Roest (gedeelte tussen rem en velg)
Roest (gedeelte tussen rem en velg)
Hallo,
ik heb wat roest vernomen op het gedeelte tussen de remschijf en velg. Zou iemand weten hoe dit gedeelte heet en wat het kost om dit te behandelen of welk middel ik kan gebruiken om dit te behandelen maar waarbij de velg er nog wel op kan blijven? Hebben jullie dit ook?
Overigens heb ik wel het een en ander gelezen m.b.t. zelf het wiel demonteren en dan schuren. Maar dit is vrij nieuw voor mij dus die stap gaat mij denk ik nog te ver.
ik heb wat roest vernomen op het gedeelte tussen de remschijf en velg. Zou iemand weten hoe dit gedeelte heet en wat het kost om dit te behandelen of welk middel ik kan gebruiken om dit te behandelen maar waarbij de velg er nog wel op kan blijven? Hebben jullie dit ook?
Overigens heb ik wel het een en ander gelezen m.b.t. zelf het wiel demonteren en dan schuren. Maar dit is vrij nieuw voor mij dus die stap gaat mij denk ik nog te ver.
Re: Roest (gedeelte tussen rem en velg)
Dat is gewoon de remschijf, kan je zo spuiten. Wiel er af, schijf er even af pakken en spuiten. Natuurlijk niet het deel waar je remblokken overheen gaan.



Golf 7 GTI
Renault Clio RS (circuit auto)
Audi A3 (van de vrouw)
VW Polo 2 (scrapmetalrally)
Renault Clio RS (circuit auto)
Audi A3 (van de vrouw)
VW Polo 2 (scrapmetalrally)
Re: Roest (gedeelte tussen rem en velg)
Hoe zou je hier goed bij willen komen zonder dat de velg eraf moet?
Haal je wiel eraf, opschuren en dan verfen of spuiten met radiatorverf. Dan is het weer netjes voor een paar maanden
Haal je wiel eraf, opschuren en dan verfen of spuiten met radiatorverf. Dan is het weer netjes voor een paar maanden

New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Re: Roest (gedeelte tussen rem en velg)
Is vrij normaal, heeft (bijna) elke auto. Maar als de stap je wiel eraf halen te groot is zou ik er maar niet aan beginnen en accepteren dat het er niet zo fraai uitziet. Is enkel esthetisch, heeft verder geen invloed.
Laten doen moet je aan uurloon gaan denken, denk dat een bandenboer er al gauw een 200-250 euro voor rekent.
Laten doen moet je aan uurloon gaan denken, denk dat een bandenboer er al gauw een 200-250 euro voor rekent.
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me!
Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
Re: Roest (gedeelte tussen rem en velg)
Oke bedankt voor de reacties! Ik weet voldoende 

Re: Roest (gedeelte tussen rem en velg)
Mijn naven ruim 3 jaar geleden gespoten , en is nu nog steeds roestvrij.
Ook naven van nieuwe remschijven spuit ik met hittebestendig zilver en daarna met hittebestendig transparant , dat laatste voor het eerst pas geleden gedaan bij de Passat en dat zorgt er ook voor dat er geen vuil hecht aan de naven.
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Re: Roest (gedeelte tussen rem en velg)
Brembo (en waarschijnlijk andere merken) hebben remschijven die gecoat zijn waardoor het niet gaat roesten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten