Koppeling (slipt wss door)
Koppeling (slipt wss door)
Hi All,
Sinds een klein weekje merk ik op dat wanneer ik (vanaf 3) doorgas, dat mijn toerental van 3000 ->5000 RPM doorschiet en heb ik een vermoeden dat mijn koppeling doorslipt, klopt dit? (MK6 GTI is alleen gechipped).
Kunnen jullie mij een prijs indicatie geven als ik de koppeling vervang en wat kan ik gelijk dan nog meer vervangen? Ik heb begrepen van EM Services om dan een verzwaarde erin te laten zetten van bijv Sachs of welke wordt het meest gebruikt?
En voor de omgeving ZH vond ik http://www.vagcarservice.nl/ iemand hier ervaringen mee? (EM Services kan deze helaas niet uitvoeren)
Alvast hartelijk bedankt voor jullie antwoorden.
Groet,
VPC.
Sinds een klein weekje merk ik op dat wanneer ik (vanaf 3) doorgas, dat mijn toerental van 3000 ->5000 RPM doorschiet en heb ik een vermoeden dat mijn koppeling doorslipt, klopt dit? (MK6 GTI is alleen gechipped).
Kunnen jullie mij een prijs indicatie geven als ik de koppeling vervang en wat kan ik gelijk dan nog meer vervangen? Ik heb begrepen van EM Services om dan een verzwaarde erin te laten zetten van bijv Sachs of welke wordt het meest gebruikt?
En voor de omgeving ZH vond ik http://www.vagcarservice.nl/ iemand hier ervaringen mee? (EM Services kan deze helaas niet uitvoeren)
Alvast hartelijk bedankt voor jullie antwoorden.
Groet,
VPC.
- MK6 Jt-Head GTI
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 12 jun 2016, 14:21
- Type auto: Golf MK7 GTI CS
Re: Koppeling (slipt wss door)
Hallo,
Betreft de manuele koppeling van een 6 GTI deze kan idd snel slippen wanneer deze gechipt is door het stijgen van het koppel.
Als je het laat doen en dan echt alle onderdelen van de koppeling gaat vervangen ben je zo +/- 1200,- verder (hier heb ik het over een zwaardere sachs koppeling dan he) Ik had het ooit ook bij DVX gevraagd volgens mij vroegen hun 1100,- maar durf dat niet met zekerheid te zeggen, het is bij mij (nog) niet nodig.
Groeten Joey
Betreft de manuele koppeling van een 6 GTI deze kan idd snel slippen wanneer deze gechipt is door het stijgen van het koppel.
Als je het laat doen en dan echt alle onderdelen van de koppeling gaat vervangen ben je zo +/- 1200,- verder (hier heb ik het over een zwaardere sachs koppeling dan he) Ik had het ooit ook bij DVX gevraagd volgens mij vroegen hun 1100,- maar durf dat niet met zekerheid te zeggen, het is bij mij (nog) niet nodig.
Groeten Joey
Huifige wagen : MK7 GTI CS TTE535 powered
Vorige wagens;
MK7.5 R 400pk & 510nm
BMW 330e 449pk & 760nm
1970 Boss Mustang 302 350pk & 400nm
BMW M4 540pk & 720NM
MK6 GTI 315pk & 450nm

Vorige wagens;
MK7.5 R 400pk & 510nm
BMW 330e 449pk & 760nm
1970 Boss Mustang 302 350pk & 400nm
BMW M4 540pk & 720NM
MK6 GTI 315pk & 450nm
- JeroenGTIed35
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
- Type auto: GTI ed 35
Koppeling (slipt wss door)
Hoi,VPC schreef:Hi All,
Sinds een klein weekje merk ik op dat wanneer ik (vanaf 3) doorgas, dat mijn toerental van 3000 ->5000 RPM doorschiet en heb ik een vermoeden dat mijn koppeling doorslipt, klopt dit? (MK6 GTI is alleen gechipped).
Kunnen jullie mij een prijs indicatie geven als ik de koppeling vervang en wat kan ik gelijk dan nog meer vervangen? Ik heb begrepen van EM Services om dan een verzwaarde erin te laten zetten van bijv Sachs of welke wordt het meest gebruikt?
En voor de omgeving ZH vond ik http://www.vagcarservice.nl/ iemand hier ervaringen mee? (EM Services kan deze helaas niet uitvoeren)
Alvast hartelijk bedankt voor jullie antwoorden.
Groet,
VPC.
Ik had afgelopen winter ook last van slippende koppeling.
Ik heb hem bij Hans sloot in Lochem laten vervangen door een set van Sachs. Incl vliegwiel.
Kosten voor mij waren 465,-. Ex btw.
Ik meen dat het een koppeling is van een Gtd deze kunnen meer koppel aan. En koppelt lekker soepel.
Rij met 450Nm en slipt niet door.
JD heeft me toen door verwezen naar Hans.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Koppeling (slipt wss door)
Dat is een aanzienlijk verschil in prijs! Ik had begrepen dat de koppeling een complete set is en dat de vliegwiel niet perse moet als die nog goed is.
Ik wacht het even af welk totale prijsopgave ik krijg.
Thanks guys voor jullie antwoorden!
VPC.
Ik wacht het even af welk totale prijsopgave ik krijg.
Thanks guys voor jullie antwoorden!
VPC.
- MK6 Jt-Head GTI
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 12 jun 2016, 14:21
- Type auto: Golf MK7 GTI CS
Re: Koppeling (slipt wss door)
Holy shit da's idd mooi prijsje jaJeroenGTIed35 schreef: ↑05 mei 2018, 16:12Hoi,VPC schreef:Hi All,
Sinds een klein weekje merk ik op dat wanneer ik (vanaf 3) doorgas, dat mijn toerental van 3000 ->5000 RPM doorschiet en heb ik een vermoeden dat mijn koppeling doorslipt, klopt dit? (MK6 GTI is alleen gechipped).
Kunnen jullie mij een prijs indicatie geven als ik de koppeling vervang en wat kan ik gelijk dan nog meer vervangen? Ik heb begrepen van EM Services om dan een verzwaarde erin te laten zetten van bijv Sachs of welke wordt het meest gebruikt?
En voor de omgeving ZH vond ik http://www.vagcarservice.nl/ iemand hier ervaringen mee? (EM Services kan deze helaas niet uitvoeren)
Alvast hartelijk bedankt voor jullie antwoorden.
Groet,
VPC.
Ik had afgelopen winter ook last van slippende koppeling.
Ik heb hem bij Hans sloot in Lochem laten vervangen door een set van Sachs. Incl vliegwiel.
Kosten voor mij waren 465,-. Ex btw.
Ik meen dat het een koppeling is van een Gtd deze kunnen meer koppel aan. En koppelt lekker soepel.
Rij met 450Nm en slipt niet door.
JD heeft me toen door verwezen naar Hans.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Weet ik dat ook weer mocht die van mij ooit gaan slippen.
Groeten Joey
Huifige wagen : MK7 GTI CS TTE535 powered
Vorige wagens;
MK7.5 R 400pk & 510nm
BMW 330e 449pk & 760nm
1970 Boss Mustang 302 350pk & 400nm
BMW M4 540pk & 720NM
MK6 GTI 315pk & 450nm

Vorige wagens;
MK7.5 R 400pk & 510nm
BMW 330e 449pk & 760nm
1970 Boss Mustang 302 350pk & 400nm
BMW M4 540pk & 720NM
MK6 GTI 315pk & 450nm
Re: Koppeling (slipt wss door)
Ik heb vorige zomer €950 betaald voor het plaatsen van een Sachs performance koppeling met drukgroep zonder vliegwiel. Dit is wel bij een golf 7 gti.
Re: Koppeling (slipt wss door)
950 Is ook niet slecht als de set zo rond de 650 kost + 300 montage / arbeid, is gewoon redelijk
Goed jobb.


Re: Koppeling (slipt wss door)
Wederom bedankt voor de feedback, ik stel het echt op prijs!
Lochem is niet echt om de hoek maar als het verschil zodanig groot is, dan is alles om de hoek haha.
Groet!
Lochem is niet echt om de hoek maar als het verschil zodanig groot is, dan is alles om de hoek haha.
Groet!
- JeroenGTIed35
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
- Type auto: GTI ed 35
Re: Koppeling (slipt wss door)
Idd was het voor mij ook niet enkele reis was 190kmVPC schreef:Wederom bedankt voor de feedback, ik stel het echt op prijs!
Lochem is niet echt om de hoek maar als het verschil zodanig groot is, dan is alles om de hoek haha.
Groet!

Helemaal koekwaus zei ons pap.
Maar ook voor mij kwam er nog montage kosten bij. Was ik wel vergeten te zeggen mij excuus. Had meerdere dingen die dag.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 14 jan 2016, 17:16
- Type auto: Golf 7
- Locatie: Grimbergen BE
- Contacteer:
Re: Koppeling (slipt wss door)
Vergis je niet. Er is een verschil tussen sachs en sachs performance he.
Voor een sachs performance koppeling dat kan gemonteerd worden op het originele vliegwiel komt dit op 695€. Incl montage 995€.
Eentje met een enkel massa vliegwiel komt op 1430€ (1730€ incl montage)
Voor een sachs performance koppeling dat kan gemonteerd worden op het originele vliegwiel komt dit op 695€. Incl montage 995€.
Eentje met een enkel massa vliegwiel komt op 1430€ (1730€ incl montage)
VW golf mk6 R20 DSG @ 460pk 515nm.
VW transporter T5 2.0TDI edition 25 @ 180pk 400nm.
VW golf 5 TDI endurance trackday tool.

VW transporter T5 2.0TDI edition 25 @ 180pk 400nm.
VW golf 5 TDI endurance trackday tool.

Re: Koppeling (slipt wss door)
Hi all,
Ik had inderdaad begrepen dat er sachs en sachs performance waren.
Hans sloot rekent 1544 voor sachs + vliegwiel en zonder vliegwiel voor 744. Denk dat deze niet de performance zijn, maakt dat wat uit tov standaard koppeling? Ik denk zelf van niet but I am noob.
VPC
Ik had inderdaad begrepen dat er sachs en sachs performance waren.
Hans sloot rekent 1544 voor sachs + vliegwiel en zonder vliegwiel voor 744. Denk dat deze niet de performance zijn, maakt dat wat uit tov standaard koppeling? Ik denk zelf van niet but I am noob.
VPC
Re: Koppeling (slipt wss door)
Ik ben ook aan het kijken voor een versterkte koppeling. (Preventief met oog op de toekomst)
Maar lees niet altijd even positieve verhalen over de Sachs, en meer positiefs over SPEC.
Maar lees niet altijd even positieve verhalen over de Sachs, en meer positiefs over SPEC.
Ride:
A5 Coupe (F5) 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic - Daytona Grey
Daily:
’18 T-Roc 1.5 TSI DSG Sport - Indium Grey
A5 Coupe (F5) 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic - Daytona Grey
Daily:
’18 T-Roc 1.5 TSI DSG Sport - Indium Grey
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 10 nov 2017, 14:37
- Type auto: Audi S3 Sportback 8P
Re: Koppeling (slipt wss door)
Ik heb de Sachs performance (goed voor 530nm) en nieuw Luk DMV laten monteren voor 2000 inclusief montage. Koppelt wel iets zwaarder maar raak je snel aan gewend
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Re: Koppeling (slipt wss door)
Ik heb toch nog een vraag.. Kan het kloppen dat het de koppeling niet altijd doorslipt?
Gisteren heb ik er niets van gemerkt, geen ene versnelling schoot bij hoge toerental door.
Gisteren heb ik er niets van gemerkt, geen ene versnelling schoot bij hoge toerental door.
- JeroenGTIed35
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
- Type auto: GTI ed 35
Re: Koppeling (slipt wss door)
Ja dit kan zeker.
De weersomstandigheden spelen hier ook een rol in.
Hoe warmer het buiten is des te minder vermogen en koppel.
Hoe kouder des te meer vermogen en koppel en dus eerder kans op slip.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De weersomstandigheden spelen hier ook een rol in.
Hoe warmer het buiten is des te minder vermogen en koppel.
Hoe kouder des te meer vermogen en koppel en dus eerder kans op slip.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Koppeling (slipt wss door)
Thanks, dat klinkt wel logisch.
Ik leer veel van jullie!
VPC
Ik leer veel van jullie!
VPC
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 10 nov 2017, 14:37
- Type auto: Audi S3 Sportback 8P
Re: Koppeling (slipt wss door)
Klopt ik had mn wagen in november ongeveer getuned naar 467 nm op een mix van 95 en 98. Enkele weken erna had ik een Firezone gevonden waar ik 102 ging tanken en toen begon het ook koud te worden. Toen was het gedaan met mn koppeling. Slipte als een gek. Was wel merkbaar minder als het wat warmer op een dag was. Ik zou zelf zo weer voor een sachs performance gaan. Wat een heerlijke koppeling. Let wel ik heb niet de Sachs Sre met enkelmassavliegwiel, maar de performance met dubbelmassavliegwiel. In het begin even iets zwaarder, maar dat went snel en nu merk ik niets mee behalve dan dat hij snel oppakt en veel degelijker aanvoelt
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Re: Koppeling (slipt wss door)
Vandaag is ie vervangen voor de Sachs!!
Hele rit naar huis kon ik alleen maar lachen van blijdschap..
Het is een wereld van verschil, moest inderdaad wel even wennen maar voelde alle power weer terug. Vagcarservice heeft echt goed werk geleverd, ben er echt blij mee. Ook heeft emservices begin dit jaar mijn spruitstuk vervangen. Kortom, heb ik nu 2 service en vak gerichte bedrijven waar ik zeker nog terug kom voor upgrades, onderhoud etc.
VPC
Hele rit naar huis kon ik alleen maar lachen van blijdschap..
Het is een wereld van verschil, moest inderdaad wel even wennen maar voelde alle power weer terug. Vagcarservice heeft echt goed werk geleverd, ben er echt blij mee. Ook heeft emservices begin dit jaar mijn spruitstuk vervangen. Kortom, heb ik nu 2 service en vak gerichte bedrijven waar ik zeker nog terug kom voor upgrades, onderhoud etc.
VPC
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 5 gasten