Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Met een stage 1 in het vooruitzicht : is een VWR R600 intake de moeite?
Ik bedoel is een aftermarket intake worth the price?
Ik lees bv op verschillende fora dat een andere inlegfilter en die snowguard eruit bijna hetzelfde resultaat geeft.
Iemand ervaring hiermee? Heeft iemand deze intake steken?
Carbonblack schreef:Met een stage 1 in het vooruitzicht : is een VWR R600 intake de moeite?
Ik bedoel is een aftermarket intake worth the price?
Ik lees bv op verschillende fora dat een andere inlegfilter en die snowguard eruit bijna hetzelfde resultaat geeft.
Iemand ervaring hiermee? Heeft iemand deze intake steken?
Appreciate all your feedback on this
Heeft altijd zin een intake die meer koude lucht naar je turbo brengt. Tevens maakt ie ook een goed afblaasgeluid, dat is mooie bijkomstigheid. Maar een VWR600 heeft pas maximaal zin wanneer je naar een stage 2 gaat icm een andere downpipe
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Dus Chief, aangezien ik wellicht nooit stage 2 zal gaan , is de intake eigenlijk te duur voor wat het opbrengt?
Voor een stage 1 is meer lucht ook beter maar voor stage 1 brengt een andere inlegfilter mss al genoeg extra lucht en die inlegfilter kost maar een fractie van de prijs?
Ik heb het dus puur performance matig & wat beter voor de motor is.
Sound even ter zijde gelaten.
Ik wil best de investering doen in een nwe intake maar wil natuurlijk niet overkill gaan voor die stage 1.
Het is een beetje tegenstrijdig...voor een stage 1 vind ik hem een beetje te prijzig voor wat het oplevert, maar ik had hem te allen tijde gekocht. Het ziet er ook gewoon gaaf uit onder de kap i.p.v. de originele plastic doos..het oog wilt ook wat, ook onder de kap
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Je hebt van VWR een grotere slang van luchtfilter naar de elleboog op de turbo, een elleboog die op de turbo inlaat gemonteerd zit welke een veel grotere diameter heeft en betere flow, en een turbo muffler delete welke de standaard turbo demper vervangt voor een variant zonder ,,gaten'' voor ook een meer laminaire flow en meer turbo geluid. Het zijn geen schrikbarende winsten, maar alle beetjes helpen!
Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Die slang is meer voor het mooie onder de kap, ik betwijfel of je uberhaupt iets van verschil zou hebben als je de auto op de bank zet met de standaard slang en die van VWR of een ander merk.
Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Vissa schreef: ↑22 mei 2018, 15:12
CTS is een ander merk, hetzelfde product.
Die slang is meer voor het mooie onder de kap, ik betwijfel of je uberhaupt iets van verschil zou hebben als je de auto op de bank zet met de standaard slang en die van VWR of een ander merk.
Ik deel je twijfel, maar gezien de OEM slang geribbeld is en de siliconen slang glad van binnen, zou je een betere flow mogen verwachten en daardoor beter rendement. Zoals een wijs man hier pas op het forum zei, alle beetjes helpen
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Carbonblack schreef: ↑22 mei 2018, 18:15
En dan iedere keer die DP eraf draaien als ik naar de keuring moet?
Ben al blij dat ik dit allemaal erdoor krijg thuis
Met sportcat kom je gewoon door de keuring heen. Voor België lijkt het me ook geen probleem omdat de keurder echt niet het verschil ziet tussen een std downpipe of 1 met sportcat.
Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12