair niet goed dus hij draait lager dan dat die dat hoort te doen, als of er ergens een vals lucht is.
Morgen eens de injectoren demonteren en schoonmaken.
'' De injectoren vallen vaak buiten de verdenking. Immers, het diagnoseapparaat geeft aan dat ze correct functioneren. ''
Zie foto



Re: MK7 GTI : Bio Ethanol
Indien de motor valse lucht aanzuigt heb je eerder last van een hoger stationair toerental.
Wanneer je alle stroom verbruikers uitzet gaan de motor bij mij ook heel langzaam stationair lopen , zet de ventilatie maar eens uit.
Dat is overigens normaal.
Wellicht moet je gaskleppen in basis afstelling zetten met vagcom.
Grt Yal
Wanneer je alle stroom verbruikers uitzet gaan de motor bij mij ook heel langzaam stationair lopen , zet de ventilatie maar eens uit.
Dat is overigens normaal.
Wellicht moet je gaskleppen in basis afstelling zetten met vagcom.
Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 20 aug 2014, 00:58
- Type auto: Polo 6R Highline
Re: MK7 GTI : Bio Ethanol
ik tank altijd bij de Aral Ultimate 102 in Duitsland, stinkt wel meer de uitlaatgassen, maar auto pakt veel sneller op en loopt rustiger.
Re: MK7 GTI : Bio Ethanol
Niet normaal dit!yal schreef: ↑01 mei 2018, 10:14 Indien de motor valse lucht aanzuigt heb je eerder last van een hoger stationair toerental.
Wanneer je alle stroom verbruikers uitzet gaan de motor bij mij ook heel langzaam stationair lopen , zet de ventilatie maar eens uit.
Dat is overigens normaal.
Wellicht moet je gaskleppen in basis afstelling zetten met vagcom.
Grt Yal


De auto in zijn stand [ D ] ik doe de ventilatie off en hij loopt zo rond de 500 a 600 rpm terwijl die rond de 8 hoort te zijn. Zet ik mijn ventilatie stand gewoon op 18 graden of LO dus koud draait de auto goed??? Hoe dan!!!

Dus moet ik dan de gaskleppen in de basis afstelling zetten? Hoe doe ik dit met vcds, iemand enig idee? Of is dit helemaal niet nodig?

Re: MK7 GTI : Bio Ethanol
Vandaag de gaskleppen op de basis instellingen gedaan maar nog steeds het zelfde. De auto draait met de ventilatie aan goed strak 800 rpm net onder de 1000 rpm tot dat ik de ventilatie uit zet valt de auto zo rond de 500 a 600 rpm veel ste laag.
De accu is los gekoppeld een minuut of 10, helaas heeft dit ook niet geholpen.
+ Massa kabels gecontroleerd.
Als de motor draait en als ik dan de olie dop zachtjes los draai word die zo erg terug getrokken als of er ergens een grote vacuum lek is. Alleen is dit nergens te vinden-zien aan de slangen etc.
Dat de olie dop ook niet zo makkelijk los te draaien is vind ik ook zo erg opvallend dat dit gewoon niet normaal is, als of de auto vraagt om ontlucht te worden.
Afspraak gemaakt bij de dealer, volgt.
En nog eens een vraag mocht er een reparatie onder gaan valt dit dan onder de fabrieksgarantie of? Niet dat het erg is, als het maar word opgelost!
De accu is los gekoppeld een minuut of 10, helaas heeft dit ook niet geholpen.
+ Massa kabels gecontroleerd.
Als de motor draait en als ik dan de olie dop zachtjes los draai word die zo erg terug getrokken als of er ergens een grote vacuum lek is. Alleen is dit nergens te vinden-zien aan de slangen etc.
Dat de olie dop ook niet zo makkelijk los te draaien is vind ik ook zo erg opvallend dat dit gewoon niet normaal is, als of de auto vraagt om ontlucht te worden.
Afspraak gemaakt bij de dealer, volgt.
En nog eens een vraag mocht er een reparatie onder gaan valt dit dan onder de fabrieksgarantie of? Niet dat het erg is, als het maar word opgelost!

Re: MK7 GTI : Bio Ethanol
Hennie!
De auto is nog geen 2 jaar toch? Dan heb je nog volledige fabrieksgarantie. Zorg er wel voor dat de dealer niks ziet wat niet op de auto hoort in de motorruimte, anders kan de garantie in 1 klap weg zijn.
Dat het systeem onder vacuum komt te staan kan 1 duidelijke oorzaak hebben, een falende PCV klep. Als deze dicht blijft of verstopt zit kan er intern een groot vacuum ontstaan gepaard met een slecht lopende motor tijdens stationair.
Het is ook een beruchte klep bij VW dus mijn gok gaat daar naar uit.
De auto is nog geen 2 jaar toch? Dan heb je nog volledige fabrieksgarantie. Zorg er wel voor dat de dealer niks ziet wat niet op de auto hoort in de motorruimte, anders kan de garantie in 1 klap weg zijn.
Dat het systeem onder vacuum komt te staan kan 1 duidelijke oorzaak hebben, een falende PCV klep. Als deze dicht blijft of verstopt zit kan er intern een groot vacuum ontstaan gepaard met een slecht lopende motor tijdens stationair.
Het is ook een beruchte klep bij VW dus mijn gok gaat daar naar uit.

Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Re: MK7 GTI : Bio Ethanol
@Vissa,
Die twee jaar garantie mag ik bij deze dan zeker vergeten is niet erg, alleen dat de falende PCV klep kan dit ook met een kilometer stand van 9.000 op de klok voorkomen? Met het uitlezen geen foutcodes, en ook geen vermogen verlies alleen het stationair draaiende is slecht.
Ik zal eens een andere PCV klep op monteren en even kijken hopen dat dat het is!
Dat die berucht was bij de EA888 2.0 TSI motoren wist ik niet,
Die twee jaar garantie mag ik bij deze dan zeker vergeten is niet erg, alleen dat de falende PCV klep kan dit ook met een kilometer stand van 9.000 op de klok voorkomen? Met het uitlezen geen foutcodes, en ook geen vermogen verlies alleen het stationair draaiende is slecht.
Ik zal eens een andere PCV klep op monteren en even kijken hopen dat dat het is!
Dat die berucht was bij de EA888 2.0 TSI motoren wist ik niet,


Re: MK7 GTI : Bio Ethanol
Hmmm 9000 is inderdaad wel heel erg snel. Maar vacuum onder je dop kan daar zeker vandaan komen. Misschien even loshalen om te kijken of er iets mis mee is. 

Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Re: MK7 GTI : Bio Ethanol
Vacuüm in de motor is normaal , dat de olie dop teruggetrokken wordt bij draaiende motor is ook volledig normaal!
Bij oude VW's is dit anders zoals bij mk1 GTI en mk2 GTI 16v.
Start de motor van jou mk7 maar eens zonder olie dop , dan loopt de motor te snel stationair ,onregelmatig en brand het motor storingslampje.
Dit weet ik omdat de dealer een keer mijn olie dop vergat terug te plaatsen.
Zoals ik al eerder zei , een motor met een vacuüm loopt eerder te snel stationair dan te langzaam.
Dat het toerental stationair zakt wanneer alle stroom verbruikers uit staan is normaal , dat was bij mijn mk7 GTI uit 2014 ook zo en bij mijn huidige mk7 uit 2016 ook. Dit zal wel een milieu ding i.v.m. zo laag mogelijke uitstoot.
Waarom maak je al na 9000 km je gasklep schoon
Kortom ik snap jou probleem niet en normale zaken zie jij als een afwijking.
Succes ermee.
Grt Yal
Bij oude VW's is dit anders zoals bij mk1 GTI en mk2 GTI 16v.
Start de motor van jou mk7 maar eens zonder olie dop , dan loopt de motor te snel stationair ,onregelmatig en brand het motor storingslampje.
Dit weet ik omdat de dealer een keer mijn olie dop vergat terug te plaatsen.
Zoals ik al eerder zei , een motor met een vacuüm loopt eerder te snel stationair dan te langzaam.
Dat het toerental stationair zakt wanneer alle stroom verbruikers uit staan is normaal , dat was bij mijn mk7 GTI uit 2014 ook zo en bij mijn huidige mk7 uit 2016 ook. Dit zal wel een milieu ding i.v.m. zo laag mogelijke uitstoot.
Waarom maak je al na 9000 km je gasklep schoon

Kortom ik snap jou probleem niet en normale zaken zie jij als een afwijking.
Succes ermee.
Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Re: MK7 GTI : Bio Ethanol
Vandaag ben ik bij Henniej geweest en heb het probleem uiteraard gezien. Ik vind het best een heftig probleem, aangezien een gti niet zo hoort te draaien bin stationair. Hij draait met alle stroomverbruikers uit draait hij 500 rpm. Volgens mij is dat te laag. En de motor hapert ook, net alsof die uit gaat vallen (trillen). Dit voel je ook als je in de auto zit.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: MK7 GTI : Bio Ethanol
Hier een filmpje
0 sec tm 25 ventilatie off.
25 sec tm 30 sec stond de ventilatie aan.
https://www.youtube.com/watch?v=qYa9SrW ... e=youtu.be
Vcds draait de motor zie foto ( ventilatie off ) :


0 sec tm 25 ventilatie off.
25 sec tm 30 sec stond de ventilatie aan.
https://www.youtube.com/watch?v=qYa9SrW ... e=youtu.be
Vcds draait de motor zie foto ( ventilatie off ) :



Re: MK7 GTI : Bio Ethanol
Je toerental vind ik niets raar aan. Mijn auto loopt ook zonder de clima op 700 toeren, dat is prima
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Re: MK7 GTI : Bio Ethanol
Dat is idd een normaal toerental, 700. Dat draait die van mij ook in D.
Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 30 gasten