Golf 6 GTI 2011 P0172 EINDE RAAD!
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 21 nov 2018, 13:23
- Type auto: Golf MK6 GTI
Golf 6 GTI 2011 P0172 EINDE RAAD!
Beste forumleden,
Ik ben al een tijdje lid van de GTI-forum, echter is dit de eerste keer dat ik een onderwerp begin/plaats. Ten eerste erg tof dat mensen meedenkend zijn en klaar staan voor hulp!
Nu de reden waarom ik dit forum ben begonnen, zoals ook in de titel staat vermeld:
Ik rijd nu iets langer dan een jaar mijn huidige golf 6 GTI van het bouwjaar 2011, echter kamp ik +/- de afgelopen 3 maanden met het volgende probleem en heb hier echt alle advies en hulp bij nodig. Het probleem is als volgt:
De auto rijdt over het algemeen zoals hij het hoort te doen, maar soms (niet te peilen wanneer) begint de auto bij gas los in hoge toeren te ploffen. Ik heb soms een hele dag geen last en het andere moment erg veel. Wanneer dit issue zich voordoet, begint de auto stationair slecht te lopen ---> bij het erger worden begint ook het motormanagement te knipperen. Dit leidt tot de foutcode 'P0172’, ook is er met het uitlezen ook te zien dat de auto op cilinder 1 flink overslaat (op andere cilinders bijna niet, maar alles begint bij cilinder 1). Ook wanneer ik de auto start schommelt die heel even (2/3 seconden) in toeren. Natuurlijk heb ik in de afgelopen 3 maanden samen met verschillende autotechnici gezocht naar het probleem en hierbij ook de volgende onderdelen vervangen:
- Injector Cilinder 1 + nieuwe seals
- Lambdasonde voor cat
- Carterventilatie (pcv)
- Koolstoffilterklep / Elektrisch Magneetklep
- Inlaatspruitstuk eraf gehaald ---> wervelkleppen zijn prima en werken goed mee
- Inlaat bekeken, deze is ook lichtjes gereinigd. Een chemische reiniging of iets anders was niet nodig, want deze zag er best goed uit.
Zoals ik hierboven al heb opgesomd ben ik flink wat tijd en geld kwijt in deze traject en ben einde raad. Ik sta open voor elke tip/advies vanuit jullie! Als er onduidelijkheden zijn, mijn excuses hiervoor. Wel graag melden, dan zodat ik het kan verduidelijken.
Ik ben al een tijdje lid van de GTI-forum, echter is dit de eerste keer dat ik een onderwerp begin/plaats. Ten eerste erg tof dat mensen meedenkend zijn en klaar staan voor hulp!
Nu de reden waarom ik dit forum ben begonnen, zoals ook in de titel staat vermeld:
Ik rijd nu iets langer dan een jaar mijn huidige golf 6 GTI van het bouwjaar 2011, echter kamp ik +/- de afgelopen 3 maanden met het volgende probleem en heb hier echt alle advies en hulp bij nodig. Het probleem is als volgt:
De auto rijdt over het algemeen zoals hij het hoort te doen, maar soms (niet te peilen wanneer) begint de auto bij gas los in hoge toeren te ploffen. Ik heb soms een hele dag geen last en het andere moment erg veel. Wanneer dit issue zich voordoet, begint de auto stationair slecht te lopen ---> bij het erger worden begint ook het motormanagement te knipperen. Dit leidt tot de foutcode 'P0172’, ook is er met het uitlezen ook te zien dat de auto op cilinder 1 flink overslaat (op andere cilinders bijna niet, maar alles begint bij cilinder 1). Ook wanneer ik de auto start schommelt die heel even (2/3 seconden) in toeren. Natuurlijk heb ik in de afgelopen 3 maanden samen met verschillende autotechnici gezocht naar het probleem en hierbij ook de volgende onderdelen vervangen:
- Injector Cilinder 1 + nieuwe seals
- Lambdasonde voor cat
- Carterventilatie (pcv)
- Koolstoffilterklep / Elektrisch Magneetklep
- Inlaatspruitstuk eraf gehaald ---> wervelkleppen zijn prima en werken goed mee
- Inlaat bekeken, deze is ook lichtjes gereinigd. Een chemische reiniging of iets anders was niet nodig, want deze zag er best goed uit.
Zoals ik hierboven al heb opgesomd ben ik flink wat tijd en geld kwijt in deze traject en ben einde raad. Ik sta open voor elke tip/advies vanuit jullie! Als er onduidelijkheden zijn, mijn excuses hiervoor. Wel graag melden, dan zodat ik het kan verduidelijken.
Re: Golf 6 GTI 2011 P0172 EINDE RAAD!
Kijk eens naar deze link, wellicht helpt dat je op weg; https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16556.html
Waar ergens in het land woon je? Dan kan ik je wellicht richting een goede specialist sturen. Want zoals ik het nu lees worden er lukraak dingen vervangen zonder dat er echt een goede diagnose gesteld is, weggegooid geld dus.
Waar ergens in het land woon je? Dan kan ik je wellicht richting een goede specialist sturen. Want zoals ik het nu lees worden er lukraak dingen vervangen zonder dat er echt een goede diagnose gesteld is, weggegooid geld dus.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 21 nov 2018, 13:23
- Type auto: Golf MK6 GTI
Re: Golf 6 GTI 2011 P0172 EINDE RAAD!
Ik ben het zeker met je eens! De reden dat ik niet direct naar een specialist ga is, omdat dit meestal erg duur uitkomt. Aangezien ik een studentje ben en zelf wel het een en ander kan, probeer ik het op deze manier. Wel super bedankt voor je tip! Ik woon in de regio Noord-Brabant, als je iemand weet hoor ik dit graag.ChielED35 schreef: ↑07 feb 2019, 16:16 Kijk eens naar deze link, wellicht helpt dat je op weg; https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16556.html
Waar ergens in het land woon je? Dan kan ik je wellicht richting een goede specialist sturen. Want zoals ik het nu lees worden er lukraak dingen vervangen zonder dat er echt een goede diagnose gesteld is, weggegooid geld dus.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 21 nov 2018, 13:23
- Type auto: Golf MK6 GTI
Re: Golf 6 GTI 2011 P0172 EINDE RAAD!
Zoek eens contact met BVR Automotive in Tilburg. Daar werkt René, VW specialist. En een goede diagnose hoeft niet perse duur te zijn. Beter goed het probleem vaststellen en oplossen dan zomaar iets vervangen, dat is juist duurder lijkt me.MK6 GTI blck schreef:Ik ben het zeker met je eens! De reden dat ik niet direct naar een specialist ga is, omdat dit meestal erg duur uitkomt. Aangezien ik een studentje ben en zelf wel het een en ander kan, probeer ik het op deze manier. Wel super bedankt voor je tip! Ik woon in de regio Noord-Brabant, als je iemand weet hoor ik dit graag.ChielED35 schreef: ↑07 feb 2019, 16:16 Kijk eens naar deze link, wellicht helpt dat je op weg; https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16556.html
Waar ergens in het land woon je? Dan kan ik je wellicht richting een goede specialist sturen. Want zoals ik het nu lees worden er lukraak dingen vervangen zonder dat er echt een goede diagnose gesteld is, weggegooid geld dus.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 21 nov 2018, 13:23
- Type auto: Golf MK6 GTI
Re: Golf 6 GTI 2011 P0172 EINDE RAAD!
Zoek eens contact met BVR Automotive in Tilburg. Daar werkt René, VW specialist. En een goede diagnose hoeft niet perse duur te zijn. Beter goed het probleem vaststellen en oplossen dan zomaar iets vervangen, dat is juist duurder lijkt me.
[/quote]
Sorry voor mijn late reactie. Ik zal vandaag eens contact opnemen met BVR, heel apart mijn probleem lijkt nu wel weg te zijn na het vervangen van mijn pcv na het monteren van mijn oude. Echter kan dit bedrog zijn heb het vaker meegemaakt dat de auto dag of 2 goed heeft gereden
. Wat wel opvallend is, is dat wanneer de problemen zich voordoen mijn dashboard D2/D1 veel schommelen (versnelling dsg)
[/quote]
Sorry voor mijn late reactie. Ik zal vandaag eens contact opnemen met BVR, heel apart mijn probleem lijkt nu wel weg te zijn na het vervangen van mijn pcv na het monteren van mijn oude. Echter kan dit bedrog zijn heb het vaker meegemaakt dat de auto dag of 2 goed heeft gereden

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten