Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
2 weken terug een gti'tje gekocht, bouwjaar 2013.
Nu moet ik voor mijn verzekeringsmaatschappij een alarm certificaat regelen. Ik wilde even testen hoe mijn alarm klonk maar ik krijg hem niet aan?!
Ik heb ook geen interieurdetectie. Nu twijfel ik of er uberhaubt wel een alarm op zit. Op een gti zit toch altijd wel een alarm of?!
Wie o wie kan mij hiermee helpen.
Je kan je kenteken ook checken of je überhaupt wel een gecertificeerde alarm hebt, zo niet dan dien je dat te laten installeren. Minimaal 'n Klasse 3 alarm.
Het alarmsysteem bestaat uit:
Goedgekeurde startonderbreker
Driedubbele detectie, namelijk
Omtrekdetectie
Interieurdetectie
Hellingshoekdetectie
Alarmering, namelijk:
Akoestische signalering door middel van een gecodeerde noodstroom-sirene
Optische signalering
Als er geen ledje zit aan de bovenkant van de bestuurdersdeur tegen het raam, en geen knopje links aan de bestuurderskant om hem aan of uit te zetten, dan heb je geen alarm.
Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Alarm is inderdaad niet standaard. Kan me alleen niet voorstellen dat een GTI geen alarm heeft btw. Het makkelijkst is inderdaad om het ledje wat in je portierbekleding aan de bestuurderskant zit te bekijken. Als je wagen op slot staat gaat ie rood knipperen, heb je geen ledje dan heb je geen alarm. Dan zou ik een andere verzekering zoeken en een stuurslot of bearlock monteren.
Beste leden, bedankt voor de snelle reacties. Ik zie het lampje wel branden als ik hem op slot zet, maar kan dit niet een fake origineel lampje zijn? Interieurdetectie knopje om hem uit te zetten naast de bestuurdersstoel kan ik zo niet vinden. Ik vrees voor het ergste...
In mijn mk6 had ik ook geen alarm maar wel zo een lampje.
Zet je raam open en doe je auto op slot. Wacht even een halve minuut en doe dan via het raam je motorkap open. Als dan niets afgaat heb je echt geen alarm.
Een affabriek VW alarm voor de GTi heeft de kenmerken van een klasse 3, maar deze is niet SCM gecertificeerd.
Of je bouwt een nieuw alarm in, of je laat je huidige alarm certificeren.
Maarten schreef: ↑24 jul 2018, 08:00
In mijn mk6 had ik ook geen alarm maar wel zo een lampje.
Zet je raam open en doe je auto op slot. Wacht even een halve minuut en doe dan via het raam je motorkap open. Als dan niets afgaat heb je echt geen alarm.
Je motorkap opendoen zonder dat de deur een stukje open is? Dat vind ik knap. Raam open laten, op slot doen en dan gewoon klooien met de auto net alsof ie gejat wordt. Als er dan echt niets gebeurt heb je geen alarm.
JP-GTi schreef: ↑24 jul 2018, 20:33
Een affabriek VW alarm voor de GTi heeft de kenmerken van een klasse 3, maar deze is niet SCM gecertificeerd.
Of je bouwt een nieuw alarm in, of je laat je huidige alarm certificeren.
Dit, affabriek is hij NIET SCM goedgekeurd. Voor de MK7 is dat wel heel makkelijk te realiseren. De sirene moet enkel van breekbouten worden voorzien en hij kan SCM goedgekeurd worden!
Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Maarten schreef: ↑24 jul 2018, 08:00
In mijn mk6 had ik ook geen alarm maar wel zo een lampje.
Zet je raam open en doe je auto op slot. Wacht even een halve minuut en doe dan via het raam je motorkap open. Als dan niets afgaat heb je echt geen alarm.
Je motorkap opendoen zonder dat de deur een stukje open is? Dat vind ik knap. Raam open laten, op slot doen en dan gewoon klooien met de auto net alsof ie gejat wordt. Als er dan echt niets gebeurt heb je geen alarm.
Uhhh... ja, je kan je motorkap open doen zonder je deur open te hebben.
ANWB verzekering vereist geen enkel vorm van alarm mbt diefstal. Ben zelf daar verzekerd en stond er van te kijken maar het ging om de catalogus waarde en die was laag genoeg voor hun om geen alarm te eisen voor diefstal dekking.
JP-GTi schreef: ↑25 jul 2018, 20:40
Heb je uberhaupt al met een verzekeringsmaatschappij gebeld, want tegenwoordig is alles met GTI erin moeilijk te verzekeren onder de 40 jaar.
Ik heb nog nooit problemen gehad met welke verzekeringsmaatschappij dan ook op jonge leeftijd. GTI's, Type R, OPC, geen enkel probleem.
Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
JP-GTi schreef: ↑25 jul 2018, 20:40
Heb je uberhaupt al met een verzekeringsmaatschappij gebeld, want tegenwoordig is alles met GTI erin moeilijk te verzekeren onder de 40 jaar.
Ik heb nog nooit problemen gehad met welke verzekeringsmaatschappij dan ook op jonge leeftijd. GTI's, Type R, OPC, geen enkel probleem.
Ook dit jaar ? De eisen zijn enkele maanden geleden flink aangescherpt. Ook zit er een verschil tussen dsg en handbak (dsg wordt meer gestolen)