Carbonio of Twintake op een mkV?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Carbonio of Twintake op een mkV?

Bericht door MkVI Nmgn »

KlouxOne schreef:
tonnie024 schreef:Heel veel plezier op het forum
En dat je er nog veel kan leren of dingen die je handig vind
En volgens mij heb je die auto voor mijn neus weg gekocht ;)
Was ook naar een Ed30 wezen kijken met zelfde imitatie wielen Zwarte logo's Xenon en die milltek alleen kan niet zien maar dat leer waar ik naar was kijken was nieuwstaat zelfs de instapstukken
Dat zou best is kunnen. Ik heb namelijk 6 maanden gezocht naar een exemplaar als deze. Qua opties heeft hij bijna alles. En hij is schade vrij. Geen deukje niks. Wel een beetje steenslag helaas. Maar daar ik nog wat aan doen.
Ja dan hebben we waarschijnlijk voor de zelfde auto gekeken, Als ik je een tip kan geven zie dat je voor een carbonio wilt gaan dan zal ik toch anders even door sparen voor een Twintake heb geluid waar daar uit komt is toch even wat lekkerder dan hoor je te minsten de turbo lekker afblazen en aanzuigen van lucht en als je gaat chippen haal je met een Twintake ook een beter resultaat
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: KlouxOne Golf GTI MKV Edition 30

Bericht door Wilcoos »

Voor zover ik weet (en JD had het getest dacht ik) is er geen verschil in vermogen tussen carbonio en twintake. Alleen het aanzuiggeluid hoor je beter. Neemt niet weg dat een twintake wel een heel mooi apparaat is.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: KlouxOne Golf GTI MKV Edition 30

Bericht door MkVI Nmgn »

Afbeelding

Bron: http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/index ... 988.0.html

Dit noem ik toch echt een verschil maar zou wel aan mij liggen
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: KlouxOne Golf GTI MKV Edition 30

Bericht door Wilcoos »

Ziet er wel interessant uit, misschien een keertje testen.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: KlouxOne Golf GTI MKV Edition 30

Bericht door KlouxOne »

Lakstift en Langka blob eliminator!

Welke meters heb je besteld en welke houder? Ik zit ook een beetje te kijken maar ben er nog niet over uit.
De voorbumper en motorkap worden overgespoten. aantippen is maar tijdelijk. Een goede vriend van mij is auto spuiter dus dat komt wel goed.

ik heb voor de volgende meters gekozen.
http://www.youtube.com/watch?v=mm1-SneH ... re=related
Dit is erg mooi spul. en wat goedkoper dan Defi meters die wel erg duur zijn.

Als houder heb ik gekozen voor de carbonnen houder van OSIR USA
Afbeelding

Ik ga wel een review schijven als het erin gaat. Die meters zijn echt heel goed. Ik heb liever geen troep in mn auto.
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: KlouxOne Golf GTI MKV Edition 30

Bericht door KlouxOne »

Ja dan hebben we waarschijnlijk voor de zelfde auto gekeken, Als ik je een tip kan geven zie dat je voor een carbonio wilt gaan dan zal ik toch anders even door sparen voor een Twintake heb geluid waar daar uit komt is toch even wat lekkerder dan hoor je te minsten de turbo lekker afblazen en aanzuigen van lucht en als je gaat chippen haal je met een Twintake ook een beter resultaat
Ik kies voor een carbonio omdat ik deze voor 150 euro over kan nemen van iemand. en als ik hem dalijk chip bij JD geeft een Twin Intake geen extra vermogen. Dus vind ik het die 250 euro meer niet waard.
Plus dat ik het ook niet zo mooi vind, zonder afdekkap.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: KlouxOne Golf GTI MKV Edition 30

Bericht door MkVI Nmgn »

Is gewoon een cover voor ;)

Afbeelding
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
JimmyGTI
Berichten: 472
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:55
Type auto: Golf VI GTI

Re: KlouxOne Golf GTI MKV Edition 30

Bericht door JimmyGTI »

tonnie024 schreef:Afbeelding

Bron: http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/index ... 988.0.html

Dit noem ik toch echt een verschil maar zou wel aan mij liggen
Nou, je kunt gelijk hebben hoor :D . maar ik denk dat hier iets anders aan de hand is want na mijn weten is er geen luchtfilter die meer vermogenswinst levert dan circa 10 pk. en hier zit tussen twee merken gewoon 15 PK. maar kan ook aan mij liggen :P

@Klouxone, en hoe laat je die meters aansluiten? kun je dit zelf of laat je dit doen door een bedrijf? want ik ben ook wel te porren voor de meters! (heb wel een VI GTI) :?:
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: KlouxOne Golf GTI MKV Edition 30

Bericht door MkVI Nmgn »

Bron: http://www.xtreme-tuning.nl/product.det ... ceID=45602

Dit Forge Twin take kit heeft een verbetering van uw luchtfiltersysteem. Uit de verschillende testen van Forge Motorsport is gebleken dat er een vermogenswinst is tot wel 17 pk in vergelijking met het originele luchtfiltersysteem.

Alle benodigde onderdelen zijn inbegrepen in de Kit. Deze kit is verkrijgbaar in zwart met zwarte slangen.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: KlouxOne Golf GTI MKV Edition 30

Bericht door MkVI Nmgn »

Bron: http://www.xtreme-tuning.nl/product.det ... ceID=60438

CARBONIO AIR INTAKE
Part Number: carbonio

Een volledig uit carbon vervaardigde intakescoop. De ideale oplossing voor extra lucht in de motor. Test resultaten hebben laten zien dan een vermogenswinst van 8 pk mogelijk is met deze intake
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: KlouxOne Golf GTI MKV Edition 30

Bericht door Wilcoos »

Dat zijn product specs. Maar volgens mij is het zoals Jimmy ook aangeeft dat er na chippen niet veel verschil meer te halen is. Volgens mij had ik zelfs eens begrepen dat JD getest had en er met een filter maar 5-10pk extra uithaalde.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
JimmyGTI
Berichten: 472
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:55
Type auto: Golf VI GTI

Re: KlouxOne Golf GTI MKV Edition 30

Bericht door JimmyGTI »

Ok helder Tonnie, Maar de een ''kan'' 17 pk leveren en de ander ''kan'' 8 pk leveren, dus het verschil tussen deze twee is 9 pk. en niet de 15.5 pk zoals op het voorbeeld dat je geeft, zaten deze filters wel op dezelfde auto gemonteerd want elke GTI levert natuurlijk andere waardes??

@klouxone, ik ben me dus ook een beetje aan het orienteren naar die Osir meters, maar zover ik nu kijk moet je de houder en meters appart bestellen, en de meters kosten (schrik niet) 550 dollar en dan nog 100 dollar voor de behuizing?? heb jij deze allebei besteld?
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: KlouxOne Golf GTI MKV Edition 30

Bericht door Wilcoos »

Ik zit te kijken naar Podi meters, (of NSP) Podi schijnt wel een van de betere te zijn en kost voor een kit iets van 250,-. Newsouth is een stuk voordeliger (maar mechanisch) en kost iets van 130,- voor een kit.

Zelf twijfel ik nog erg aan welke houder ik zou willen. Wil in ieder geval minimaal een turbodruk meter, weet nog niet welke meter nog meer. Temp heb ik al van mijn kufatec.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: KlouxOne Golf GTI MKV Edition 30

Bericht door MkVI Nmgn »

JimmyGTI schreef:Ok helder Tonnie, Maar de een ''kan'' 17 pk leveren en de ander ''kan'' 8 pk leveren, dus het verschil tussen deze twee is 9 pk. en niet de 15.5 pk zoals op het voorbeeld dat je geeft, zaten deze filters wel op dezelfde auto gemonteerd want elke GTI levert natuurlijk andere waardes??

@klouxone, ik ben me dus ook een beetje aan het orienteren naar die Osir meters, maar zover ik nu kijk moet je de houder en meters appart bestellen, en de meters kosten (schrik niet) 550 dollar en dan nog 100 dollar voor de behuizing?? heb jij deze allebei besteld?

Die test is op de zelfde auto gedaan las ik. of het daad werkelijk is weet ik niet,Anders kunnen we Race eend altijd nog vragen die werkt toch bij JD ?
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: KlouxOne Golf GTI MKV Edition 30

Bericht door KlouxOne »

@jimmyGTI

Osir verkoopt zelf geen meters. Deze zijn van Defi. geloof me die wil je niet. is en hell om aan te sluiten en je hebt een aparte regel unit nodig. dus je bent inderdaad al snel 500 euro kwijt inderdaad. En dan ben je er nog niet hoor, Je moet ook nog adapters hebben om alles aan te sluiten voor je sensoren.

Ik wil meters van Shadow Pro bestellen. deze zijn van de zelfde kwaliteit als die van Defi en kunnen het zelfde. kosten de helft en hebben geen regel unit nodig. Meters zijn 75 euro per stuk ongeveer.

@ Wilcoos

Ik heb heb dus niet gekozen voor een Kufatec omdat ik geen turbo druk kan uitlezen. schijnt wel te kunnen maar niemand weet hoe. Plus dat ik meters in het midden console veel mooier vind.

Misschien kunnen we een Goupbuy doen voor meters?!?!?

laat het maar weten dan mail ik de importeur waar ik al contact mee heb gehad.
zoek maar is op youtube voor schadow pro gauges.

@Tonnie024

de reden waarom ik geen twintake wil is omdat ik geen 300 euro extra wil betalen voor 10 pk meer. het is niet alleen de twintake maar dan ook een nieuwe motor afdek plaat etc. de Carbonio heb ik voor 150 euro gekocht.
is voor iedereen natuurlijk anders. plus als je gaat maat chippen hou je er weinig aan over. ik heb er al met mark van JD over gehad. die zei zelf ook dat je beter voor een Carbonio kan gaan IVM de prijs.

p.s. mn topic is nog geen dag oud en nu al aardig bevuild met discussies :P lol

doesn't matter ;)
Werner
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:53
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Arnhem

Re: KlouxOne Golf GTI MKV Edition 30

Bericht door Werner »

Van harte welkom hier Maurice, mooie auto heb je gekocht!
En voor wat betreft de Detroits; die zijn absoluut zeker imitatie. Kan je zien aan de gaten waar de wielbouten in gaan en aan de VW logo's in het hart. Zo'n mooie en toch vrij zeldzame auto verdient naar mijn mening tenminste een origineel setje, voor de ed. 30 zijn die bovendien zwart gelakt met een gepolijste rand.

Grtz Werner
BMW 123d BY2010 @ 252pk/475Nm
Golf V GTI BY2007 @ 256pk/399Nm (2009-2012)
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Carbonio of Twintake op een mkV?

Bericht door NICO! »

Hier gaan we verder.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
JimmyGTI
Berichten: 472
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:55
Type auto: Golf VI GTI

Re: Carbonio of Twintake op een mkV?

Bericht door JimmyGTI »

@ Klouxone,

Haha ja je brengt aardig wat teweeg met je luchtfilter :lol:

Maar als ik het goed begrijp heb je alleen de houder besteld bij OSIR? Als je een groupsbuy kunt regelen doe ik denk ik wel mee!
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Carbonio of Twintake op een mkV?

Bericht door KlouxOne »

Klopt! Ik vind heg dat geld niet waard. Yep alleen de houder is ga OSIR. Meter wil ik ergens anders bestellen. Ik zal wel is kijken wie er nog meer intresten heeft.

Wilcoos?!?

Sowieso ga ik een how to schrijven :)
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Carbonio of Twintake op een mkV?

Bericht door Wilcoos »

Ja heb ook interesse, maar wil nog wel even verder kijken dan shadow pro. Heb veel gelezen over podi, en dat spreekt mij erg aan. Ook moet ik nog uitzoeken of ik er meer dan 1 wil en wat voor soort houder.

Apart topic maar even openen over de meters :P
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] en 113 gasten