Misfire’s stationair
Misfire’s stationair
Hallo,ik heb een passat met 2.0 tsi ccz motor ,hetzelfde als een gti staan,hiervan was de ketting versprongen.
Ik heb gelijk de zuigerveren vervangen kop gereviseerd alles is als nieuw,
Maar de auto geeft misfires op cilinder 3 en af en toe ook op cilinder 1.
Alleen bij stationair lopen
Ik heb een cilinder lektest gedaan,is perfekt
Ik heb compressie meting gedaan,is perfekt
Ik heb bougies en bobines vervangen,geen verschil
Toen heb ik de injectoren uit een andere goede motor gehaald en die er in gezet,geen verschil
Ik krijg geen andere foutcodes in de motor
Ik weet het onderhand niet meer,heeft iemand nog een idee?
Brandstofdrukken lage en hoge druk zijn goed
Krukaskeringen lekken ook niet
Bedankt alvast voor het meedenken
Ik heb gelijk de zuigerveren vervangen kop gereviseerd alles is als nieuw,
Maar de auto geeft misfires op cilinder 3 en af en toe ook op cilinder 1.
Alleen bij stationair lopen
Ik heb een cilinder lektest gedaan,is perfekt
Ik heb compressie meting gedaan,is perfekt
Ik heb bougies en bobines vervangen,geen verschil
Toen heb ik de injectoren uit een andere goede motor gehaald en die er in gezet,geen verschil
Ik krijg geen andere foutcodes in de motor
Ik weet het onderhand niet meer,heeft iemand nog een idee?
Brandstofdrukken lage en hoge druk zijn goed
Krukaskeringen lekken ook niet
Bedankt alvast voor het meedenken
S3 8p efr 7163 540pk 614 nm
Re: Misfire’s stationair
Misschien een elektrisch probleem, missende probleem bobines en of slechte massa.
Check eens de timing of die wel honderd procent in orde is. Is de coderingen wel netjes en goed gedaan?
Zitten er wel de juiste bougies in en bobines?
Wanneer hikt of slaat die over bij koud start? Warm motor?
Is de inlaatspruitstuk wel netjes en goed schoongemaakt? Klepjes hierin kunnen ook dit soort storingen geven.
Het zelfde geld ook voor de rail die verstopt is geraakt.
Dit bovenste kan allemaal maar, check als eerst de uitlaatnokkenas, dat de lager lichtjes verschuift.
Lager zelf verschuift en raakt de tuimelaar.
Waardoor je de misfires krijgt.
Denk toch stiekem dat dit het wel kan zijn.
Mocht dit he zijn dan is het zeker een bekend probleem.
Check eens de timing of die wel honderd procent in orde is. Is de coderingen wel netjes en goed gedaan?
Zitten er wel de juiste bougies in en bobines?
Wanneer hikt of slaat die over bij koud start? Warm motor?
Is de inlaatspruitstuk wel netjes en goed schoongemaakt? Klepjes hierin kunnen ook dit soort storingen geven.
Het zelfde geld ook voor de rail die verstopt is geraakt.
Dit bovenste kan allemaal maar, check als eerst de uitlaatnokkenas, dat de lager lichtjes verschuift.
Lager zelf verschuift en raakt de tuimelaar.
Waardoor je de misfires krijgt.
Denk toch stiekem dat dit het wel kan zijn.
Mocht dit he zijn dan is het zeker een bekend probleem.

Re: Misfire’s stationair
Bedankt voor je reactie,ik heb de auto even laten staan omdat ik hem flink zat was,
Bobines en bougies zijn degene die er volgens de dealer inhoren,en deze heb ik ook al gewisseld met degene van een ander blok,en dan blijft het probleem precies het zelfde.
Timing klopt precies dus dat is het ook niet
Hij begint over te slaan zodra hij boven de 60 graden is(koelvloeistof temperatuur)
Inlaatspruitstuk en rail en injectoren heb ik gewisseld met een andere motor die ik heb staan,blijft precies hetzelfde probleem
Klepdeksel en nokkenassen nog een x eraf gehaald,is helemaal niks aan te zien,
Welk lager bedoel jij van de nokkenas?want de lagers zelf zeg maar zijn gewoon het aluminium van de kop en het klepdeksel,heeft geen lagerschalen of iets dergelijks!
Ik ben nu zover dat ik het blok eruit gehaald heb,en dat ik dat andere blok erin ga zetten wat ik nog heb staan waarvan ik zeker weet dat het goed is.
Maar ik zou toch uiteindelijk graag het probleem van dit blok vinden.
Bobines en bougies zijn degene die er volgens de dealer inhoren,en deze heb ik ook al gewisseld met degene van een ander blok,en dan blijft het probleem precies het zelfde.
Timing klopt precies dus dat is het ook niet
Hij begint over te slaan zodra hij boven de 60 graden is(koelvloeistof temperatuur)
Inlaatspruitstuk en rail en injectoren heb ik gewisseld met een andere motor die ik heb staan,blijft precies hetzelfde probleem
Klepdeksel en nokkenassen nog een x eraf gehaald,is helemaal niks aan te zien,
Welk lager bedoel jij van de nokkenas?want de lagers zelf zeg maar zijn gewoon het aluminium van de kop en het klepdeksel,heeft geen lagerschalen of iets dergelijks!
Ik ben nu zover dat ik het blok eruit gehaald heb,en dat ik dat andere blok erin ga zetten wat ik nog heb staan waarvan ik zeker weet dat het goed is.
Maar ik zou toch uiteindelijk graag het probleem van dit blok vinden.
S3 8p efr 7163 540pk 614 nm
Re: Misfire’s stationair
Hmm, is de software origineel? Niets is aangepast? Was de auto hiervoor goed? Dus voor die timing etc. etc..

Re: Misfire’s stationair
Ja auto is compleet origineel,
Ik denk dat ik woensdag de andere motor erin gooi dus dan weet ik of het uit de motor vandaan kwam om dat er ergens een probleem in de bekabeling/software of iets dergelijks zit,ik denk echt dat het uit de motor komt maar kan het dus echt niet vinden!
Ik laat het woensdag weten als het opgelost is ofniet
Ik denk dat ik woensdag de andere motor erin gooi dus dan weet ik of het uit de motor vandaan kwam om dat er ergens een probleem in de bekabeling/software of iets dergelijks zit,ik denk echt dat het uit de motor komt maar kan het dus echt niet vinden!
Ik laat het woensdag weten als het opgelost is ofniet
S3 8p efr 7163 540pk 614 nm
Re: Misfire’s stationair
Waar kom je vandaan? Zuid holland? Ben er wel nieuwsgierig naar. Er moet 100% wel iets zijn! Kan niet anders.

Re: Misfire’s stationair
Is even anders gelopen had nog wat klussen tussendoor,
Maar ik heb de andere ccz motor erin gegooid en alles is goed dus er zit in die motor toch iets verkeerd,heb alleen het draaiende deel,dus onderblok met kop gebruikt van die goede motor nu dus het lag ook echt niet aan de aanbouwdelen zoals inlaat o.i.d
Maar ik heb de andere ccz motor erin gegooid en alles is goed dus er zit in die motor toch iets verkeerd,heb alleen het draaiende deel,dus onderblok met kop gebruikt van die goede motor nu dus het lag ook echt niet aan de aanbouwdelen zoals inlaat o.i.d
S3 8p efr 7163 540pk 614 nm
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten