Tv en audio voor in huis
Tv en audio voor in huis
Ik ben met een zoektocht naar een nieuwe tv bezig en hoop dat er wat kennis hier zit die me kan adviseren.
Wat ik zoek is een LED-lcd tv, 42 of 46 inch.
-3D is niet nodig
-wat USB aansluitingen
-internet/netwerk aansluiting
-meerdere hdmi aansluitingen
-mogelijkheid om externe audio unit aan te sluiten.
Laat zeggen voor max € 1400,-
En mocht iemand het ook weten wil ik later nog wat kleinere speakers kopen (zuilen passen niet ivm meubilair).
Een 2.1 set subwoofer via bluetooth.
Daaraan een versterker die op het netwerk thuis kan worden aangesloten om via iTunes muziek naar de versterker te versturen vanaf de pc op andere verdieping.
Ingebouwde radio (receiver) is pré.
Tegenwoordig zijn er erg veel van die home cinema sets in allerlei prijsklassen maar wat is er nu goed tegenwoordig?
€700,- ofzo zat ik aan te denken!
Bedankt vast voor de reacties!!
Wat ik zoek is een LED-lcd tv, 42 of 46 inch.
-3D is niet nodig
-wat USB aansluitingen
-internet/netwerk aansluiting
-meerdere hdmi aansluitingen
-mogelijkheid om externe audio unit aan te sluiten.
Laat zeggen voor max € 1400,-
En mocht iemand het ook weten wil ik later nog wat kleinere speakers kopen (zuilen passen niet ivm meubilair).
Een 2.1 set subwoofer via bluetooth.
Daaraan een versterker die op het netwerk thuis kan worden aangesloten om via iTunes muziek naar de versterker te versturen vanaf de pc op andere verdieping.
Ingebouwde radio (receiver) is pré.
Tegenwoordig zijn er erg veel van die home cinema sets in allerlei prijsklassen maar wat is er nu goed tegenwoordig?
€700,- ofzo zat ik aan te denken!
Bedankt vast voor de reacties!!
- Renekesgti
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Re: Tv en audio voor in huis
Aanrader is toch wel de Samsung D8000 in 46 inch. Heeft zo'n hele dunne rand. Mijn broer werkt in de weekenden bij onze plaatselijke electronica boer. Als je een nette prijs wilt hebben, dan moet je eens bij hem langsgaan. Mikro electro in R'Veer. Mocht je daar gebruik van willen maken dan stuur maar een pb.
Voor wat betreft geluid ben ik niet zo'n expert. Weet wel dan je een net 321 systeem van Bose hebt die je zo op de tv aansluit. Super geluid. Althans dat vind ik.
Groet Rene
Voor wat betreft geluid ben ik niet zo'n expert. Weet wel dan je een net 321 systeem van Bose hebt die je zo op de tv aansluit. Super geluid. Althans dat vind ik.
Groet Rene
Ik ben erg gecharmeerd van sony.
Qua audio ben ik redelijk goed op de hoogte, maar heb geen verstand van home cinema sets
Zelf stream ik mijn audio naar een losse versterker via de logitech squeezebox. Heb verder allemaal losse componenten en monitoren.
Qua audio ben ik redelijk goed op de hoogte, maar heb geen verstand van home cinema sets

Zelf stream ik mijn audio naar een losse versterker via de logitech squeezebox. Heb verder allemaal losse componenten en monitoren.
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
- MartijnGTI
- Type auto: Golf 5 GTI
Ik heb 3 maand geleden alles van Sony gekocht, Bravia tv met home cinema set en Blu Ray. Het mooie vind ik Bravia Sync. Hierdoor werkt alles naadloos samen en is het met 1 afstandbediening te bedienen. Heb een 46 inch LED LCD zonder 3D want ik kan daar absoluut niet tegen, na 20-30seconden hoofdpijn, last van mijn ogen etc. Prima tv, heerlijk beeld. Geluid heb ik een 2.1set wat als 5.1 luistert. Je kunt dit natuurlijk nooit echt bereiken maar ik heb simpelweg geen plek voor achterspeakers. Voor wat betreft mijn eisen, vind ik dit prima.
Wat voor home cinema set heb je? Ook van sony? Kun je op al die dingen netwerk aansluiten tegenwoordig?
Mijn idee kan je beter een externe oplossing zoeken om op je netwerk te zitten. Er is momenteel erg veel te krijgen qua mediacenters en nog erg betaalbaar ook. Deze kwaliteit is vele malen beter dan wanneer je voor een geintegreerde oplossing gaat.
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
Philips Ambilights (al de zoveelste generatie), gecombineerd met Humax 5200.
(HD ontvangst).
Tijdelijke links:
http://members.ziggo.nl/werner.hooger/W ... Awards.pdf
http://members.ziggo.nl/werner.hooger/H ... 202011.pdf
(HD ontvangst).
Tijdelijke links:
http://members.ziggo.nl/werner.hooger/W ... Awards.pdf
http://members.ziggo.nl/werner.hooger/H ... 202011.pdf
Gr. Wehoo.

Samsung D7000 serie voor jouw budget in 46" bij de plasmadiscounter. Erg gave tv al moet ik toegeven dat wanneer het budget het had toegelaten ik de D8000 genomen had. Maar goed, met Denon receiver, blu ray en KEF speaker setje (eitjes) vond ik het mooi zat! 
Die home cinema setjes voor EUR 700... Die zou ik lekker laten staan als ik jou was. Ga maar eens luisteren...

Die home cinema setjes voor EUR 700... Die zou ik lekker laten staan als ik jou was. Ga maar eens luisteren...
- Edition30
- Type auto: Edition 30
Die Samsung 7000 en 8000 vind ik ook een hele mooie serie (ben ook op zoek naar een tv). Voor 3D is het echter minder (al is het effect wel heel mooi), maar € 100,00 voor een bril vind ik te veel, daarbij komt dat deze ook nog zwaar zijn (electronica en batterijen). Nog even wachten, of kijken naar een ander merk. Maar goed jij wilt geen 3D, dus dat probleem heb jij niet.
Voor geluid heb ik een Yamaha sounsprocessor incl. JBL 5.1 set. Voor muziek vertrouw ik nog steeds op mijn Yamaha (stereo) versterker en KEF Reference series speakers.
Voor geluid heb ik een Yamaha sounsprocessor incl. JBL 5.1 set. Voor muziek vertrouw ik nog steeds op mijn Yamaha (stereo) versterker en KEF Reference series speakers.
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
- NICO!
- Forumeigenaar
- Type auto: BMW iX3
Ik heb de 55 inch D7000 van Samsung, perfect, maar kost een dik maandsalaris. Dat is dan wel weer jammer, maar zo mooi beeld.
Groeten, Nico
Bedankt voor de nuttige reacties!
Ik zal nog eens wat rond gaan kijken en de testen eens goed bekijken! Nuttige info allemaal.
Ik denk dat ik eerst een tv score en dan in loop Vd tijd meer onderzoek doe naar de audio.
Erg veel opties en voor erg veel geld haha.
Meer ideeën en tips zijn altijd welkom!
Ik zal nog eens wat rond gaan kijken en de testen eens goed bekijken! Nuttige info allemaal.
Ik denk dat ik eerst een tv score en dan in loop Vd tijd meer onderzoek doe naar de audio.
Erg veel opties en voor erg veel geld haha.
Meer ideeën en tips zijn altijd welkom!
- Dirk
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Contacteer:
Wat ik me nog kan herinneren van de tijd dat ik een lcd scherm kocht.... Eigenlijk moet je in de winkel naar de beeldkwaliteit kijken. Dit is echt verdommes lastig omdat ze overal anders aangesloten zijn. Soms zijn ze achter elkaar aan gesloten dat wil zeggen dat de laatste de slechtste beeldkwaliteit heeft en soms zitten ze individueel aangesloten. Soms draaien ze een analoge video en soms een bluray. Ook met de settings van de tv kan je ook veel doen (beter of slechter maken) dus dat is vaak appels met peren vergelijken.
Verders kan je een beetje als je een type in gedachten hebt op internet naar reviews enzo zoeken. Buiten dat is en blijft het een lastige keus...
Als ik een nieuwe tv moet aanschaffen wordt het er een van:
-LG
-Philips
-Samsung
-Sony
Heb nu een Philips ambilight, maar is alweer een beetje verouderd! voor de rest toptv!
Succes man
Verders kan je een beetje als je een type in gedachten hebt op internet naar reviews enzo zoeken. Buiten dat is en blijft het een lastige keus...
Als ik een nieuwe tv moet aanschaffen wordt het er een van:
-LG
-Philips
-Samsung
-Sony
Heb nu een Philips ambilight, maar is alweer een beetje verouderd! voor de rest toptv!
Succes man
Audi A4 1.8 TFSI
- ExXx
- Type auto: Golf VII GTI Perf
Renekesgti schreef:Aanrader is toch wel de Samsung D8000 in 46 inch. Heeft zo'n hele dunne rand. Mijn broer werkt in de weekenden bij onze plaatselijke electronica boer. Als je een nette prijs wilt hebben, dan moet je eens bij hem langsgaan. Mikro electro in R'Veer. Mocht je daar gebruik van willen maken dan stuur maar een pb.
Groet Rene
Eensch
- Dirk
- Contacteer:
En als je daar langst gaat, kom dan weer eens een bakkie doen!
Audi A4 1.8 TFSI
Goed plan Dirkie! Ik ben eind volgende week weer terug in nl en dan ga ik eens rond kijken!
Sowieso een Grieksje bezoeken in december of eind november!
Sowieso een Grieksje bezoeken in december of eind november!
- Dirk
- Contacteer:
Absoluut! dat is weer lang geleden dat ik daar geweest ben 

Audi A4 1.8 TFSI