Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Hoeveel kunnen de internals van een ED30 eigenlijk aan? Want als ik er E85 bij ga gooien kom ik al gauw richting de 350~PK met +- 480~nm?. Dat zal mijn DSG ook niet zo fijn vinden denk ik?
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
NM is het probleem. Bij jou valt het wel mee denk, maar ik zit echt op het randje met meer dan 450nm.
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
@ Golf L.
Internals kunnen 420pk en 480Nm prima verdragen. Originele dsg koppeling kan echter gaan protesteren bij dergelijke koppelwaardes laag op toeren (chris heeft een grotere turbo en die spoelt 'softer' op dan een k04 en doet zelfs 500Nm).
Echter met E85 bijmengen, zul je in jou geval niet zo heel veel halen, jouw motor regelt relatief weinig weg op de pingelsensoren, dus hij zal hoogstens 2-3 graden meer voorontsteking draaien. Het ontstekingsmoment zal in jou software echt nog vroeger gezet moeten worden, om nog meer te behalen (dan maak je dus een octaan 100 mapping). Een auto die op 98 al 6 graden wegregelt, kan met E85 dus 6 graden meer voorontsteking draaien dan zonder E85. Een motormanagement zal echter bij inactieve pingelsensoren, op zijn geprogrammeerde voorontsteking blijven staan (en geen extra vervroeging toepassen).
Internals kunnen 420pk en 480Nm prima verdragen. Originele dsg koppeling kan echter gaan protesteren bij dergelijke koppelwaardes laag op toeren (chris heeft een grotere turbo en die spoelt 'softer' op dan een k04 en doet zelfs 500Nm).
Echter met E85 bijmengen, zul je in jou geval niet zo heel veel halen, jouw motor regelt relatief weinig weg op de pingelsensoren, dus hij zal hoogstens 2-3 graden meer voorontsteking draaien. Het ontstekingsmoment zal in jou software echt nog vroeger gezet moeten worden, om nog meer te behalen (dan maak je dus een octaan 100 mapping). Een auto die op 98 al 6 graden wegregelt, kan met E85 dus 6 graden meer voorontsteking draaien dan zonder E85. Een motormanagement zal echter bij inactieve pingelsensoren, op zijn geprogrammeerde voorontsteking blijven staan (en geen extra vervroeging toepassen).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
@Raceend,
Kijk bedankt! Weinig nut dus!
Als ik de software wil laten bijschroeven betekend dat ik voortaan "altijd" op e85 moet rijden of octaan 100+. Helaas is dat niet de mogelijkheid bij mij, dus dan houd het op!.
Kijk bedankt! Weinig nut dus!
Als ik de software wil laten bijschroeven betekend dat ik voortaan "altijd" op e85 moet rijden of octaan 100+. Helaas is dat niet de mogelijkheid bij mij, dus dan houd het op!.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Natuurlijk wil ik de snelste en hoogste vermogen hebben van iedereen..
Echter kan/mag ik het nu toch niet meer gebruiken
Nee zonder dollen ben/was gewoon opzoek waar het "probleem" zit..
Ik bedoel haal het vermogen met gemak 350pk 450nm.
Echter snapte ik niet waarom ik daar dus e85 voor nodig had en een ander niet.
Plus dacht ik wat meerdere hier dachten.
Hmm als ik met e85 max 350 haal en iemand zonder e84 bijna hetzelfde.
Dan haalt die dus makkelijk 380pk met e85..
Maar dat is dus niet zo!
Er is dus gelukkig niks mis met me auto..
Zullen een paar dingen tegelijk geweeat zijn denk ik.
Bp in de buurt zit in het centrum(zal denk ik minder kwaliteit zijn als 1 langs een drukke snelweg?!)
Me bougie's waren al 70000km oud.
Olie wissel moest gebeuren.. Alleen heb ik dat pas na de chip gedaan.
Maar goed op weg naar me zoek tocht voor stabiel en betrouwbaar vermogen.
@race eend
Heeft een water gekoelde interkoeler nog extra nut?!
Bedoel dus dat de lucht die je motor ingaat kouder wordt..
Of is dit overkill? En slaat het nergen op..
(zo als een 6" uutlaat bv ook geen pk extra meer geeft)
Het zelfde eigelijk voor een lucht filter.. Standaard luchtfilterbak, blijft zo als ik begrijp.
Een belemmering als je echt je inlaat kant 100% wil hebben.
Maar ook hier heeft het vergrote nut tot een bepaalde afmeting toch?
Carter ventilatie.
Heb verschillende dingen gelezen over dit inderwerp..
In mijn ogen is alles beter dat zo als het orgineel zit!
Denk dat het ten alle tijden beter is het hele carter ventilatie uit je inlaat traject te halen.
Maar er schijnt ook vermogen winst te behalen.
Bij welke aanpassingen is er weer een aanpassing van de chip nodig?!
Echter kan/mag ik het nu toch niet meer gebruiken
Nee zonder dollen ben/was gewoon opzoek waar het "probleem" zit..
Ik bedoel haal het vermogen met gemak 350pk 450nm.
Echter snapte ik niet waarom ik daar dus e85 voor nodig had en een ander niet.
Plus dacht ik wat meerdere hier dachten.
Hmm als ik met e85 max 350 haal en iemand zonder e84 bijna hetzelfde.
Dan haalt die dus makkelijk 380pk met e85..
Maar dat is dus niet zo!
Er is dus gelukkig niks mis met me auto..
Zullen een paar dingen tegelijk geweeat zijn denk ik.
Bp in de buurt zit in het centrum(zal denk ik minder kwaliteit zijn als 1 langs een drukke snelweg?!)
Me bougie's waren al 70000km oud.
Olie wissel moest gebeuren.. Alleen heb ik dat pas na de chip gedaan.
Maar goed op weg naar me zoek tocht voor stabiel en betrouwbaar vermogen.
@race eend
Heeft een water gekoelde interkoeler nog extra nut?!
Bedoel dus dat de lucht die je motor ingaat kouder wordt..
Of is dit overkill? En slaat het nergen op..
(zo als een 6" uutlaat bv ook geen pk extra meer geeft)
Het zelfde eigelijk voor een lucht filter.. Standaard luchtfilterbak, blijft zo als ik begrijp.
Een belemmering als je echt je inlaat kant 100% wil hebben.
Maar ook hier heeft het vergrote nut tot een bepaalde afmeting toch?
Carter ventilatie.
Heb verschillende dingen gelezen over dit inderwerp..
In mijn ogen is alles beter dat zo als het orgineel zit!
Denk dat het ten alle tijden beter is het hele carter ventilatie uit je inlaat traject te halen.
Maar er schijnt ook vermogen winst te behalen.
Bij welke aanpassingen is er weer een aanpassing van de chip nodig?!
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Alsjeblieft jongens, hoe oud zijn we hier...........
(extra lessen spelling, interpunctie en grammatica zou voor enkelen ook niet misstaan overigens...)
(extra lessen spelling, interpunctie en grammatica zou voor enkelen ook niet misstaan overigens...)
BMW 123d BY2010 @ 252pk/475Nm
Golf V GTI BY2007 @ 256pk/399Nm (2009-2012)
Golf V GTI BY2007 @ 256pk/399Nm (2009-2012)
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Waar slaat dit op?Werner schreef:Alsjeblieft jongens, hoe oud zijn we hier...........
(extra lessen spelling, interpunctie en grammatica zou voor enkelen ook niet misstaan overigens...)
Niet iedereen is even goed in spelling, interpunctie en grammatica..
+ dat ik op een iphone iets moeilijker kan type dan op een pc. En kan ook niet ff terug scrollen.
Maar als ik jou goed begrijp is dan iemand die hier minder goed in is ook minder welkom op het forum?
Hmmm, appart heb namelijk nergens toe latings eissen gezien.
Maar goed dit komt net zo over als dat je iemand aanspreekt omdat die stottert.
Jeetje man praat eens duidelijk of neem spraak les!
Slaat ook nergens op he?!
Sterker nog als je dit bij de verkeerde zegt kan dat nog eens heel lullig uitpakken.
En wordt het daarna ook een stuk moeilijker voor jou om goed te kunnen articuleren
-
- Berichten: 760
- Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Overijssel
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
hehe nou worden we bang zeg pff !!! wat een discussies zeg...
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Hmm nu heb jij denk ik de sarcasme niet door....kevin78 schreef:hehe nou worden we bang zeg pff !!! wat een discussies zeg...
Maar genoeg offtopic..
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
iemand nog nieuwe rollebank uitdraaitjes ?
- Verlengsnoer
- Berichten: 1814
- Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
+2
hoebb schreef:iemand nog nieuwe rollebank uitdraaitjes ?
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
+3Verlengsnoer schreef:+2
hoebb schreef:iemand nog nieuwe rollebank uitdraaitjes ?
BMW 123d BY2010 @ 252pk/475Nm
Golf V GTI BY2007 @ 256pk/399Nm (2009-2012)
Golf V GTI BY2007 @ 256pk/399Nm (2009-2012)
- RobvR
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
- Locatie: Noord Limburg
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
+48 (de buurt denkt er ook zo over.. )Werner schreef:+3Verlengsnoer schreef:+2
hoebb schreef:iemand nog nieuwe rollebank uitdraaitjes ?
Groet RobvR
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Maar even een on-topic bijdrage van mijn kant;
Mijn auto op BP ultimate 98 (en dus voor de duidelijkheid; enkel en alleen BP ultimate 98 )
Mijn auto op BP ultimate 98 (en dus voor de duidelijkheid; enkel en alleen BP ultimate 98 )
BMW 123d BY2010 @ 252pk/475Nm
Golf V GTI BY2007 @ 256pk/399Nm (2009-2012)
Golf V GTI BY2007 @ 256pk/399Nm (2009-2012)
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Netjes hoor Werner! Dan zit je ongeveer gelijk met Superdave.
Heb je verder geen aanpassingen zoals uitlaat of luchtfilter?
Ik hoop na de winter ook deze mooie resultaten te halen.... 256pk en bijna 400nm
Heb je verder geen aanpassingen zoals uitlaat of luchtfilter?
Ik hoop na de winter ook deze mooie resultaten te halen.... 256pk en bijna 400nm
Groeten Michel.
--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Back@GTI schreef:Netjes hoor Werner! Dan zit je ongeveer gelijk met Superdave.
Heb je verder geen aanpassingen zoals uitlaat of luchtfilter?
Ik hoop na de winter ook deze mooie resultaten te halen.... 256pk en bijna 400nm
Klopt, Superdave heeft 3 pk meer en 23 nm minder (259pk/376nm). Ik rijd met een volledig standaard uitlaatsysteem en een carbonio/oettinger airbox. Dit was ook het geval ten tijde van het chippen.
Gr. Werner
BMW 123d BY2010 @ 252pk/475Nm
Golf V GTI BY2007 @ 256pk/399Nm (2009-2012)
Golf V GTI BY2007 @ 256pk/399Nm (2009-2012)
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
hier heb ik er een:
Wat er niet bij vermeld staat is de carbonio luchtinlaat.
Luchtfilter van K&N had ie al voordat de uitlaat er onder ging
Wat een uitlaat wel allemaal niet kan doen
Wat er niet bij vermeld staat is de carbonio luchtinlaat.
Luchtfilter van K&N had ie al voordat de uitlaat er onder ging
Wat een uitlaat wel allemaal niet kan doen
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Zoo prachtige waardes! Dat koppel is erg mooi ja!
Voordat de discussie weer begint, dit is zonder E85 neem ik aan?
Voordat de discussie weer begint, dit is zonder E85 neem ik aan?
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
hahaha ja die had ik er in gekregen toen ik de 1ste x voor de custom operatie was gegaan.
Maar dat was alleen omdat ik V Power had getankt omdat ik nergens BP kon tanken
nee dit is puur BP Ultimate
Maar dat was alleen omdat ik V Power had getankt omdat ik nergens BP kon tanken
nee dit is puur BP Ultimate
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Dat is een hele mooie waarde dan. Dacht dat mijn koppel al hoog was met DSG (460nm) .
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Zo wat een bom die GTi van jou!!!
nou zoveel scheelt het niet tussen ons zie ik
en jij bent sowieso in het voordeel qua gewicht
nou zoveel scheelt het niet tussen ons zie ik
en jij bent sowieso in het voordeel qua gewicht
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Jij met je 4WD van de launch en in de bochten .
Heb je ook de DSG aan laten passen?
Heb je ook de DSG aan laten passen?
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
yep stage 1 DSG aanpassing.
Heb soms wel dat ie er ff over moet nadenken...het is dat lochem niet om de hoek is
Heb soms wel dat ie er ff over moet nadenken...het is dat lochem niet om de hoek is
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Ah ok, ik heb dan ook nog dat sneller opschakelen gedaan. Ik merk het niet zo meer van dat "twijfelen". En je bedoelt dit met het overschakelen neem ik aan? Niet met het wegrijden.
Maar het is en blijft DSG, het is nog steeds een appart iets. Soms doet hij dingen waarvan je totaal niet wilt dat hij dat juist doet. Maar dat is nou het risico van een "automaat", dan hadden we maar een handschakel moeten kiezen denk ik maar .
Of je moet zoveel geld over hebben, en de DSG naar jou wensen te laten aanpassen, maar dit gaat zoveel geld + tijd kosten.
Maar het is en blijft DSG, het is nog steeds een appart iets. Soms doet hij dingen waarvan je totaal niet wilt dat hij dat juist doet. Maar dat is nou het risico van een "automaat", dan hadden we maar een handschakel moeten kiezen denk ik maar .
Of je moet zoveel geld over hebben, en de DSG naar jou wensen te laten aanpassen, maar dit gaat zoveel geld + tijd kosten.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Ja ik schakel altijd zelf met de flippers of met het pookje....vind dat toch fijn aangezien ik van een handgeschakelde bak kom.
Heb ik het toch nog zelf in de hand, dus vond ik het niet echt de moeite waard.
Soms heb ik hem in de D stand en dan ben ik van plan om rustig te rijden.
Totdat er weer iemand loopt te treuzelen of iemand die stoer wilt doen, dan wil ik nog wel eens terug schakelen of op en dan schiet ik hem bijvoorbeeld in zijn N.... zo gewend ben ik dus aan het zelf schakelen
Maar ik heb het nooit met het overschakelen alleen met wegrijden of in zijn achteruit zetten.
Vooral als je ff snel achteruit wilt, gaat ie er juist expres langzaam over doen.
Maar om eerlijk te zijn zou ik nu niets anders willen dan een DSG
Heb ik het toch nog zelf in de hand, dus vond ik het niet echt de moeite waard.
Soms heb ik hem in de D stand en dan ben ik van plan om rustig te rijden.
Totdat er weer iemand loopt te treuzelen of iemand die stoer wilt doen, dan wil ik nog wel eens terug schakelen of op en dan schiet ik hem bijvoorbeeld in zijn N.... zo gewend ben ik dus aan het zelf schakelen
Maar ik heb het nooit met het overschakelen alleen met wegrijden of in zijn achteruit zetten.
Vooral als je ff snel achteruit wilt, gaat ie er juist expres langzaam over doen.
Maar om eerlijk te zijn zou ik nu niets anders willen dan een DSG
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 130 gasten