Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Binnenkort wil ik mijn golf 7 GTI PP DSG laten chippen naar stage 1 inclusief DSG tuning.
Gelukkig zijn er super veel bedrijven die dit doen met weinig verschil in pk's onderling.
Zelf zat ik te denken aan DVX, gewoon door de goede recensies en omdat ik daar een goed gevoel bij heb.
Is er iemand die mij kan overtuigen om naar een ander bedrijf te kijken en de reden daarvoor of zeggen jullie gewoon lekker naar DVX gaan.
Ach ik heb 3 auto’s gehad die meermaals op de bank geweest zijn bij JD en het super deden en doen. Over DVX, VAG techniek en BR performance (voornamelijk Tommy en Demon haha) hoor je ook veel lof. Lekker even bellen met allemaal en kiezen waar je het beste gevoel bij hebt. Overal is je auto in goede handen
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Misschien moeilijk voor mij om objectief te oordelen, maar kies een tuner waar je zoals aangehaald een goed gevoel bij hebt + niet ver uit jouw buurt is, als er achteraf iets moet gebeuren is het gewoon makkelijker en logischer om dat dicht bij huis te laten doen.
Wellicht een domme vraag.
Als je nou stage 1 doet, is het dan ook verstandig om DSG tuning te doen? Ik zie dat de schakeltijd verkort wordt, maar wat is dan precies de toegevoegde waarde?
Grootste winst is het aanpassen van de schakelmomenten. Ik zou in D aanpassen dat ie iets later opschakelt (nu wel erg snel) en in S iets vroeger (dan is ie wat minder nerveus).
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Dopjes schreef: ↑07 aug 2018, 13:01
Wellicht een domme vraag.
Als je nou stage 1 doet, is het dan ook verstandig om DSG tuning te doen? Ik zie dat de schakeltijd verkort wordt, maar wat is dan precies de toegevoegde waarde?
Ligt eraan welke auto. Mijn Clubsport had zeker weten aanpassing nodig aan de DSG. Deze is met Stage 1 gestegen naar 516nm. Daar is de koppelbegrenzing verwijderd en de schakeldruk verhoogd. Tevens de schakelsnelheden, de schakeltijden, het maximale toerental, en de kickdown in manueel mode uitgezet.
Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Dopjes schreef: ↑07 aug 2018, 13:01
Wellicht een domme vraag.
Als je nou stage 1 doet, is het dan ook verstandig om DSG tuning te doen? Ik zie dat de schakeltijd verkort wordt, maar wat is dan precies de toegevoegde waarde?
Ligt eraan welke auto. Mijn Clubsport had zeker weten aanpassing nodig aan de DSG. Deze is met Stage 1 gestegen naar 516nm. Daar is de koppelbegrenzing verwijderd en de schakeldruk verhoogd. Tevens de schakelsnelheden, de schakeltijden, het maximale toerental, en de kickdown in manueel mode uitgezet.
Gaat om een 7 GTI performance DSG. Wil in principe alleen stage 1 doen omdat dit relatief veilig/betrouwbaar zou zijn. Auto is mijn dagelijks vervoer. Is het dan aan te raden om de DSG ook te laten tunen? Gaat niet om de kosten, maar om wat het beste voor de auto is.
Dsg zou ik sowieso laten doen. De schakelmomenten laten aanpassen in D, dan schakelt ie wat later en rijdt echt prettiger. Ook S laten aanpassen dat ie wat minder zenuwachtig rijdt....maar dit was al benoemd
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
ChielED35 schreef: ↑09 aug 2018, 23:10
Dsg zou ik sowieso laten doen. De schakelmomenten laten aanpassen in D, dan schakelt ie wat later en rijdt echt prettiger. Ook S laten aanpassen dat ie wat minder zenuwachtig rijdt....maar dit was al benoemd
Bedsnkt voor je reactie. DSG last ik er ook bij doen dan als ik het ga doen.
Heeft iemand ervaringen met Apec? Die zie ik hier nu ook staan. België is voor mij makkelijker aan te rijden.
Denk dat je bij Apec sowieso wel goed zit hoor! Ze hebben trouwens nog een mooie aanbieding deze maand, net als mooie korting voor forumleden op vanalles.
Maar denk dat je bij DVX en BR ook altijd goed zit. Zoals Didier aangeeft, ga bij een tuner die je een goed gevoel geeft.
Ik heb zelf ervaring met Heinz, Shiftech en DVX. Waarbij die laatste voor mij toch de beste was.
Maar zou zeker Apec en BR ook durven overwegen.
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2